עבור לתוכן העמוד
Menu

האסירים הביטחוניים מפרקים את החלוקה בבתי הכלא

האירועים בקציעות אתמול מצטרפים לקריאות ליום זעם היום של הפת"ח • משבר האסירים יחד עם המתיחות בעזה הוא מתכון לתבערה

משבר האסירים התפתח אתמול לאירוע גדול , דווקא בתקופה מתוחה ביותר בין ישראל לבין חמאס והרש"פ. שני קציני שב"ס נפצעו קשה וקל מדקירת אסירי חמאס האסירים הוצאו מתאיהם כדי לעבור לאגף אחר ודקרו בעזרת דוקרנים את שני הקצינים, אחד נפצע קשה בצווארו והשני קל ופונו לסורוקה. 11 אסירים ביטחוניים פונו גם לביה"ח. התקרית מתרחשת סביב התקנת משבשי קליטה סלולארית במספר מתקני כליאה שונים ברחבי הארץ.

פרשני חמאס: הירי – תגובה למצב האסירים

התגובות והלחץ ברחוב הפלסטיני גורמים לתגובות רבות. האחראי על תיק האסירים בחמאס, מוסא דודין, אמר כי ישראל היא זו שנושאת באחריות על חיי האסירים, בהתנהגותה המכוערת שהובילה לפציעתם של כמה מהם. הוא הוסיף כי האסירים נקטו בצעדים ששומרים על זכויותיהם, וכי ישראל תשלם מחיר אם תפשע נגדם.
במקביל קרא ארגון הפת"ח לפלסטינים לצאת בתהלוכות זעם היום, במחאה על האירועים האחרונים בבית הסוהר קציעות.

לשכת ההסברה של האסירים הביטחוניים מסרה כי מי שביצעו את דקירת הסוהרים בכלא קציעות אמש הם האסירים עודאי סאלם מבית לחם ואיסלאם וושאחי מג'נין.


כמו כן, האסירים הביטחוניים בבתי הכלא בישראל הודיעו על כוונתם להכריז על שביתת רעב נוספת וכי היום הם יפרסמו פרטים על ההכנות אליה.

עדכון 15:00: האסירים הביטחוניים מבטלים את החלוקה הארגונית בבתי הכלא ואת הייצוג כלפי שב"ס ומטילים עליו את האחריות למצב על השב"ס.