עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס מנסה להפוך את השב"כ למטרה

הזרוע הצבאית של חמאס הפיקה סרט תעמולה נוסף, הפעם נגד השב"כ הישראלי, וטוענת כי הוליכה אותו שולל וטירפדה תוכנית שלו לפגוע במערך הרקטות שלה • מלחמת המוחות בין חמאס למודיעין הישראלי מגיעה לשיא חדש וחמאס מנסה בלוחמה פסיכולוגית לטעון כי ידו על העליונה

ארגון חמאס ממשיך בלוחמה הפסיכולוגית שלו נגד ישראל, אחרי שבאחרונה פירסם באמצעות ערוץ אל-ג'זירה תחקיר מפורט על כישלון פעולת הכוח המיוחד של צה"ל באזור ח'אן יונס, הוא פירסם אמש תחקיר חדש ובו טענה כי הצליח להוליך שולל במשך יותר משנתיים, בין השנים 2018-2016, את השב"כ הישראלי.

את הסרט באורך של 25 דקות שהכינה הזרוע הצבאית של חמאס, שידר ערוץ אל-מיאדין, שופר התעמולה של ארגון חזבאללה.

בסרט הנקרא "אשליות" (סראב-בערבית) נטען כי השב"כ הישראלי ניסה לגייס פלסטיני מרצועת עזה תוך ניצול מצבו הכלכלי הקשה ובאמצעותו להשיג כמה מטרות שהבולטת בהן הייתה להרוס את היכולות הרקטיות של חמאס וקביעת המיקום המדויק של המשגרים בניסיון לפגוע בהם בעת הסלמה ביטחונית ברצועת עזה.

לטענת הסרט, מנגנון הביטחון של חמאס גיבש תוכנית שלמה להונאת השב"כ הישראלי והצליח להכשיל את תוכניותיו ולזעזע את אמון השב"כ ביכולותיו המודיעיניות.

חמאסב חושף כך פעל הסוכן הכפול

בסרט הושמעו הקלטות בשפה הערבית של קציני השב"כ הישראלי שהשתמשו בכינויים "כאמל", "ג'לאל" ו "מוניר" ששוחחו בטלפון עם הסוכן הכפול המכונה "נון" והדריכו אותו במשך תקופה ארוכה כיצד לצלם את הרקטות ואחר כך לאסוף ציוד מיוחד מנקודות מסתור ברצועת עזה כדי לחבל ברקטות של חמאס באמצעות מרעומים שיותקנו בהן ולהתקין מכשירי איכון (GPS) במשגרי הטילים כדי שמטוסי חיל האוויר הישראלי יוכלו לפגוע בהם  במקרה של הסלמה ביטחונית.

כמו כן הוזכר כי מפקד השב"כ ברצועת עזה המכונה "אבו צקר" שוחח בטלפון עם  הסוכן הכפול והודה לו על פועלו.

בסרט נחשפו גם צילומים של כלים מיוחדים ומכשירי GPS שהוחדרו לרצועה והועברו לידיו של הסוכן הכפול, כולל סרטון הסברה בשפה הערבית המדריך אותו כיצד לחבל ברקטות ארוכות הטווח.

בסוף הסרט מופיעים צילומים של שיגור הרקטות ללא פגע או תקלה, אותן הרקטות שהשב"כ הישראלי, תכנן כביכול לחבל בהן ולנטרלן.

מלחמת המוחות חמאס נגד ישראל
מלחמת המוחות חמאס נגד ישראל

בסרטון נוסף הופיע מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמאס שאמר:

"אנו מנהלים מערכה ביטחונית מול אויב שיש לו את הטכנולוגיה הביטחונית המודרנית ביותר בעולם, אנו יודעים היטב כיצד חושבת המפקדה הביטחונית והמודיעינית שלו. לאחר שנתיים, הישראלים גילו כי ההתנגדות הוליכה אותם שולל, מה שחשפנו היום הוא חלק ממאמץ ביטחוני נמשך, אנו נרדוף את סוכני הכיבוש ונחנוק את השב"כ ונקטע את עורקי המידע שלו".

ארגון חמאס ממשיך במאמציו ליצור דמורליזציה בקרב יחידות המודיעין הישראלי כשהפעם הוא מתמקד בשב"כ הישראלי.

לזעזע את אמון האמון האויב בסוכנים שלו

פרשני חמאס מתפארים באתרי האנטרנט של חמאס כי סוכן כפול אחד הצליח במשך שנתיים להוליך שולל 5 קצינים של השב"כ הישראלי וסיכל, בהנחיית הזרוע הצבאית, תוכנית של שב"כ ואמ"ן לחבל ברקטות של ארגון חמאס.

הפרשן הצבאי של חמאס מוחמד אבו הרביד אמר לאתר האינטרנט של הארגון "אלריסאלה":

"ישנה מלחמה מודיעינית בין הכיבוש לבין ההתנגדות וישנם מסרים בין שני הצדדים, המטרה היא לזעזע את האמון של האויב בסוכנים שלו ברצועת עזה ולהראות את היכולת של ההתנגדות להפוך את הסוכנים למלכודת עבור האויב".

הזרוע הצבאית מנסה להרתיע באמצעות הסרט את השב"כ הישראלי כי יש לה מנגנון ביטחון פנימי שמפעיל סוכנים בשטח בצורה יעילה הרבה יותר ממנו וכי כל סוכן שהוא מגייס עלול להיות סוכן כפול.

אחרי שחמאס איתגר את ישראל בכל הקשור למערכת התקשורת המיוחדת והמאובטחת שלו באזור ח'אן יונס, שם נכשל הכוח המיוחד של צה"ל בהתקנת מכשיר האזנה עליה, מנסה חמאס כעת להראות באמצעות הסרט "אשליות" כי הוא יודע גם לשמור היטב על הרקטות שהוא מייצר ברצועה מפני פגיעה של ישראל.

הסרט מדגיש כי ישראל חוששת מאוד ממערך הרקטות ארוך הטווח של חמאס ומשקיעה מאמץ מודיעיני גדול כדי לנסות ולפגוע בו.

חלק מהפרומו של סרטון חמאס
חלק מהפרומו של סרטון חמאס

מלחמת המוחות המודיעינית בין ישראל לחמאס נחשפת כעת במלוא עוצמתה על ידי חמאס ומגיעה לשיא חדש, חמאס מנסה לטעון, באמצעות סרטי התעמולה בערוצי אלג'זירה ואל-מיאדין, כי ידו על העליונה וכי הוא מנצח את המודיעין הישראלי,המטרה העיקרית היא לוחמה פסיכלוגית והוא סומך על אמצעי התקשורת בישראל שיעשו עבורו את העבודה ויביאו את הסרטים האלה לידיעת הציבור בישראל.

במקביל הוא מעביר מסר לכל הסוכנים של השב"כ הפועלים ברצועה כי באפשרותם להפוך לסוכנים כפולים, להוליך שולל את השב"כ ולהחזיר לעצמם את הכבוד הלאומי.