עבור לתוכן העמוד
Menu

חילופי גברי בקומנדו של משה"מ הפועל בסוריה ולאורך גבולות איראן

חסין אלמאסי סיים את תפקידו כמפקד "חטיבת צאברין" - במקומו מונה צאדק מחמודי • היחידה חוסה בצל כח אלקודס אולם היא פעילה בדרום איראן ובסוריה

אל"מ צאדק מחמודי בראש "חטיבת צאברין" (הניחנים בסבלנות) , יחידת הקומנדו של משמרות המהפכה. הוא החליף בתפקידו את חסין אלמאסי. מחמודי כיהן כמפקד האזורי של מפקדת אלקדס בדרום מזרח איראן, אזור בו פועלים כוחות משה"מ נגד ארגונים סוניים.

החטיבה מורכבת מיחידות מיוחדות השותפות לכלל פעילות הגופים הפועלים תחת המטריה של משרד ההגנה האיראני הקשורים למבצעי ריגול נגדי, חתרנות, מודיעין ומלחמה בארגוני אופוזיציה. הכח מתמקד בפעילות נגד "צבא הצדק" (ג'יש אלעדל) הקורא תגר על המשטר האיראני ופועל במחוז סיסתאן ובלוצ'יסטאן , ארגוני אופוזיציה כורדיים דוגמת מפלגת החיים החופשיים הכורדיים (Partiya Jiyana Azad a Kurdistanê‎ PJAK) וארגונים אתניים אחרים הפועלים נגד ניסיונות המשטר האסלאמי השיעי להגמוניה.

הכח הוקם בשנת 2000 בדומה למודל הכוחות המיוחדים הבריטים (Special Air Service) ובראשו עמד מפקד משה"מ הקודם, מחמד עלי ג'עפרי. הוא מונה כחמש עשרה אלף איש לוחמי החטיבה נשלחו להילחם בחזית הסורית ונלחמו לצד חיילי צבא סוריה בהגנה על משטר אסד, לצד פעילותו של כח קדס. על פעילותם בסוריה נודע לאחר דיווחים על מותם של כמה מלוחמי הכח בחזיתות הלחימה בסוריה. הכח נדחק מעט מחוץ לשיח נוכח היותו בצילו של כח קדס המוכר. היחידה משתפת פעולה כוחות מיוחדים איראנים אחרים דוגמת חטיבה 65 המוטסת של הכוחות המיוחדים של צבא איראן.

https://tinyurl.com/TasnimSAS10052020