עבור לתוכן העמוד
Menu

זריף: "איראן לעולם לא תשבר"

נמשכת מתקפת הראיונות של בכירים איראנים לתקשורת בארה"ב • אתמול אמר בכיר איראני כי איראן "מעולם לא הייתה צריכה לחתום על הסכם הגרעין"

ראשי הממשל בטהראן ממשיכים להעניק ראיונות לתקשורת בארה"ב במסגרת הבליץ התקשורתי שלהם. אתמול פורסם כי ראש המועצה לביטחון לאומי באיראן, עלי שמחאני, אמר בראיון שהעניק לרשת NBC האמריקאית כי "טעינו בכך שחתמנו על הסכם הגרעין עם המעצמות ב-2015". אתמול (שלישי) פורסם הריאיון המלא של שר החוץ ג'אווד זריף רשת NBC.

 

"אם מדינות מחוץ לאזור מבקשות להגיע אליו ולהפריע לביטחון, להקים ברית צבאית נגד איראן וליצור קואליציות המצפות מאיראן שלא תפיק תועלת מהעובדה שהיא מדינת בעלת חופים משמעותיים באזור, אז הן ממש מבצעות שגיאה בחישוב", אמר.

חמאס בדרך להקמת צבא סדיר בתיאום עם איראן

זריף נשאל על ידי המראיין: "מהי נקודת השבירה של איראן?" הוא ענה: "איראן לעולם לא תישבר". "אנו לימדנו לקח טוב את אילו שביקשו לפלוש אלינו".

זריף הדגיש כי איראן היא חלק מן האזור כבר 7,000 שנים, "זו ארה"ב שאינה מוזמנת לכאן", ציין.

"אני לא חושב שארה"ב או כל מדינה זרה אחרת שהשתמשה בכוח צבאי, הביאה יציבות לאזור", המשיך זריף.

זריף האשים את ארה"ב ואת בעלות הברית שלה בחוסר היציבות באזור בתגובה להאשמה של ארה"ב כי איראן משמשת כמקור לאי יציבות אזורית לפי דבריו של הנשיא טראמפ ושר החוץ פומאפאו.

"אם אתה מסתכל על האזור…מי היה המקור לאי יציבות? מי תמך בטרור? מי תמך בדיקטטור העיראקי, כאשר הוא פלש לאיראן? מי תמך בטאליבן באפגניסטן?" שאל שר החוץ והמשיך: "מי הדיח ראש ממשלה של מדינה אחרת? מי מפציץ בתימן? מי נלחם בלוב? מי נלחם בסודאן? מי תמך בדאע"ש בסוריה?". זריף רמז לפעילות של ערב הסעודית ושל איחוד האמירויות באזור. זריף גם ענה: "התשובה לכל השאלות הללו לא תהיה איראן, אלא בעלות הברית של ארה"ב".

תקרית המכליות

זריף דחה את הקישור שנעשה במערב בין תפיסת המכלית הבריטית לבין תפיסת המכלית האירנית בגיברלטר.