עבור לתוכן העמוד
Menu

חמינאי מזהיר – לא להסתמך על תוצאות בחירות במדינות זרות

המנהיג העליון תקף את ממשלת רוחאני והזהיר אותה מפני הסתמכות על התוצאות בבחירות בארה"ב • רוחאני הגן על פעילות ממשלתו

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, הזהיר את ממשלתו של הנשיא חסן רוחאני על מנת שלא תיצור הקשר בין כלכלת איראן להתפתחויות של ממשלות זרות, וקרא לכך כ"טעות אסטרטגית ".

דבריו נאמרו במהלך ועידת וידיאו ביום ראשון עם רוחאני וחברי הקבינט לרגל שבוע הממשלה הלאומית.

התוכניות הכלכליות לא יסתמכו על הסנקציות שיוסרו או על תוצאות הבחירות של מדינה מסוימת, הדגיש, בהתייחסו לבחירות לנשיאות ארה"ב בנובמבר הקרוב.

הוא הניח שהסנקציות עשויות להימשך עשור נוסף, והדגיש את החשיבות בפיתוח של גורמים עצמאיים במשק עקב המצב הכלכלי הקשה במדינה.

האיש מאחורי חזון “המולדת הכחולה” מרוצה

זאת בעקבות פיחות המטבע דחף את האיראנים לקנות נדל"ן, בניסיון לשמור על הון.

טורקיה נהנתה מהגדלת ההון האיראנית הגדולה ביותר לאחר תיקון חוקים המאפשרים לבעלי נכסים להשיג אזרחות טורקית.

הייצור הוא "הגורם העיקרי לפתרון של סוגיות כלכליות, כמו אבטלה, אינפלציה ופחת של המטבע הלאומי", ציטטה אותו IRNA.

לפיכך, הוא הפציר בממשלה להתאמץ בפיתוח תחום הייצור ולהסרת המכשולים המשפיעים לרעה על ההשקעה והייצור.

חמינאי הוסיף והצביע על החשיבות של העלאת ערך המטבע הלאומי כדי לשפר את תנאי החיים של האזרחים.

רוחאני, מצדו, הגן על הישגי ממשלתו במהלך שבעת החודשים האחרונים, והדגיש כי פעלל לפי הרפורמה בתקציב ובמערכת הבנקאית והשלים את בניית התשתית של ממשלה אלקטורנית על מנת להשיג "שקיפות". עם זאת, ממשלת איראן הצליחה להתגבר על השלכות אלה בגלל מומחיותה, הוסיף רוחאני, והדגישה כי רק שלושה אחוזים מהמשק הושפעו, ואילו הנזק במדינות רבות הסתכם ב -20 אחוזים.

 

רוסיה מקימה כוח נאמן בדרום סוריה

תקרית האייפון המביכה

בנאומו חמינאי דיבר נגד יבוא מכשירים ניידים של אפל בשווי חצי מיליארד דולר, כמו גם הדגיש כי אינו שבע רצון מכך שאיראנים נוטים לקנות בתים בחו"ל.

 

 

המנהיג העליון ציין  כי היבוא בוצע על ידי המגזר הפרטי חמינאי ואמר כי "אין צורך לייבא את הטלפונים" והורה לממשלה לשים קץ לזה.

שעות ספורות לאחר הדברים הללו, דבריו הוסרו מהטקסט שפרסם משרדו וחשבון הטוויטר הפרסי שלו גם הסיר את הציוץ בנושא ללא כל הסבר.

עם זאת, חשבון הטוויטר של חמינאי ברוסית באותו יום צייץ את ביקורתו על "ייבוא ​​סחורות אמריקאיות מפוארות" מאייפון . חשבונות אחרים מוצגים באמצעות אפליקציית האינטרנט Twitter, TweetDeck בטלפונים אנדרואיד. החשבון הרוסי שלו נוצר בינואר 2020 ומשתמש לאחרונה באייפון במקום באפליקציית האינטרנט של טוויטר.

לחמנאי מספר חשבונות טוויטר בשפות שונות כולל אנגלית, ערבית, צרפתית, ספרדית ורוסית. באוגוסט הוא פתח חשבון חדש שמצייץ בהינדית עם הביוגרפיה שלו שנכתבה בדבנאגרי. לחשבון 7,000 עוקבים.