עבור לתוכן העמוד
Menu

התעלמות של ארה"ב? "טאליבן ורשת חקאני אינם יישות אחת"

רשת הטרור של משפחת חקאני הפועלת באזור הדרום מזרחי של אפגניסטן ובגבול עם פקיסטן מבוקשת על ידי ה-FBI ואחת מראשיה מונה לראש האבטחה של העיר קאבול • לדברי דובר מזכיר המדינה מדובר ביישויות נפרדות

שאלה אחת שנשאל במסיבת עיתונאים ב-27 לאוגוסט , דובר משרד החוץ, נד פרייס , מעלה שאלות לגבי הדרך בה רואה את אפגניסטן ביום שאחרי.

לשאלת כתב במסיבת העיתונאים אודות הקשרים בין הטאליבן לבין רשת הטרור של משפחת חקאני ענה דובר מזכיר המדינה כי מדובר בשני ישויות נפרדות.

למרות הכחשתו, מידע גלוי ומידע מודיעיני רב שנים מעלה כי הדברים הללו רחוקים מן המציאות וכי הארגונים הללו מצאים בקשרים חזקים. רשת הטרור של חקאני נכנסה לרשימת הטרור בשנת 2012.

 

 

המרכז הלאומי ללוחמה בטרור מסר כי רשת חקאני "נחשבת לקבוצת הטרור הקטלנית והמתוחכמת ביותר שפוגעת בכוחות ארה"ב, קואליציה ואפגנים", עוד נכתב  רשת חקאני נחשבת לקבוצת טרור "בשל מעורבותה בהתקוממות האפגנית, התקפות על אנשי צבא ואזרחים אמריקאים ואינטרסים מערביים באפגניסטן, ובגלל קשריה עם הטליבאן ואל קעידה ".

בן החסות הפקיסטני, חליל חקאני, לו פרס של 5 מיליון דולר על ראשו  לאחר שארגון ה-FBI הכריז עליו כמבוקש המתארח דרך קבע במטה הצבאי של פקיסטן ברוואלפינדי, כך נכתב ב"ניו יורק טיימס".

חליל חקאני, המוכר במודיעין האמריקאי כשליח הטליבאן לאל-קאעידה, התייצב בשבוע שעבר בקאבול כמפקד הביטחון החדש של העיר. חקאני חמוש באומץ ברובה M4 תוצרת אמריקאית, עם משלחת אבטחה ובלבוש קרבי של צבא ראה"ב.

דאגלס לונדון, לשעבר ראש ה- CIA נגד טרור בדרום ודרום מערב אסיה אומר כי הקשר בין הארגונים אינו מעורער.

לבני משפחת חקאני היו תפקידים בולטים בתוך הטליבאן. למעשה, הטליבאן, רשת חקאני ואל -קאעידה שזורים זה בזה באפגניסטן, כאשר הטליבאן משלבים מנהיגי הרשת ומחבלים עם קשרי אל -קאעידה במבנה הפיקוד שלה.