עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה קרא שמות מחלפים ורחובות על שמו של סולמאני

ארגון החיזבאללה מציין אף הוא את יום חיסולו של קאסם סולימאני בעצרת באזור דרום לבנון • כבישים ומחלפים נקראו על שם סולמאני והאני אל מוהנדס

ארגון החיזבאללה ערך טקסים מיוחדים בימים האחרונים לזכרו של קאסם סולמאני שחוסל על ידי ארה"ב לפני שנה בדיוק. מלבד הטקסים קרא הארגון מספר שטחים ציבוריים ורחובות על שמו של מפקד כוח אל קודס.

לוחיות זיכרון המתארות את סולימאני ואת סגן מפקד כוחות הגיוס הפופולריים אבו מהדי אל-מוהנדס, שנהרג גם הוא בפיגוע המל"טים האמריקני ב- 3 בינואר 2020, הוצבו ברחבי דרום ומזרח לבנון.  

 

כמו כן, נערך טקס לציון יום השנה על ידי קורס צוערי חיזבאללה, הנקרא "קבוצת חלל קאסם סולימאני", ב"גן איראן ", הממוקם על גבולות דרום לבנון.

"מבטו הוא על פלסטין, ולבו על פלסטין", נאמר בטקס.

שנה אחרי – כיצד השפיע חיסולו של סולימאני על המזה"ת

הארגון פרסם סרטון שבסופו רואים את תנועת המחווה שביצע חסן נסראללה בו הבטיח נקמה בארה"ב לאחר החיסול.

חבר הפרלמנט עלי פיאד, איש חיזבאללה ביד עם נציגים נוספים הגיעו אל אזור דרום לבנון על מנת לחנוך רחוב חדש על שמו של קאסם סולימאני והאני אל מוהנדס בעייריה ג'בל עמל.

פיאד כינה את אבו מהדי אל-מוהנדס כאחד המנהיגים שבילו את חייהם, ג'יהאד וצעדו למען החופש, העצמאות והכבוד של עמי האזור וחברותיו, והוסיף: "אנו מעמדתנו ובהערכה לכל הצעותיו, מאמציו, קורבנותיו וטהרתו המהפכנית, ותפקידו העיקרי בהתמודדות עם הפרויקט האחד, וההגמוניה האמריקאית. "
חבר הפרלמנט פיאד ציין כי לתפקיד המנהיג השהיד, לאל-מוהנדס, הייתה השפעה מכרעת על שיפור העומק והתמצעקות לפרויקט ההתנגדות, ועניין זה הותיר את השפעותיו הישירות על יכולת ההתנגדות להגשים את יעדיה ברמה האזורית.

"בהזדמנות זו, אנו מכנים את מפקד השהיד חאג'י אבו מהדי אל מוהנדס ברחוב זה המקשר בין הדרום לנתיביה עם פלסטין הכבושה, ועמק ההתנגדות עם הישגיה, בכדי לומר שהאדמה היא שהאדמה שלה היא. , ושהאויב יובס, יובס ואבד. "

 

בתוך כך דווח כי מספר אנשי חיזבאללה הגיעו לאזור הגדר במטולה והחלו בהפגנות . לא נרשמו עד עתה אירועים חריגים.