עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה מבהירה כי תגיב נגד ישראל גם במקרה של פעולה נגדה בסוריה

מבצע הגדר, עמלית אלסיאג', שמכונה על ידי החיזבאללה כמבצע לחיתוך גדר הגבול עם ישראל ב-3 מקומות שונים בו זמנית מהווה המשך לדיאלוג האלים בין הצדדים במלחמה ביניהם, אולם אין הבטחה לעתיד כי הצדדים ידעו להמשיך להגיב כך

חיזבאללה פרסמה ב-21 אפריל 2020 באמצעות ביטאונה הבלתי רשמי, העיתון "אלאחבאר", כי היא עומדת מאחורי מה שכינתה "מבצע הגדר" (עמלית אלסיאג').

 

צוין כי ב-17 אפריל 2020 ביצעו 3 חוליות של חיזבאללה שפעלו במקביל חיתוך ב-3 מקומות בגדר הגבול עם ישראל. החוליות ניתקו את הכבל המתריע בין הגדר למגדלי התצפית ולאחר מכן פרצו את הגדר. נטען כי במקום אחד נפרצה הגדר באופן נרחב כדי שיאפשר חצייה של כלי רכב, אולם לא הייתה חציית רכב.

 

 

 

 

 

בחיזבאללה יש שביעות רצון מהיכולת המבצעית לאתר נקודות מפתח לאורך גדר הגבול עם ישראל ולפגוע בהם, ומתבשמים בפרסומים בישראל על הפגיעה במערכת הגבול "החכמה ביותר בעולם". יתר על כן, בראייתה של חיזבאללה "מבצע הגדר" שחק את מה שנתפס בישראל כהישג הגדול שבחיסול איום המנהרות החודרות מלבנון. בכך מבקשת חיזבאללה להבהיר כי הגם שיכולותיה לפעול מתחת לגדר נפגעו, נותרו בידיה היכולות המבצעיות לחצות את הגדר מעל פני הקרקע.

 

"פעולת הגדר" נקשרה בחיזבאללה באופן ישיר לפגיעה ברכב שלה בסוריה בסמוך לגבול עם לבנון. חיזבאללה הבהירה כי תגובתה היא סימטרית לחלוטין לפעולה הישראלית. בעיניה, שתי הפעולות נועדו לאותת כי שני הצדדים מודעים לפעילות של כל צד ושני הצדדים טרם חצו אותו. בכך נועדה פעולת חיזבאללה להזהיר את ישראל כי כל פגיעה בה, גם על אדמת סוריה, תענה בתגובה נגד ישראל מלבנון.

 

 

 

מעבר לכך מדגישה חיזבאללה כי גם בעידן הקורונה בה היא ממוקדת בהתמודדות מול המגפה, יש ביכולותיה לפעול נגד ישראל באותה מידה שישראל מתמודדת עם המגפה ובה בעת פועלת נגד חיזבאללה. יחד עם זאת, בנסיבות הקיימות לשני הצדדים אין עניין לשבור את מאזן ההרתעה ביניהם. יודגש כי ניתוח שכלתני זה של חיזבאללה יכול להיכשל ולקרוס במקרה של מיסקלקולציה של אחד הצדדים.