עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף: הקואליציה הבינ"ל כבר נכשלה

שר החוץ האיראני אמר את הדברים למקבילו הקטארי • ארה"ב מובילה מהלך של כוח ימי בינ"ל לשמירה על מיציר הורמוז

שר החוץ של איראן, ג'אווד זריף, נפגש אתמול (שני) עם מקבלו הקאטרי, מוחמד בין עבדולראמאן בין ג'אסמין אל טהאי ואמר כי הקואליציה הצבאית אותה מבקשת ארה"ב לייצר כבר נכשלה וציין כי ההתערבות מהחוץ מזיקה לאזור. הדברים צוטטו בסוכנויות הידיעות השונות באיראן.

השניים דנו גם על שיפור היחסים בין המדינות, הן בצד המדיני והן בצד הכלכלי. זריף הדגיש גם את הצורך בהמשך הדיונים האזורים לפיתוחו.

זריף הדגיש כי מדינות האזור הן האחריות לביטחון האזור ולא כוחות זרים. הוא הדגיש כי איראן תמשיך לשמור על יציבות האזור.

שר החוץ הקאטרי הביע הערכה ליחסים בין המדינות ולשיתוף הפעולה.

בסוף שבוע שעבר אמר שר ההגנה האירני אמיר חתאמי כי הקואליציה שמובילה ארה"ב נגדם תחריף את חוסר הביטחון באזור. בנוסף חתאמי גם תקף את ישראל וטען כי הצטרפותה לקואליציה היא פרובוקציה מסוכנת.

"הקואליציה הצבאית שאמריקה מנסה ליצור, עם התירוץ של אספקת ביטחון בתנועה הימית – רק תחריף את חוסר הביטחון", אמר הבכיר האירני בשיחה עם מקביליו במדינות המפרץ שבכוויית, קטר ועומאן. מלבד זאת הוא התייחס לדיווחים אודות המעורבות הישראלית במפרץ וטען כי "פעולותיה המתגרות יובילו לתוצאות הרסניות באזור".0:

ספינות מלחמה של בריטניה כבר פועלות במפרץ, לאחר התקרית שבה מכלית בריטית נתפסה על ידי משמרות המהפכה. אך מדינות אירופיות אחרות לא הצטרפו לקואליציה, והן עדיין מפעילות מאמצים לשימור הסכם הגרעין עם אירן.

ארצות הברית פנתה באופן רשמי לגרמניה, בריטניה וצרפת להצטרף לכוח הימי שהיא מקימה בימים אלו.

על פי הערכות, ארה"ב תצרף את מדינות האזור כמו סעודיה, איחוד האמירויות ומצרים לסייע באבטחה. ישראל כך לפי שר החוץ, ישראל כ"ץ, תסייע מודיעינית.