עבור לתוכן העמוד
Menu

ח'מינאי החליט לחמש את הגדה נגד ישראל והרש"פ

איראן החליטה כי היא מנסה בכל מחיר להבעיר את הגדה

רשת הטרור האיראנית שנחשפה בגדה ע"י השב"כ היא סימן למגמה של איראן להגביר את פעילות הטרור שלה מעבר לפעילותה ברצועה.

המנהיג העליון של איראן, עלי ח'מינאי, הורה לספק נשק לתושבי הגדה כדי לסכל את התוכנית המדינית החדשה של הנשיא טראמפ.

השב"כ הישראלי חשף אתמול רשת טרור בגדה שגוייסה והופעלה ע"י המודיעין האיראני. מה שמאפיין את הרשת הזו הוא שהיא פעלה בכפיפות ישירה למפעיליה בטהרן ללא קשר לארגוני חמאס והג'יהאד האסלאמי, פשוט כדי לשרת ישירות את המטרות של איראן.

ראש הממשלה נתניהו התייחס ללכידת רשת הטרור האיראנית ואמר כי "איראן פועלת באופן חבלני וטרוריסטי נגד מדינת ישראל, לא רק ע"י סיוע לתנועות טרור כמו חמאס, חיזבאללה והגי'האד האסלאמי אלא גם בניסיון לארגן פעולות טרור בתוך שטחה של ישראל ונגד אזרחי ישראל".

השב"כ לכד את רשת הטרור האיראנית לפני שהספיקה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות וזהו הישג חשוב.

בראש הרשת עמד מוחמד מחארמה, סטודנט למחשבים בחברון שגוייס למודיעין האיראני ע"י קרוב משפחתו המתגורר בדרום אפריקה.

מחארמה גייס עוד 2 צעירים פלסטינים לרשת הטרור והריגול שהקים בשטחים והוטלו עליו משימות של טרור וריגול בישראל.

בין היתר הוטל עליו לגייס מחבל מתאבד ועוד חולייה לצורך פיגועי ירי ולגייס ערבים תושבי ישראל, ובהם עיתונאים, לצורך איסוף מידע על ישראל.

המודיעין האיראני פועל כבר זמן רב בשטחים אבל נראה שאיראן מנסה עתה להגביר את פעילותה נוכח ההתפתחויות האחרונות והכרזתו של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.

האיראנים מעריכים כי מדובר בשלב הראשון של "עסקת המאה" שמטרתו להוריד את ירושלים מסדר היום של שולחן המשא ומתן ולכן הם נחושים לסכל את התוכנית המדינית האמריקנית החדשה בעצמם ובסיוע של ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי.

עפ"י גורמים במערכת הביטחון, איראן מספקת פגזי מרגמה לארגון הג'יהאד האסלאמי, כמה מהפגזים האלה נורו בשבוע שעבר לעבר עוטף עזה במהלך טקס יום ההולדת שארגנה בכפר עזה משפחתו של חייל צה"ל אורון שאול ז"ל.

יש צורך לראות את הדברים בהקשר היותר רחב שלהם. הסיוע הצבאי האיראני לארגוני חמאס והגי'האד האסלאמי נמשך כבר כמה שנים, אולם מאז הכרזת טראמפ על ירושלים כבירת ישראל הציבה לה איראן כמטרה לחמש את הגדה המערבית ולצייד בנשק איראני תושבים בגדה כדי שילחמו נגד ישראל.

עיתון "אלג'רידה" היוצא לאור בכווית דיווח ב-13 בדצמבר כי הגנרל קאסם סולימאני, ראש יחידת "אלקודס" ב"משמרות המהפכה" האיראניים הבהיר לבכירים בחמאס ובג'יהאד האסלאמי כי המנהיג העליון של איראן, עלי ח'מינאי, רואה חשיבות גדולה בהעברת נשק לגדה המערבית וחימושה ובשימוש בהכרזת טראמפ בנושא ירושלים כדי להתסיס את תושבי הגדה.

לדבריו, המנהיג העליון רואה חשיבות באספקת ציוד לוגיסטי, טילים ותחמושת לפלסטינים שרוצים להילחם בישראל.

עפ"י הדיווח , הגנרל קאסם סולימאני נפגש עם מבריחי נשק בסוריה ובלבנון וביקש מהם למצוא דרכים כדי להבריח נשק איכותי לפלסטינים בגדה.

הוא גם ביקש מארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי לגייס פעילים בגדה כדי לפתוח חזית מזויינת חדשה נגד ישראל.

איראן כבר לא מסתירה את הקשר הצבאי בין "משמרות המהפכה" האיראניים לבין חמאס והג'יהאד האסלאמי,לא באמצעות ארגון חזבאללה אל באופן ישיר.

סוכנות הידיעות האיראנית "תסנים" דיווחה ב-11 בדצמבר כי הגנרל קאסם סולימאני התקשר לראשי הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה והציע להם  סיוע ככל שיידרש במאבקם נגד יישראל.

יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועה עזה, סיפר בראיון שהעניק ב-25 בדצמבר לערוץ "אלמיאדין"  המזוהה עם חזבאללה כי הגנרל סולימאני הבטיח לראשי הזרוע הצבאית של חמאס והג'יהאד האסלאמי כי איראן ו"משמרות המהפכה" עומדים לצדם עם כל מה שברשותם כדי להגן על ירושלים ולהבטיח כי היא תהייה בירת פלסטין.

הוא הוסיף כי פגש את הגנרל קאסם סולימאני בטהרן בשנת 2012 וכי מדובר באדם שאוהב את פלסטין ואת ירושלים וכי איראן תתמוך בכל קואליציה שתשרת את הבעיה הפלסטינית ואת האינתיפאדה.

עפ"י גורמים בחמאס, גם צאלח אלעארורי, סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס וראש הזרוע הצבאית בגדה, פגש באחרונה בעת שביקר בטהרן, את הגנרל קאסם סולימאני ודן עמו בסיוע צבאי איראני לחמאס בגדה וברצועה.

אלעארורי, שנאלץ לעזוב את טורקיה וקטאר התמקם בחודשים האחרונים בשכונת א-דאחיה בביירות שבלבנון ועומד בראש שלוחת חמאס בלבנון שפועלות בחסות החזבאללה.

ישראל והרש"פ ניצבות כעת בפני אתגר משותף לסכל הברחות נשק מאיראן לתחומי הגדה, זה אמור להיות גם האינטרס של הרש"פ מכיוון שאם יגיע נשק לתומכי איראן בגדה הוא עלול להיות מופנה גם לעברה של הרש"פ.

לכן, מחמוד עבאס צריך לקחת בחשבון כי הוא לא יכול להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל למרות הכרזת הנשיא טראמפ בעניין ירושלים והעברת חוק "ירושלים המאוחדת" בכנסת. אם הוא חפץ בהישרדות בשלטון הוא חייב את הסיוע הביטחוני של ישראל.

במהלך 11 שנות שלטונו הצילה אותו ישראל לפחות פעמיים משני ניסיונות של תנועת חמאס להפיל את שלטונו, יו"ר הרש"פ יודע זאת היטב ולכן הוא נשמר מכל משמר שלא לפגוע בשיתוף הפעולה הביטחוני, בעבר הוא אף אמר שמדובר בדבר "קדוש".