עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף במתקפת חיוכים חדשה

שר החוץ האיראני הנמצא בניו יורק התחיל בסבב ראיונות בארה"ב • זריף נמצא עדיין תחת הגבלות תנועה מצידה של ממשלת ארה"ב

כתבת CNN כריסטיאן אמאנפור, שוחחה עם שר החוץ של איראן, ג'וואד זריף, בראיון שצולם ולא שודר עדיין, אולם אמפור דיווחה בטוויטר האישי שלה כי זריף אמר לה כי הנשיא האיראני מוכן להיפגש עם הנשיא טראמפ עוד השבוע.

לדברי זריף על טראמפ לעשות מה שמצופה ממנו וכי איראן מוכנה בתמורה להסרת הסנקציות , פיקוח תמידי ורחב על אתרי הגרעין שלה.

עוד ציטטה אמפור את זריף בחשבון הטוויטר שלה כי הוא אמר: "כי העלה של זית תמיד על השולחן, אך אנו מראים אותו שוב".

דבריו של זריף למנחה ממוצא איראני שונים בתכלית מדבריו של עלי ח'מנהאי ובכירים נוספים במשטר בימים האחרונים על רקע יציאתו של רוחאני לניו יורק על מנת לנאום בעצרת האו"ם.

כתבת CNN נאלצה להגיע למשרד נציגות איראן בניו יורק כדי לראיין את זריף וזאת בשל המגבלות של ארה"ב על שר החוץ להסתובב בניו יורק בהתאם להגבלות בפעם הקודמת עליו.

זריף הודה כי הממשל צירף מכתב לאשרת הכניסה שלו כי הוא אינו ראוי לקבל ויזה אולם הדבר ניתן לו מפנים משורת הדין והוא מוגבל בתנועתו.

כמו כן, רוב מוחלט של אנשי הצוות של הנשיא רוחאני לא קיבלו אשרת כניסה לארה"ב , והדבר פגע בהערכות של המשלחת האיראנית בתיאום פגישות לשר החוץ והנשיא. רוחאני עלה היום על מטוסו ואמור לנאום ביום שלישי מעל במת עצרת האו"ם ולהציג את "תכנית הביטחון" שלו למפרץ הפרסי.

הדברים מצטרפים לראיון שקיים שר החוץ זריף לתכנית "אל מול פני האומה" בערוץ CBS שם אמר זריף כי ארצו פתוחה לנהל שיחות מול ארה"ב. לדרי זריף איראן מוכנה לעשות זאת, אבל עליהם להערך בשולחן המו"מ ובהמשך לעסקה מ-2015.

"אנו מוכנים לדבר. אנו מוכנים לדבר אבל על משהו שלא יהי תקף אך ורק לשנה וחי או חמש שנים. אנחנו צריכים לדבר לשוחח על משהו קבוע".

שר החוץ של איראן הכחיש בראיון כי הוא עומד להיפגש עם מזכיר המדינה פומאפו וזאת משום שהוא נצמא ברשימת ההגבלות של ארה"ב מאז יולי השנה, בדומה לנשיא.

 

 

https://www.cbsnews.com/news/transcript-iranian-foreign-minister-javad-zarif-on-face-the-nation-september-22-2019/