עבור לתוכן העמוד
Menu

חמאס מאיים: חיסול בכירים יוביל למלחמה

ישראל העבירה מסר ברור להנהגת חמאס כי אין בכוונתה להתנקש בחייו של יחיא סינוואר מנהיג חמאס ברצועה ובחייהם של בכירים נוספים בארגון. • חמאס חוששים כי ישראל מתכננת לעבור לחיסולים של הנהגתה בחו"ל כפי שחיסלה את מנהיגי "ספטמבר השחור" בתחילת שנות ה-70 ומאיימים בתגובה קשה שתכלול גם גורמים אזוריים

ארגון חמאס הקפיד במהלך גל הטרור וההסלמה הנוכחי שלא לערב כמעט את רצועת עזה בעימות עם ישראל, מלבד 4 רקטות שנורו במהלך החודשיים האחרונים לא היו אירועים חריגים בגבול הרצועה עם ישראל.

הנהגת חמאס הדגישה כי רצועת עזה תרמה את חלקה למאבק בשנה שעברה, במסגרת מערכת "חרב ירושלים" שהיא יזמה, וכי כעת הגיע תורן של מזרח ירושלים והגדה המערבית להוביל את המאבק.

ארגון הטרור מתמודד עם כלכלה מקרטעת ועם שיקום איטי של הרצועה מנזקי המלחמה האחרונה.

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

כרגע היא החליטה להמשיך בתהליך הרגיעה מול ישראל למרות "נאום הגרזנים" של מנהיג חמאס ברצועה יחיא סינוואר, הוא שלח את תושבי הגדה וערביי ישראל לאינתיפאדה מזויינת נגד ישראל, אך נמנע מלהזכיר את רצועת עזה.

במהלך 11 ימי הלחימה של מבצע "שומר החומות" בשנה שעברה נהרגו 260 פלסטינים ברצועה ונהרסו כליל 1,600 בתים.

על פי נתונים פלסטינים, כ-60 אלף בתים נוספים ניזוקו באופן חלקי במהלך המלחמה האחרונה.

את תהליך הבנייה של הבתים החדשים ושיקום הבתים שניזוקו מובילות מצרים ואונר"א.

כ-12 אלף פועלים פלסטינים מהרצועה נכנסים מדי יום לעבודה בישראל בעיקר בתחומי החקלאות והבניה.

 

האם השקט היחסי ברצועה ימשך?

ישראל חייבת לשקם את ההרתעה שלה שנפגעה. בארגון הטרור חוששים מאוד כנראה שזה יקרה באמצעות התנקשות בחיי מנהיגי חמאס בחו"ל ללא "טביעות אצבע" ומבלי שאפשר יהיה לספק הוכחות חותכות על מוערבות ישראלית במעשה.

העיתון "טיימס" מסר ב-9 במאי כי ישראל עדכנה את בנות בריתה על כוונתה זו וכי ארגון חמאס הוזהר מפני הפגיעה של המוסד הישראלי בבכיריו במזרח התיכון ובאירופה.

על פי גורמים ברצועת עזה, מנהיגי חמאס בחו"ל החלו בנקיטת אמצעי זהירות בתנועותיהם מחשש לחיסול ישראלי.

זאהר ג'בארין, סגנו של צאלח אלעארורי ראש הזרוע הצבאית של חמאס בגדה אמר אמש כי פגיעה בהנהגת חמאס היא הכרזת מלחמה על הארגון.

הארגון מאיים ביחד עם הפלגים האחרים ברצועה כי התגובה שלו על התנקשויות בחיי בכיריו  לא תוגבל רק לשטחי הרצועה, הגדה והמגזר הערבי בישראל, אלא ישותפו בה גורמים אזוריים כשהוא רומז לארגון חזבאללה ולמליציות הפרו איראניות בסוריה, עיראק ותימן.

בחמאס אומרים כי מבצע "חרב ירושלים" של חמאס בשנה שעברה "ייראה כמו פיקניק לעומת מה שצפוי לישראל במלחמה הגדולה."

ישראל שלחה מסרי הרגעה ברורים לחמאס באמצעות המודיעין המצרי כי אין בכוונתה להתנקש בחייו של יחיא סינוואר אבל בחמאס חוששים שישראל מנסה "להרדים" את הארגון וכי ההפתעה תגיע באמצעות התנקשויות במנהיגיו בחו"ל כפי שעשה המוסד הישראלי לארגון "ספטמבר השחור" של אש"פ בתחילת שנות ה-70.

הארגון הפיץ באמצעות ערוץ אל-מיאדין הלבנוני איומים כי התנקשויות של ישראל בחיי מנהיגיו יביאו גם לחידוש פיגועי ההתאבדות בערי ישראל ולירי רקטות על גוש דן.

כחלק מהאסטרטגיה שלו, ארגון הטרור מנסה להציב קווים אדומים כדי להרתיע את ישראל מפני חיסולי מנהיגיו. הדבר מעיד על לחץ רב בצמרת הארגון שנהנתה זמן רב משקט בכל הקשור לשמירה על חייה , כמה מנהיגים בולטים של חמאס ובראשם יו"ר הלשכה המדינית עברו להתגורר בחו"ל והם חיים שם חיי פאר ומנהלים עסקים חובקי עולם, נראה כי המסר הישראלי ליחיא סינוואר הרגיע אותו קמעא אך הוא מדאיג מאוד את הנהגת חמאס בחו"ל החוששת מידו הארוכה של המוסד הישראלי.

גם ארגון הג'יהאד האסלאמי חושש מהתנקשות בחיי מנהיגיו בחו"ל, גורמים ברצועה אומרים כי בצמרת הארגון יש חשש שישראל תתנקש בחיי מנהיגים של הגי'האד האסלאמי בחו"ל כדי  לאותת ולהעביר את מסר האזהרה להנהגת חמאס.

לכן גם ארגון הג'יהאד האסלאמי הצטרף לאיומים של חמאס על ישראל בכל הקשור לחידוש מדיניות החיסולים מצידה.

ההערכה היא כי ממשלת בנט נמצאת במצוקה פוליטית גדולה לקראת האפשרות של הקדמת הבחירות ולכן היא בהחלט עלולה ליזום פעולות התקפיות נגד הנהגת חמאס כדי לנסות ולשקם את מצבה הפוליטי בדעת הקהל הישראלית נוכח גל הטרור הפוקד את ישראל.

בצמרת הארגון מעריכים כי הציבור הישראלי משמיע דרישה ברורה לבוא חשבון עם יחיא סינוואר בעקבות "נאום הגרזנים" שהוא נשא והפיגוע האכזרי בעיר אלעד והדרג המדיני איננו יכול להתעלם מתחושת הציבור כי הביטחון האישי שלו נפגע באורח קשה ולכן הוא יהיה חייב לפעול נגד הנהגות ארגוני הטרור.