עבור לתוכן העמוד
Menu

חוסיין א-שיח' מתכנן להשתלט על תנועת פת"ח

חוסיין א-שיח', היורש המיועד של אבו מאזן החל במהלך חשוב להשתלט על תפקידי המפתח בתנועת פת"ח בשטחים • ברחוב הפלסטיני יש חשש מהתגברות תופעת החיסולים הפנימיים בשטחי הגדה מכיוון שליריביו הפוליטיים של חוסיין א-שיח' יש מליציות של חמושים במקומות שונים בגדה

קרב הירושה ברש"פ נכנס להילוך גבוה, חוסיין א-שיח' מקורבו של אבו מאזן, שאותו הוא מייעד להפוך ליורשו, החל במהלך חשוב כדי להשתלט על תנועת הפת"ח בשטחים.
א-שיח' מתכנן להשתלט על הנהגת הפת"ח באמצעות כינוס הועידה ה-8 של פת"ח שבוחרת את מוסדות התנועה. א-שיח' מתכוון להדיח באמצעות הבחירות הפנימיות כמה מיריביו בהנהגת התנועה ובכך לסלול את דרכו להיות לאחר ירידתו של יו"ר הרש"פ ,אבו מאזן, מהבמה הפוליטית מועמדה הרשמי של תנועת פת"ח בבחירות לנשיאות.

בשבוע שעבר נפגש חוסיין א-שיח' עם כל המזכירים של תנועת פת"ח בשטחי הגדה לדון בצורך הדחוף, מבחינתו, לכנס את הועידה ה-8 של תנועת פת"ח כדי ליצור את השינויים הדרושים.

בימים האחרונים מפעילים פעילים בכירים בתנועת פת"ח הנחשבים למקורבים לחוסיין א-שיח' לחץ על אבו מאזן לקבוע מועד לכינוס הועידה ה-8 של פת"ח שהייתה אמורה להתכנס בחודש מרץ שעבר אך נדחתה בגלל אילוצים שונים בגלל הויכוחים הפנימיים על הרכב הצירים בועידה.

הועידה ה-7 של פת"ח שהייתה האחרונה כונסה בשנת 2016.

אחמד חילס, חבר הועדה המרכזית של פת"ח מרצועת עזה אומר כי נושא כינוס הועידה יהיה על סדר היום של הועדה המרכזית של פת"ח שתתכנס בקרוב וכי הועידה תתקיים עוד השנה מכיוון שהיא צורך לאומי.

הוא למעשה חזר על קריאתו הפומבית של חוסיין א-שיח' מלפני כמה ימים. א-שיח' מגייס לעזרתו את הדור הצעיר של תנועת פת"ח בשטחים ומבטיח קידום בתנועה למנהיגי השטח של הדור הצעיר כדי לזכות בתמיכתם.

יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, עשה באחרונה כבר כמה צעדים לחזק את חוסיין א-שיח' כיורשו העתידי, הוא מינה אותו למזכ"ל הועד הפועל של אש"פ ומינה מקורבים נוספים בועד הפועל שיחזקו את התמיכה בחוסיין א-שיח'.

אחמד חליס
אחמד חליס

אבו מאזן מינה את מקורבו רוחי פתוח לתפקיד ראש המל"פ והוא אמור להשיג לגיטימציה נוספת לחוסיין א-שיח' במוסדות אש"פ.

חוסיין א-שיח' נחשב לאיש המקורב והנאמן ביותר לאבו מאזן ולדברי גורמים בכירים בפת"ח הוא התחייב לדאוג לאבו מאזן ובני משפחתו אחרי פרישתו, לשני בניו של אבו מאזן יש אימפריה כלכלית אדירה שחלקה נמצא בשטחי הרש"פ וא-שיח' התחייב שהיא לא תיפגע.

על פי גורמים בתנועת פת"ח, חוסיין א-שיח' מתכוון להחליש שני יריבים עיקריים בקרב הירושה באמצעות הרחקתם בבחירות הפנימיות ממוקדי הכוח של התנועה.

מדובר בתוופיק אל טיראווי, ראש המודיעין הפלסטיני בגדה לשעבר, שהינו חבר הוועדה המרכזית, דו"ח של ועדת חקירה של הרש"פ מאשים אותו במעשי שחיתות ונפוטיזם.

מועמד נוסף הוא מרוואן ברגותי, אדריכל הטרור של האינתיפאדה השניה המרצה עונש של 5 מאסרי עולם בכלא הישראלי.

ברגותי הוא חבר הועדה המרכזית של פת"ח ויריבם המר של אבו מאזן וחוסיין א-שיח', בסקרי דעת הקהל הפלסטינים הוא זוכה לפופולאריות גדולה כיורש אפשרי לאבו מאזן.
במהלך השנה שעברה הודיע מרוואן ברגותי על כוונתו להתמודד בבחירות הקרובות ברש"פ, אבו מאזן וחוסיין א-שיח' פעלו אצל ממשל ביידן ואצל ישראל לדאוג לכך שהוא לא ישתחרר במסגרת עסקת חילופי השבויים החדשה עם חמאס בנימוק כי מדובר בטרוריסט שיחבל בתיאום הביטחוני של הרש"פ עם ישראל וארה"ב.

מהלך נוסף שחוסיין א-שיח' מתכוון להוביל באמצעות הועידה ה-8 של פת"ח הוא מינוי מקורבו הגנרל מאג'ד פרג' לחבר הועדה המרכזית של פת"ח ומינוי מקורבים נוספים כמו עדנאן ע'ית' מושל מחוז ירושלים ואחמד עסאף, שר התקשורת הפלסטיני לתפקידי מפתח בתנועת פת"ח.

ההערכה בתנועת פת"ח היא שחוסיין א-שיח' יצליח להביא בקרוב לכינוס הועידה ה-8 של פת"ח, אבו מאזן כבר נתן את הסכמתו העקרונית, דבר שיכניס את קרב הירושה ברש"פ לסחרחורת גדולה, ברחוב הפלסטיני יש חשש מהתגברות תופעת החיסולים הפנימיים בשטחי הגדה מכיוון שליריביו הפוליטיים של חוסיין א-שיח' יש מליציות של חמושים במקומות שונים בגדה.

מערכת הביטחון הישראלית עוקבת ומרחוק ואיננה מתערבת בקרב הירושה אך בפת"ח טוענים שהיא תומכת במהלכיו של חוסיין א-שיח'.