עבור לתוכן העמוד
Menu

חודש לפני הבחירות בישראל: חמאס שם את האקדח על השולחן

הארגון מאיים על קיום "צעדת שיבה", שבוע לפני הבחירות בישראל • השליח גרינבלט יוצא נגד אל ערורי

ארגון חמאס נמצא תחת לחץ בכמה חזיתות מול ישראל, מצרים וארה"ב. בארגון חוששים כי ישראל, למרות מערכת הבחירות שנמצאת בעיצומה ולנוכח התגובה הישראלית לבלוני הנפץ המשוגרים מכיוון עזה וניסיונות החדירה, כי ישראל מתכננת פעולה צבאית רחבת היקף נגד הארגון בעזה.

בתוך כך השגריר הקטארי, מוחמד אל-עמאדי, חתם הלילה על שלושה פרויקטים, בהשקעה של 1.7 מיליון דולר שכוללים הקמת מטה הוועד הקטארי לבניה מחדש בשווי 640 אלף דולר, הקמת שיכון ציבורי בדרום עזה בשווי 704 אלף דולר, והקמת מאגר דלק שיכיל 2 מיליון ליטר לתחנת החשמל היחידה בשווי 350 אלף דולר.

העיתון "אלאח'באר" הלבנוני מדווח כי ארגון חמאס נתן לישראל ארכה עד ה-30 בחודש,  יום השנה לצעדות השיבה, לבצע את ההקלות בתחום החשמל, הכנסת הכספים והתחלת הפרויקטים בתחום התעסוקה והגדלת מרחב הדיג. חמאס מאיים כי אם לא יבוצעו חמאס תנקוט בצעדים חריפים ביום הזה.

חמאס, ישראל – בחירות ובלוני נפץ

עוד מדווח העיתון מדווח כי משלחת מטעם המודיעין המצרי צפויה להגיע לרצועת עזה ביום חמישי הקרוב, ולמסור את תשובת ישראל לתנאים שהעלה חמאס בתמורה לשקט עד סוף החודש הנוכחי, ובהם מסירת הפעימה הרביעית של הכסף הקטארי.

יום שישי הקרוב אמור להיות מתוח במיוחד ונקודת מבחן להמשך האירועים. ככל שמתקרב מועד הבחירות בישראל, חמאס מנסה למנף את הלחץ על הממשלה ומאיים עליה ב"צעדת מיליון" וסבב לחימה נוסף וחמור יותר מהסבב בנובמבר האחרון בו שוגרו 500 רקטות על ישראל, וכל זאת שבוע לפני הבחירות בישראל.

גרינבלט נגד אלערורי

ג'ייסון גרינבלט היועץ האמריקני המיוחד קרא בחשבון הטוויטר שלו לספק מידע על צאלח אלעארורי ומקום הימצאו, כדי להפוך את העולם לבטוח יותר. אלעארורי הינו סגן יו"ר הלשכה המדינית של חמאס שהוכנס לרשימת הטרור האמריקני והוכרז פרס של 5 מיליון דולר על ראשו.

דובר חמאס עבד אללטיף קאנוע אמר בתגובה כי: ״המתקפה של גרניבלט על סגן מנהיג חמאס, סאלח אל-עארורי, והאיומים ברדיפתו וההכרזה על פרס כספי, מצביע על מדיניות הטרור של הממשל האמריקאי באזור, ומוכיח שהממשל עומד לצד הכיבוש נגד מנהיגי העם שלנו. צריכים לרדוף ולהעמיד לדין את מנהיגי הכיבוש הפושעים״.

מצרים נגד עבאס

במצרים מדווחים כי ישנו כעס על מחמוד עבאס בעקבות מיוניו של מוחמד א-שתייה ומבוססת על חברים מארגון הפת"ח. לטענת המצרים הדבר פוגע בסיכויי הפיוס עם חמאס.