עבור לתוכן העמוד
Menu

זעם ברש"פ על פשיטת המשטרה בצפון ירושלים

גורמי הביטחון של ישראל פשטו על משרדי המינסטריון לענייני ירושלים של הרש"פ והחרימו חומר מודיעיני חשוב • המלחמה בין ישראל לרש"פ על השליטה במזרח ירושלים נכנסה לעידן חדש על רקע המאבק שהכריזה הרש"פ נגד מוכרי בתים וקרקעות ליהודים

בתחילת השבוע פשטו גורמי הביטחון של ישראל על מטה מחוז ירושלים של הרש"פ בשכונת דאחית אלבריד בצפון ירושלים.עפ"י גורמים ביטחוניים יודעי דבר, הפשיטה כוונה נגד המיניסטריון לענייני ירושלים של הרש"פ בראשות עדנאן אלחוסייני ולא נגד מושל מחוז ירושלים עדנאן ע'ית' שנעצר באחרונה בחשד כי היה מעורב בחטיפת תושב מזרח ירושלים לרמאללה, שם נחקר ע"י המודיעין הפלסטיני בחשד כי מכר בתים ליהודים בעיר העתיקה בירושלים.המלחמה בין ישראל לרש"פ על ירושלים מחריפה- על הכוונת של גורמי הביטחון של ישראל המשרד לענייני ירושלים של הרש"פ בראשותו של עדנאן אלחוסייני-גורמי הביטחון פשטו השבוע על משרדיו ואספו חומר מודיעיני חשוב על הפעילות הבלתי חוקית של המשרד במז' ירושלים-ברש"פ זועמים והנושא ידון במוסדות אש"פ. pic.twitter.com/h5bReJKHL8

— יוני בן מנחם yoni ben menachem (@yonibmen) 7 בנובמבר 2018

גורמי הביטחון השתלטו על המשרדים של המיניסטריון לענייני ירושלים הממוקמים בבניין, ערכו בהם חיפושים והחרימו מסמכים ומחשבים.

מטרת המבצע הייתה לאסוף חומר על הפעילות השלטונית הבלתי חוקית של הרש"פ במזרח ירושלים, פעילות זו אסורה ע"פ הסכמי אוסלו.

לקריאה נוספת:

הפריצה שהרש"פ מזהה בירושלים

"הפרוטקשן" כנראה לא יעזור

גורמי הביטחון מקווים שהחומר שהוחרם ישפוך אור על הזרועות השונות של המיניסטריון לענייני ירושלים במזרח העיר.

בראש המשרד עומד ב-10 השנים האחרונות השר עדנאן אלחוסיייני, דמות מוכרת ממשפחת אלחוסייני המפורסמת שהחזיק עד לאחרונה גם בתפקיד המושל של מחוז ירושלים ושמשמש גם בתפקיד חבר הועד הפועל של אש"פ.

עדנאן אלחוסייני פעיל מאוד בהתנגדות לפעילות הישראלית בהר הבית. באחרונה התבטא על הצורך לסכל את תוכניתה של עיריית ירושלים לסגור את מוסדות אונר"א במזרח ירושלים.

הפשיטה על משרדיו של עדנאן אלחוסייני עוררה זעם רב ברש"פ שרואה בה הפרה של הסכמי אוסלו שכן המשרדים אינם שוכנים בשטח המוניציפאלי של ירושלים.

גורמים בכירים בפת"ח אומרים כי הנושא ידון בקרוב בועדה המרכזית של פת"ח ובועד הפועל של אש"פ.

הגורמים בפת"ח טוענים כי ישראל מרגישה מאויימת נוכח הצלחת הקמפיין של הרש"פ במזרח ירושלים נגד מכירת בתים וקרקעות ליהודים, דבר שמשבש את תוכניותיה "לייהד את מזרח ירושלים".

הפשיטה הישראלית נתפסת ע"י הרש"פ כניסיון לסרס את סמכויותיה ולאותת כי ירושלים היא "קו אדום" שאסור לחצותו.