עבור לתוכן העמוד
Menu

חדש באיראן: פרס ע"ש קאסם סולימאני

הפרס יוענק מדי שנה בשתי קטגוריות • בין חברי הועדה שתודיע על הזוכים אנשי חיזבאללה, חמאס , הג'יהאד האיסלמי ועוד

הנשיא חסן רוחאני הכריז על הענקת פרס חדש באיראן על שמו של מפקד כוח אל קודס של משמרות המהפכה שחוסל על ידי ארה"ב ב-3 בינואר בבירת עיראק, בגדד. הנשיא פרסם את העקרונות להענקת "פרס סולימאני העולמי הכללי" והוא יעונק בהתאם להחלטות המועצה העליונה של איראן למהפכת התרבות.

לפי סוכנות הידיעות "מהר" הרעיון להענקת הפרס גובש ואושר במטרה "לקדם ולשמור על ערכים אנושיים ואיסלאמיים גבוהים בתחומי המאבק, ההקרבה העצמית וההתנגדות מול חזית היהירות העולמית וכבוד ושמירה על מאמציו והקרבתו של מפקד כוח אל קודס לשעבר.

רוח התקופה: יום "אל קודס" מנסה למצב את מקומו של סולימאני

הפרס ע"ש סולימאני יוענק בשתי רמות ובפרופורציה להיקף הגיאוגרפי והיעילות של ההקרבה העצמית, תחת הכותרות "פרס עליון כללי סולימאני" ו"פרס סולימאני הכללי "דו שנתי.

הפרס מוענק גם בקטגוריה העיקרית של "מאבק והתנגדות" ושש תת-תחומים של "אנשים וחברה", "תרבות ואמנות", "פוליטיקה", "חינוך ומחקר", "מדיה" ו"ספורט ". למועמדים מוסמכים על פי החלטת הוועדות המתמחות.

מועצה בת 19 חברים תהיה אחראית על קביעת המדיניות של הפרס. המועצה כוללת את שר החוץ של איראן, שר הספורט והנוער, ראש ארגון הרדיו והטלוויזיה, ונציגים של חיזבאללה הלבנונית, חמאס של פלסטין, תנועת הג'יהאד האיסלאמי ואנסארוללה התימני.