עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס מכין "הפתעות" לקראת סבב הלחימה הבא

גובר החשש במערכת הביטחון מההתעצמות של ארגון חמאס בכל הקשור לשיפור הרקטות שברשותו והשימוש במל"טים • גורמי ביטחון בישראל אומרים כי חמאס מנצל את הרגיעה ליישום הלקחים ממבצע "שומר החומות" ומכין "הפתעות" לישראל לקראת סבב הלחימה הבא

חצי שנה חלפה מאז סיום מבצע "שומר החומות" וארגון חמאס הפיק לקחים ומתכונן לסבב הלחימה הבא עם ישראל. ברצועת עזה שוררת רגיעה יחסית, על פי גורמים בחמאס, הארגון ממתין לתוצאות הפגישה הצפויה בין ראש המודיעין המצרי עבאס כאמל בירושלים עם ראש הממשלה נפתלי בנט, הפגישה הזו אמורה להיות מכרעת לגבי השאלה לאן מועדות פניה של רצועת עזה בחודשים הקרובים.

אמש ביקרה בקהיר משלחת ביטחונית ישראלית בראשותו של ראש המל"ל, איל חולתא, ונפגשה עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל, המפגש הזה נועד בין היתר להכין את פגישת ראש הממשלה בנט עם הגנרל המצרי. במשלחת השתתף גם ראש השב"כ החדש רונן בר שנפגש לראשונה עם הגנרל המצרי.

על פי גורמים מצרים, המודיעין המצרי הכין תוכנית כוללת להשגת רגיעה ארוכת טווח הכוללת ארבעה תיקי מפתח, שלושה מהם קשורים בשיפור המצב הכלכלי ורמת החיים ברצועה והרביעי הינו תיק עסקת חילופי השבויים בין ישראל לחמאס.

התוכנית המצרית מקובלת באופן עקרוני על חמאס ועל שאר הפלגים הפלסטינים והם ממתינים לתגובת ישראל, עם זאת בחמאס מסתייגים מהרעיון המצרי לרגיעה ארוכת טווח עם ישראל, הם מחשיבים את עצמם כתנועת "התנגדות" ומסכימים לרגיעה רק לכמה חודשים.

על פי גורמי ביטחון בישראל,כדאי להנמיך ציפיות מהתוכנית המצרית, הפערים בין עמדת ישראל לבין עמדת חמאס בנושא עסקת חילופי השבויים הם גדולים מאוד ולא צפוייה פריצת דרך.

גם בחמאס יודעים זאת היטב לכן הארגון נערך כבר לסבב הלחימה הבא עם ישראל והוא בעיצומה של פעולת השיקום של מערך המנהרות ("המטרו") ומערך ייצור הרקטות.

ישראל התקפלה בחודשים האחרונים ואישרה הכנסת חומרי בניה לרצועת עזה(מלט וברזל) לצורך שיקום הבתים שנפגעו במלחמה האחרונה ועל פי גורמים ברצועה, חלק מהחומרים האלה הגיעו לידי חמאס לצורך שיקום המנהרות שנפגעו.

בשבועות האחרונים עורכת הזרוע הצבאית של חמאס שורה של ניסויים אינטנסיביים מעל הים בעזה במל"טים וברקטות, שבוע שבעבר יירטה סוללת "כיפת ברזל" מל"ט של חמאס שהיה בניסוי מעל הים.

העיתון "אלרבי אלג'דיד" דיווח ב-14 בנובמבר מפי גורמים מצרים כי ישראל הביעה חשש באזני המודיעין המצרי מהרחבת השימוש של חמאס במל"טים לצורכי איסוף מודיעין ותקיפה.

מדי שבוע עורכת הזרוע הצבאית של חמאס ניסויים במל"טים וברקטות חדשות שפיתחה בייצור עצמי כהפקת לקחים ישירה ממבצע "שומר החומות" הירי של רקטות הניסוי מתבצע לעבר הים והמודיעין הישראלי עוקב אחריו כדי לללמוד את החידושים האחרונים שהוכנסו ברקטות.

על פי גורמי הביטחון בישראל, הזרוע הצבאית של חמאס עובדת על הגדלת טווח הרקטות, הגברת דיוקן והגדלת כמות חומר הנפץ בראשי הרקטות.
כזכור, הזרוע הצבאית של חמאס שיגרה במהלך מבצע "שומר החומות" מטחים של מאות רקטות לעבר גוש דן.

גורמים בחמאס טוענים כי הזרוע הצבאית מכינה "הפתעות" לישראל וכי "סבב הלחימה הבא יהיה המסוכן ביותר מ-4 סבבי הלחימה הגדולים שהיו עד כה, הרקטות החדשות יפגעו באזורים ביטחוניים רגישים שלא נפגעו עד כה".

בצה"ל מודאגים מההתפתחויות האלה, איראן מזרימה לחמאס ולג'יהאד האסלאמי ברצועה מל"טים ויחידות הפיתוח של חמאס מנסות לשדרג אותם ולהתאימם לתוכניות המבצעיות של חמאס.

הזרוע הצבאית של חמאס לא מנסה להסתיר את הניסויים במל"טים וברקטות החדשות ובצה"ל חושדים כי זהו חלק מממהלך ההונאה של חמאס שמנסה להרדים את ישראל ולחפור בינתיים מנהרות תחת המכשול הקרקעי החדש שבנה צה"ל מסביב לרצועה באורך 80 ק"מ ולשקם את פעילות הקומנדו הימי של הארגון שנפגע קשות במהלך מבצע "שומר החומות".

החדירה לישראל דרך הים,פגיעה באסדות הגז בלב ים וחטיפת אזרחים וחיילים הם חלק מ"ההפתעות" שמתכננת הזרוע הצבאית של חמאס בסבב הלחימה הבא מול ישראל, ההכנות האלה נמצאות בעיצומן, בשבועיים הקרובים תמונת המצב אמורה להתברר קצת יותר לאחר פגישת ראש הממשלה בנט עם ראש המודיעין המצרי הגנרל עבאס כאמל.