עבור לתוכן העמוד
Menu

ח'אמנהאי: מנהיגים ערביים שישלימו עם קיום ישראל ישלמו מחיר יקר

עוד הוסיף: רק אחדות האומה האסלאמית תאפשר התמודדת עם השטן ארה"ב ו"הכלב המטורף שלו ישראל"

מנהיג איראן האיתאללה, ח'אמנהאי, שיגר כמדי שנה מסר פרוגרמתי לעולי הרגל המוסלמים לרגל תחילת עונת העליה לרגל למכה בו מתח ביקורת על ארה"ב הברית ועל תרבות המערב וכן על המנהיגים הערביים (מכוון למדינות המפרץ) המשלימים עם קיומה של מדינת ישראל ואף מושיטים לה בגלוי יד לשלום.
ח'אמנהאי, אמר כי החאג' ממחיש את כוחו של הפרט הבודד להתמודד עם יהירותם של האנשים הניצבים במוקדה של השחיתות, הדיכוי, הרס החלש והביזה "כיום גופה ונשמתה של האומה האסלאמית מכוסים בדם נוכח הדיכוי הרשעות של אנשים אלה…כוחה של האומה האסלאמית באחדותה…רק אחדות כזו תאפשר להתמודד באומץ עם התגלמותו של השטן החוטא – אמריקה וכלבה השוטה (מטורף) שלה המשטר הציוני (ישראל)".

(פוסטר שהופיע לצד המסר לחאג' של מנהיג איראן באתר שלו : המשטר הקומוניסטי התפורר, המשטר הליברלי בדרך להתפוררות...)
(פוסטר שהופיע לצד המסר לחאג' של מנהיג איראן באתר שלו : המשטר הקומוניסטי התפורר, המשטר הליברלי בדרך להתפוררות…)

הקומוניזם התפורר, הליברליזם בדרך – יחי האסלאם

ח'אמנהאי הדגיש כי כיום קיימת התעוררות אסלאמית נרחבת בעולם וכי זוהרם של הליברליזם, והקומוניזם שנחשבו בהם כהישגים כבירים של הציביליזציה המערבית הועם ופגמיהם נחשפו לעין כל והם ניצבים על סף קריסה. לא רק הפרדיגמה התרבותית קורסת גם זו הפוליטית, הכלכלית, המבוססת על כרעי דמוקרטיה המושתת על כסף והקפיטליזם המפלה הוכיחה אי חוסר יעילות והשחיתות הנטועה בה.

"ארצות הברית בוחרת מנהיגים מביכים וטיפשים"

ח'אמנהאי המשיך בביקורת נוקבת על ארצות הברית בעקבות המהומות לאחר הריגתו של האזרח השחור בידי שוטר לבן, סוגיה בה מרבים לעסוק ולהדהד שופרות התעמולה האיראניים בכל התקשורת שלהם בשפות שונות. לדבריו, די בהתבוננות ברחובותיה של ארצות הברית, בהתנהגות הפוליטקאים נגד העם האמריקני, חוסר השוויון המשווע במדינה, "המבוכה והטיפשות של אלה שנבחרו לעמוד בראשה… הגזענות, האכזריות המשבר המוסרי והמורלי" כדי להבין את המשבר החמור אליו נקלעה הציביליזציה המערבית ומוסדותיה התרבותיים, הכלכליים והפוליטיים והפילוסופיה המניעה אותה". ח'אמנהאי הביע תמיכה ואהדה למפגינים בארה"ב וגינה את התנהגותו "המבישה" של הממשל. מנהיג איראן משליך מכל גם על מדיניות החוץ האמריקנית ואומר כי "התנהגותה של ארצות כלפי אומות חלשות הינה שלוחה של התנהגותו של אותו שוטר שחנק בברכו את אותו אזרח שחור חסר ישע…גם שאר המדינות המערביות הינן ביטוי של אותו מצב אסוני, כל אחת בתחום כוחה ומשאביה".

מנהיגים הערבים התומכים בקיום ישראל ישלמו מחיר יקר

לעומת זאת, טוען ח'אמנהאי, איראן רואה בכל המדינות המוסלמיות "אחים" ולא תנקוט נגדן כל עויינות "צערם צערנו..ודאגתו הנצחית היא לסייע לפלסטינים התמימים, לסייע לגופה הפצוע של תימן" ולשאר המוסלמים הסובלים ברחבי העולם. בביקורת על מנהיגי המדינות הערביות (בעיקר מכוון למדינות המפרץ) אומר מנהיג איראן כי "מחובתנו לייעץ לכמה ממנהיגי המדינות המוסלמיות המעדיפים לחסות בחייקו הנעים של האויב במקום להסתמך על אחיהם המוסלמים…הם סובלים השפלות והפחדות מיד האויב אך מעדיפים רווחים זמניים ואגב כך מציעים למכירה פומבית את גאוותם ועצמאותם של עמיהם. יש מהם המשלימים עם המשך קיומה של החמסני והמדכא של המשטר הציוני (מדינת ישראל) ואך מושיטים לעברו – באופן פרטי וגלוי – יד בידידות. אלו הם המנהיגים להם אני משיא את עצתי ומילותי ומזהיר אותם מפני ההשלכות הקשות והמרות של התנהגותם".

 

מסר ישראלי לחיזבאללה: ישראל עומדת על המשמר

 

ח'אמנהאי מתייחס גם לסוגיית המשך פעילותה של ארצות הברית במזרח התיכון "אנו רואים בנוכחות ארצות הברית במערב אסיה ככזו המנוגדת לאינטרסים של המדינות באזור ומקור לחוסר יציבות, הרס ובערות".