עבור לתוכן העמוד
Menu

חיזבאללה חושף את עומק התאום מול חמאס

סגן מזכ"ל החיזבאללה טוען בראיון כי הארגון חשף את תכנית ישראל לפלישה קרקעית וכי העביר מידע "מכריע" לחמאס • הוקמה מפקדה משותפת בין חיזבאללה למשה"מ וקאאני ביקר בלבנון פעמיים בזמן המבצע

ב-28 למאי, מספר ימים לאחר סיום מבצע "שומר החומות" פרסם היומון הלבנוני "אל-אחבר" כי משמרות המהפכה בשיתוף חמאס, הקימו מפקדה משותפת לתיאום פעולות צבאית נגד ישראל.

ב-8 ביולי, סגן מזכ"ל חיזבאללה, שייח' נעים קאסם, פתח עוד יותר את הצוהר על שיתוף הפעולה בין ארגוני הטרור והצהיר כי הארגון שיתף מידע מודיעני "מכריע" לטענתו אודות פעילות ישראל בעזה ואודת ה"פלישה" הקרקעית הישראלית, שפורסמה בעבר כניסיון תרגיל ישראלי שקדם לתקיפת ה"מטרו" בעזה. לדבריו רמת התיאום הייתה רגע אחר רגע.

בחירת אלערורי: ניצחון לציר תומך איראן בחמאס

עוד פורסם ביומון "אל אחבר" כי מפקד כוח אל קודס, הגנרל איסמעיל קאאני ביקר אף הוא בלבנון פעמיים בכדי להשתתף בישיבות של תאום המהלכים הצבאיים עם חמאס.

עוד פורסם כי הארגון העביר נשק ותחמושת לעזה והעביר מספר קציני התנגדות פלסטינים מהרצועה במהלך התוקפנות, על פי "אל אחבר".

ב"אל אחבר" צויין כי ההתנגדות האסלאמית סיפקה גם לסיעות הפלסטיניות את הנתונים הנדרשים אודות תנועות צה"ל וזאת על ידי מזל"טים.

 

שייח קאסם הוסיף: "הגענו לאיזון המרתיע את ישראל מלתקוף את לבנון בתקופה של  חמש עשרה שנה, מחשש לתגובת ההתנגדות של חיזבאללה."

"יוזמתם של הפלסטינים לבצע עבודת ג'יהאד הגנתית ופוגעת  ובאותו זמן לתמוך בירושלים הצליח להרגיז את ישראל והם הופתעו … הם הופתעו מהתזמון, מגודל הפיגועים שהתרחשו, מההכנות הפלסטיניות, מאיתנותם. ואיתנות, והם הופתעו מכך שהמודיעין שלהם לא ידע כלום. "

הוא המשיך, "קרב יולי בשנת 2006  (מלחמת לבנון השנייה) היה קרב יסוד. באשר לקרב מאי 2021, זהו קרב מהותי לטובת ההתמוטטות שיכול לקרות לחזית ירושלים מהצד "הישראלי "

סגן מזכ"ל החיזבאללה אמר בראיון כי הדגיש כי "לראשונה מתקיים מבצע פלסטיני בירושלים המאגד את כל הפלסטינים והערבים והמוסלמים, וציר ההתנגדות תומך ומסייע בדרכים ובשיטות שונות, והפלסטינים מתוך פלסטין מצהירים כי הם הם חלק מהציר וחוד החנית של הציר, כלומר שהקרב כלפי ירושלים הוא הקרב של הברית הירושלמית. וזה לא רק הקרב של הפלסטינים. "