עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף: משה"ח האיראני מנהל "דיפלומטיית קורונה"

איראן משחררת ומוציאה לחופשה אסירים ביטחוניים מחשש להתפשטות מגפת הקורונה

ע'לאםחסין אסמאעיל, דובר הרשות השופטת באיראן אמר, כי בצעד חסר תקדים מחצית מהאסירים שנדונו לתקופות של עד חמש שנות מאסר על עבירות של פגיעה בביטחון המדינה (85 אלף) זכו לחנינה מלאה מחשש להמשך התפשטות מהירה של מגפת נגיף הקורונה באיראן.

חלק מהאסירים שוחרר לחופשה מהכלא. יודגש, כי מרבית האסירים תחת הגדרה זו הם אסירים פוליטיים. מאחורי ההחלטה עומד המנהיג, ח'אמנהאי והיא בוצעה ימים ספורים לפני תחילת השנה האיראנית החדשה (21 מרץ) .

 

 

 

 

עורכת הדין העצורה, נסרין סתודה, פתחה בשביתת רעב במחאה על החלטת הרשות השופטת לא לשחרר לחופשה אסירים הפוליטיים והזהירה, כי "סערת הקורונה עלולה להרוג את האסירים הפוליטיים ובני משפחותיהם".

היא טענה כי נוכח משבר הקורונה יש לסגור מספר בתי כלא באיראן. סתודה נעצרה ב-2010 נדונה למאסר בגין הטפה לפגיעה בביטחון הלאומי והעלבת המנהיג .

 

(סתודה: פתחה בשביתת רעב בדרישה לשחרור אסירים ביטחוניים)
(סתודה: פתחה בשביתת רעב בדרישה לשחרור אסירים ביטחוניים)

בתוך כך, נאזנין זע'ארי רדכליף ( (Nazanin Zaghari-Ratcliffe, אזרחית בעלת נתינות כפלה בריטית ואיראנית, העצורה מאז אפריל 2016 ונדונה לחמש שנות מאסר באשמת ניסיון ריגול בניסיון להפיל את המשטר, שוחררה מכלא אוין לחופשה ב-17 למרץ כשהיא נתונה באזיקים אלקטרוניים.

שחרורה לחופשה של נאזנין הושג לאחר שיחות טלפון בין שה"ח ט'ריף, לעמיתו הבריטי במהלכה בקש ממנו לפעול להתעלם מהסנקציות האמריקניות נוכח מגפת הקורונה.

(נאזנין:שוחררה זמנית בהתערבות שה"ח).
(נאזנין:שוחררה זמנית בהתערבות שה"ח).

(נאזנין:שוחררה זמנית בהתערבות שה"ח).

שה"ח ט'ריף שוחח בנושא עם מספר שרי חוץ נוספים (דרום אפריקה, אוזבקיסטן ושבדיה) במסגרת מה שמתואר כ"דיפלומטיית הקורונה ודחק אף בהם להתעלם מהסנקציות האמריקניות. ארה"ב מצידה הטילה סנקציות נוספות על מספר גופים בדרום אפריקה, סין והונג קונג ועל שלושה אישים איראנים .

,