עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה טוען: ארה"ב פנתה לדיאלוג ישיר

אחד מבכירי הארגון טען את הדברים בראיון לעיתון • חיזבאללה דחה את ההצעה לדבריו • ארה"ב הטילה סנקציות על בכירים נוספים בארגון

העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה, דיווח אף הוא כי ארה"ב העבירה מסרים אל ארגון חיזבאללה דרך מתווכים במטרה לקיים "דיאלוג ישיר".

בדיווח נכתב: "בתקופה שבה בעלות בריתה הלבנוניות של וושינגטון מנהלות מערכה נגד ההתנגדות (חיזבאללה), מתווכים העבירו הודעה מהממשל האמריקני להנהגת חיזבאללה בבקשה לתקשורת ישירה, על מנת לדון בתיקים לבנוניים שונים. הארגון הודיע למתווכים על דחייה מכל צורה של תקשורת עם האמריקאים".

גם ראש המועצה הניהולית של חיזבאללה , האשם סאפי א דין , טען בשיחה עם עיתונאים ב-18 לינואר כי ארה"ב פנתה אל ארגון הטרור במטרה לפתוח בדיאלוג, אולם החיזבאללה דחה את ההצעה.

הוא הדגיש כי חיזבאללה פתוח לכל האפשרויות בזירה הפנימית במטרה לקדם את הדיאלוג למען לבנון. ביום ראשון האחרון הודיעו החיזבאללה ואמל כי הן מסכימות לכנס מחדש את הקבינט במדינה על מנת לאפשר את אישור התקציב לשנת 2022.

בתוך כ הודיעה על ארה"ב על סנקציות כנגד ארגון חיזבאללה וכלפי מספר אישיים בארגון. מזכיר המדינה, אנתוני בלינקן, התייחס להטלת הסנקציות על הגורם הקשור לארגון חיזבאללה, וצייץ בחשבון הטוויטר שלו: "ארצות הברית ניצבת לצד לבנון, שביטחונה וריבונותה נותרו מאוימים על ידי פעילותו המושחתת ומערערת היציבות של ארגון חיזבאללה".