עבור לתוכן העמוד
Menu

התגובה לנסראללה: לא רוצים מלחמת אזרחים

חברי פרלמנט לבנונים רבים הגיבו בזעם לדברי מזכ"ל החיזבאללה כי ישנם גורמים בלבנון המבקשים להוביל למלחמת אזרחים • "מסור את כלי הנשק שלך.", קרא אחד מהם נגד נסראללה

אזהרתו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, מ"מלחמת אזרחים "בלבנון, גונתה על ידי מפלגות שונות בפרלמנט הלבנוני ואחרים ראו בדברים צעד פוליטי בלבד.
בנאום ששודר בטלוויזיה ב-18 למרץ אמר נסראללה שיש מי שפועל להצית סכסוכים פנימיים, והאשים כוחות חיצוניים וכמה מפלגות פנימיות שדוחפות לכיוון זה.
דבריו נדחו בתוקף על ידי מפלגת "קאטאייב" וכוחות לבנון, שהאשימו את חיזבאללה במצב הקיים במדינה.

ראש מפלגת "קאטאייב", סמי גמייל , התפטר מתפקידו כחבר הפרלמנט, אמר כי אף אחד בלבנון לא רוצה מלחמה מלבד חיזבאללה.

"נסראללה הזכיר את המילה מלחמת אזרחים 10 פעמים. מה הדיבור המאיים הזה על מלחמת אזרחים? אין מלחמת אזרחים בלבנון ואין לבנונים שרוצים זאת חוץ ממך … מה שבטוח הוא שהעם הלבנוני מהצפון ועד הדרום לא אוהב מלחמה אלא שלום ", קבע גמייל.

 

 

הוא הוסיף: "אתה שולט במדינה ובמערכת זו, ואתה מגדיר את גבולות המשחק הפוליטי. אתה חושב שהמהפכה של העם מכוונת נגדך. לא, המהפכה הזו רוצה לבנות מדינה, מדינה ועתיד. "

חבר הפרלמנט של כוחות לבנון ג'ורג' 'אוקייס ביקש מנסראללה לחשוף מידע שיש לו על המפלגות שדוחפות לקראת מלחמת אזרחים.

"האם לא תושבי לבנון ראויים לדעת מי רוצה לפגוע בהם? הם כבר יודעים מי הרעיב אותו, דלל אותם ודחף אותו להגר ", העיר.

חבר הפרלמנט, פאדי סעד, קרא לחיזבאללה למסור את נשקו וצייץ בטוויטר: "(המנהיג העליון) של הרפובליקה הלבנונית הזהיר מפני מלחמת אזרחים שנמצאת רק בסדר היום שלו, תוך שימוש בשיטות לא חוקיות ולא חוקתיות כדי להתחמק מהאחריות. מכלי הנשק שלו לקריסה. "

"כבד את המודיעין שלנו וציית למנגנונים החוקתיים והמשפטיים, ותן לעם הלבנוני להחליט על גורלו מרצונו החופשי", הוא דחק.

הוא סיכם בדרישה: "מסור את כלי הנשק שלך."

בדברים לאשרק אל-אווסט, חבר פרלמנט המפלגה הסוציאליסטית המתקדמת, בילאל עבדאללה, ביטל את הצהרותיו של נסראללה כמסר פוליטי בלבד.
המצב הבעייתי כלכלי בלבנון עלול להוביל לכאוס ביטחוני, אך לא למלחמת אזרחים, טען.

עבדאללה אמר כי הוא מאמין כי דבריו של נסראללה נושאים מסר פוליטי ומשמשים סוג של לחץ על המפלגות להקים את הממשלה, במיוחד את ראש הממשלה המיועד לסעד חרירי.