עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס מציב מטרה: התשת תושבי עוטף עזה

ככל שמתארך המבוי הסתום במגעים של ארגון חמאס להשגת פיוס עם פת"ח והסדרה עם ישראל גוברת הסכנה לישובי עוטף עזה • "היחידה להתשה לילית" שהקים ארגון חמאס פרסמה ב-28 בספטמבר סרטון שבו קראה לתושבים ביישובי עוטף עזה לפנות את בתיהם בכל יום בשעה שמונה בערב

כבר חצי שנה, מאז "יום האדמה" ב-30 במרץ, סובלים תושבי הישובים בעוטף עזה מטרור ההצתות של חמאס באמצעות בלונים ועפיפוני תבערה אשר שרפו שטחים גדולים של גידולים חקלאיים וחורש טבעי.

זאת בנוסף לחששות מפני מנהרות חודרות של חמאס שנועדו לחדור לתוך הישובים וירי רקטות ופצצות מרגמה לעבר הישובים.

ב-13 במאי השנה, בשעות הערב, אף הטילו רחפנים של חמאס מטעני נפץ באחד מישובי עוטף עזה, אחד המטענים התפוצץ אך לא נגרם נזק.

לקריאה נוספת:

ההפתעה שמכין החמאס לישראל

כל הכתבות: הסדרה או עימות?

בשבועיים האחרונים החריף ארגון חמאס את רמת האלימות מרצועת עזה בעקבות המבוי הסתום במגעים להסדרה מול ישראל ופיוס עם תנועת פת"ח.

אל גדר הגבול הוזרמו מדי יום שישי כ-20 אלף מפגינים. המפגינים השליכו עשרות מטעני חבלה ורימונים לעבר חיילי צה"ל וגדל באופן משמעותי שיגור בלוני ועפיפוני התבערה לעבר יישובי עוטף עזה ובהם בלונים נושאי מטעני נפץ.

"היחידה להתשה לילית" שהקים ארגון חמאס פרסמה ב-28 בספטמבר סרטון שבו קראה לתושבים ביישובי עוטף עזה לפנות את בתיהם בכל יום בשעה שמונה בערב ולשוב אליהם רק לאחר שהיחידה תחליט.

עוד נאמר בסרטון כי היחידה מתכננת השלכת פצצות סירחון שמכילות חומרים רעילים וריסוס השדות והעצים בשטח ישראל, עוד הובטח בסרטון כי היחידה תשגר על בסיס יום-יומי בלונים ועליהם רימוני הלם לעבר יישובי עוטף עזה.

אולם, מה שצריך להדאיג עוד יותר הינו המגמה של ארגוני הטרור בראשות חמאס והג'יהאד האסלאמי להגביר את ההתקפות על יישובי עוטף עזה עד לכיבושם בעתיד.

את הביטוי הגלוי למגמה להמאיס על תושבי עוטף עזה את החיים ביישוביהם כמשקל נגד למצב העגום של תושבי רצועת עזה נתן זיאד נח'אלה, המנהיג החדש של הג'יהאד האסלאמי, בנאום בכורה שנשא ב-5 באוקטובר, נאום ראשון מאז שנבחר לראש הארגון.

זיאד נח'אלה שהינו יליד רצועת עזה מתגורר בלבנון, הוא ממשוחררי "עסקת ג'בריל" וממייסדי הזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, מאז 1995 הוא משמש כסגנו של ראש הארגון רמאדן שלח אשר בחודשים האחרונים שרוי בתרדמת עקב אירוע מוחי, בשבוע שעבר נבחר זיאד נח'אלה בבחירות פנימיות לעמוד בראש הארגון והוא ממשיך את הקשר ההדוק של ארגונו לאיראן ולארגון החמאס.

בנאומו אמר נח'אלה את הדברים הבאים:

"המוות הוא החיים בעבור עמנו והחיים למען ילדינו והכניעה היא המוות, כוח ההתנגדות חייב לקחת את האחריות על כך, יש לו את היכולת להפוך גם את עוטף עזה ואת ההתנחלויות למקום שלא ראוי לחיות בו"

על הדברים ברוח הזו חזר גם ח'אלד אלבטש, בכיר ארגון הג'יהאד האסלאמי וראש המטה העליון של צעדת השיבה בנאום בעזה שנשא ב-5 באוקטובר: " לא נשלם לבדנו את מחיר המצור המקפח שמוטל על רצועת עזה-האויב הוא שישלם אותו, המתנחלים בעוטף עזה הם שישלמו אותו".