עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף: "איראן עשויה לפעול באופן בלתי צפוי"

שר החוץ האיראני ממשיך את הסיור בשבדיה • "אנחנו לא נפרוש מההסכם כי הוא הסכם טוב"

שר החוץ האיראני אמר היום במהלך הרצאה בשטוקהולם, בירת שבידה, תחת הכותרת "משפט בינלאומי וחד צדדיות". בדברי הפתיחה הצהיר זריף כי איראן תחזור אל ההסכמות של הסכם ה JCPOA באופן מיידי אם אירופה תיישם את חלקה בהסכם, ללא קשר להשתתפות ארה"ב בו.

 

זריף ציין כי איראן יכולה ל"חזור בה בתוך שעות, אל המצב הקודם בהנחה שאירופה, כולל צרפת, בריטניה, גרמניה והאיחוד האירופי יחתמו על הסכם מול איראן ויעמדו בהתחייבויות שלהם.

חמאס בדרך להקמת צבא סדיר בתיאום עם איראן

 

"טהראן", הדגיש זריף, "ממשיכה לראות בהסכם "אבן יסוד" של החוק הבינלאומי והיא תמשיך להיות מחויבת לאי הפצה של גרעין" . זריף הזהיר את ארה"ב ואמר כי בעקבות המדיניות ה"בלתי צפויה" של ממשל טראמפ, איראן עשויה לפעול "באופן בלתי צפוי" בתגובה.

"איראן לא תיסוג מהסכם הגרעין כי הוא הסכם טוב" , הדגיש זריף.

"הנשיא טראמפ לא יכול לצפות להיות בלתי צפוי ולצפות שאחרים יהיו צפויים, "אמר בנאום במכון המחקר הבינלאומי לשלום שטוקהולם (SIPRI).
הוא הוסיף: "ערבי המפרץ אינם יכולים להשיג ביטחון (באזור) על ידי הוצאת מיליארדי דולרים ברכישת נשק מערבי … שום נוכחות צבאית זרה (במפרץ) אינה יכולה למנוע חוסר ביטחון."

 

https://www.reuters.com/article/us-mideast-iran-zarif/irans-zarif-warns-u-s-that-tehran-may-also-act-unpredictably-idUSKCN1VB0VA?feedType=RSS&feedName=worldNews&utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+Reuters%2FworldNews+%28Reuters+World+News%29

https://sputniknews.com/middleeast/201908211076599066-iran-will-revert-to-nuke-deal-within-hours-if-europe-implements-its-part-of-agreement—zarif/?utm_source=push&utm_medium=browser_notification&utm_campaign=sputnik_inter_en