עבור לתוכן העמוד
Menu

חזבאללה מעצים את האיום על ישראל

בעוד ישראל מנהלת מערכה דיפלומטית גלויה ומערכה חשאית נגד סכנת הגרעין האיראני, ארגון חזבאללה מקדם את פרויקט הטילים המדויקים • לפי דיווחים שונים הארגון הצליח לצבור מאות טילים מדוייקים המהווים סכנה אסטרטגית על ישראל, הגיע הזמן לפעול נגד הפרויקט הזה

ישראל תקים צוות מיוחד בראשות פרוייקטור כדי שיפעל מול ממשל ג'ו ביידן, בכל הקשור לסכנת הגרעין האיראני, בניסיון להשפיע על המגעים של הממשל מול איראן על הסכם גרעין חדש. הכוונה של הדרג המדיני היא להשיג תיאום מקסימלי בעמדות ולמנוע ניכור אפשרי עם הממשל החדש כפי שהיה בתקופת כהונתו של הנשיא אובאמה.

סכנת הגרעין האיראני היא סכנה קיומית למדינת ישראל, אבל בצד המאמץ הישראלי למנוע מאיראן להצטייד בנשק גרעיני, הדרג המדיני והביטחוני הבכיר בישראל חייב גם לטפל באיום האסטרטגי על ישראל מצפון – פרויקט הטילים המדויקים של ארגון חזבאללה בלבנון.

על פי גורמים ביטחוניים, ארגון חזבאללה הצליח לצבור מאות טילים מדוייקים לטווח בינוני וארוך והוא הקים תשתית צבאית עצמאית להסבת רקטות לטילים מדוייקים באמצעות ציוד וערכות הסבה שהוא מקבל מאיראן.

חזבאללה הקים כמה אתרים בלבנון בהם הוא מרכיב את הטילים המדוייקים וישראל יודעת את מיקומם.

ב-2019 פירסם צה"ל תצלומי אוויר המראים כי חזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדוייקים, באזור הבקאע הלבנוני סמוך לעיירה נבי-שית, ראש הממשלה נתניהו, חשף אף הוא מעל בימת האו"ם את האתרים שבהם מנסה חזבאללה לייצר טילים מדוייקים.

ישראל הצליחה לשבש באמצעות התקיפות האוויריות שלה על "הגשר היבשתי" המחבר את איראן לסוריה דרך עיראק, ובסוריה עצמה, את אספקת הטילים המדוייקים מאיראן לחזבאללה, אך אין די בתקיפות אוויריות. יהיו מדוייקות ככל שיהיו, כדי לעצור את הצטיידות חזבאללה בטילים, מומחים של חזבאללה עברו הדרכה באיראן והם מסתייעים גם במומחים איראניים כדי לייצר בעצמם את הטילים.

על פי פירסומים זרים, בקיץ 2019 יזמה ישראל פעולה מתוחכמת ותקפה בשכונת א-דאחיה בבירות באמצעות רחפנים נושאי חומר נפץ את אחד המתקנים שהינו חלק ממערכת דיוק הטילים של חזבאללה, ההתקפה הייתה מוצלחת ומדוייקת אך היא לא הרתיעה את ארגון חזבאללה, הוא סירב להפנים את המסר והמשיך בפרויקט דיוק הטילים.

גורמים מדיניים בירושלים אומרים כי ישראל איננה יוזמת התקפה על מתקני הייצור של הטילים המדוייקים של חזבאללה מחשש שזה יביא לעימות צבאי כולל. אולם, ככל שחלף הזמן וישראל לא תקפה את מתקני הייצור של הטילים חזבאללה כבר חצה את הקו האדום, ארסנל מאות הטילים המדוייקים שברשותו מאיים על יעדים ומתקנים אסטרטגים בתוך ישראל כמו בניין המטכ"ל בקריה, הכור הגרעיני בדימונה, נתב"ג ועוד, אם מוסיפים לכך עוד 1100 טילים בליסטיים מדוייקים שבידי איראן הרי שכל הנכסים האסטרטגיים של מדינת ישראל מכוסים בטילים על ידי "ציר הרשע" השיעי.

למעשה, ישראל נמצאת במרוץ נגד הזמן, איראן שועטת לעבר פצצת גרעין וחזבאללה בלבנון שועט לעבר הגדלת ארסנל הטילים המדוייקים שברשותו, ארגוני חמאס והגי'האד האסלאמי עוקבים אחרי השתיקה הישראלית, ואל מול ההרתעה מול חזבאללה הנשחקת. גורמים ביטחוניים בכירים בישראל אומרים כי זו רק שאלה של זמן עד שהטילים המדוייקים יגיעו לרצועת עזה.

הלחץ הישראלי כדי לעצור את יצור הטילים המדוייקים צריך להיות מופנה גם לעבר ממשלת לבנון, היא זו שנושאת באחריות בתוקף היותה הריבון, הטילים האלה מיוצרים בשטחה, היא זו שצריכה לרסן את חזבאללה, לכן ישראל חייבת להגביר את הלחץ על ממשלת לבנון בכל הזירות הבינלאומיות ולהסביר לה את ההשלכות הרות האסון שיגרמו ללבנון במידה שישראל תקבל את ההחלטה לתקוף את אתרי הטילים המדוייקים של חזבאללה.

על פי פירסומים זרים, הפעילות החשאית של ישראל באמצעות המוסד מתמקדת באיראן כדי לחבל בפעילות הגרעין, אם אכן הדברים נכונים הרי שהדרג המדיני חייב להורות למוסד לפעול גם בזירת לבנון כנגד פרויקט הטילים המדוייקים של חזבאללה ונגד ראשי הארגון העוסקים בכך.

מנהיג חזבאללה חסן נצראללה איננו מנסה אפילו להסתיר כי ארגונו מתחמש בטילים מדוייקים, הוא הודה בכך במספר ראיונות שנתן לתקשורת הלבנונית, הוא מפגין שחצנות ודברי רהב ובטוח בכך שהוא מצליח להרתיע את ישראל מלתקוף את מתקני הטילים המדוייקים.

חזבאללה סומך על כך שידיה של ישראל כבולות והיא איננה רוצה בהסלמה.

איראן עומדת להתחזק מחדש עם כניסתו לתפקיד של ביידן וברור שהיא תפעל גם לחזק את שלוחותיה במזרח התיכון ובראשן את ארגון חזבאללה, האיום האסטרטגי על ישראל מגבול הצפון צפוי להתגבר ואם ישראל לא תקטע את "ראש מפלצת" הטילים המדויקים של חזבאללה המפלצת הזו רק תגדל ותתעצם עוד יותר.

לכן, לישראל אין ברירה, היא צריכה להמתין לעיתוי המתאים ולהנחית במפתיע מכת נגד מקדימה על מתקני הטילים המדויקים של חזבאללה ויפה שעה אחת קודם.