עבור לתוכן העמוד
Menu

ח'אמינאי: "אני מקווה שתראו את שחרור פלסטין ותתפללו באל אקצא"

מנהיג העליון של איראן אמר את הדברים בנאום בפני קהל רב במסגרת חגיגות 41 שנים לניצחון המהפכה האיסלאמית • "לא מהגרים ולא אנשים כמו נתניהו יחליטו על עתיד פלסטין"

המנהיג העליון של איראן ח'אמינאי נאם היום (רביעי) בפני אלפים במסגרת ציון חגיגות 41 שנים לניצחון המהפכה האסלאמית.

"ראיתם שהבריונים והחוליגנים מארה"ב חשפו את התוכנית של מה שמכונה "דיל המאה" הם בחרו בשם גדול אבל התכנית הזו היא מטופשת, מרושעת ומזיקה מיומה הראשון", אמר המנהיג העליון. הוא הוסיף כי "המזימה האמריקנית 'דיל המאה' תמות לפני טראמפ".

המנהיג העליון המשיך בדבריו וכינה את העסקה טיפשית ונימק את דבריו בכך שהיא לא תביא לתוצאות. "זה טיפשי לבוא לשבת, לבזבז כסף, להשקיע, ליצור מהומה ולחשוף תוכנית שנועדה לכישלון. "

המנהיג העליון ח'אמינאי בנאום בפני קהל המוני
המנהיג העליון ח'אמינאי בנאום בפני קהל המוני

"הוא אמר כי התכנית מעידה על אכזריות ומניפולציות של ארה"ב. "הם באו לנהל משא ומתן עם הציונים על מה ששייך לפלסטינים! פלסטין שייכת לפלסטינים. מי אתה שתקבל החלטה בנושא ?!"

הוא הוסיף כי "עסקת המאה" פגעה בעצמה מיום הראשון. לדבריו פרסום העסקה החייה מחדש את הנושא הפלסטיני והחזיר את השיח של זכויות העם הפלסטיני לסדר היום.

"אל תסתכלו על נוכחותם של כמה ראשי מדינות ערביים בוגדים ב"עסקת המאה". הם לא כשירים ואינם מכובדים על ידי האנשים באומה שלהם. חשיפת תוכנית זו גרמה לדבר על פלסטין. יותר בעולם והחייה את הנושא הזה. ", אמר ח'מינאי.

ח'מינאי התייחס להמשך המאבק של "ציר ההתנגדות": "הארגונים החמושים הפלסטינים יעמדו וימשיכו להתנגד. למרבה המזל ההתנגדות הזו במערב אסיה אינה מוגבלת לפלסטין והיא מקיפה שטח עצום ותצמח מדי יום. איראן מחויבת לתמוך בקבוצות פלסטיניות ותעזור להם בכל דרך אפשרית. "

הוא חזר על הרעיון  לפתרון הבעיה הפלסטינית, עריכת סקר בין התושבים הפלסטינים בעולם: מוסלמים, נוצרים ויהודים אבל שלל את "המהגרים שהתיישבו בשטחים הכבושים", על מנת לבחור להם ממשלה. "הממשלה הזו תחליט ולא מהגרים ואנשים כמו נתניהו".

לקראת סיום דבריו אמר: "אני מקווה שצעירים יום אחד יהיו עדים לשחרור פלסטין, ובעזרת האל , אתם תראו את היום הזה ותתפללו במסגד אל אקצא החשוב לאויב אף הוא".

http://english.khamenei.ir/news/7347/The-American-plot-of-the-Deal-of-the-Century-will-die-before