עבור לתוכן העמוד
Menu

השקרים של קטאר

קטאר משחקת משחק כפול, מצד אחד היא מציגה את עצמה כמי מסייעת לישראל לפתור את הבעיות ההומניטאריות ברצועה אך מאידך גיסא היא מסכסכת בין ישראל לפלסטינים • אחד משופרות התעמולה של קטאר טוען כי ישראל מתכננת מלחמה חדשה ברצועת עזה כדי לחלץ את סעודיה מפרשת רצח ג'מאל חאשוקג'י

שיירת המכוניות של השגריר של קטאר מוחמד אלעמאדי נרגמה באבנים ביום שישי שעבר בעת שהגיעה אל אזור הגבול עם ישראל ברצועת עזה כדי לעמוד מקרוב על מאמצי ההרגעה של חמאס במסגרת ההבנות על הסדרה עם ישראל.

לעבר השגריר אלעמאדי הושמעו גם קריאות: "הסתלק מכאן, הסתלק יא סוכן! (של ארה"ב וישראל)".

הנהגת חמאס "משחקת את המשחק" מול שליטי קטאר שתומכים בה ובתנועת "האחים המוסלמים" אך הציבור העזתי מבין היטב מיהי קטאר.

מדובר במדינה שמתקיימת על שיטת "הפרד ומשול" וסכסוכים בעולם הערבי, שליטיה נוקטים במדיניות צבועה והפכפכה  כדי להרוויח מכל סכסוך אפשרי במזה"ת ומנצלים את הכסף הרב שברשותם כדי להתערב בסכסוכים, להעצימם ואח"כ להצטייר כמי שסייעה לפתור אותם.

מדובר במדינה תומכת טרור שמארחת בשטחה את מפקדת חמאס ואת מנהיגי "האחים המוסלמים" שנמלטו ממצרים ועוד עשרות פעילי טרור ואגודות אסלאמיות קיצוניות.

לכן, מדינות ערב המתונות, סעודיה, מצרים,איחוד האמירויות ובחריין מחרימות את קטאר כבר יותר משנה בגלל תמיכתה בטרור ובגלל התערבותה בעניינים הפנימיים של מדינות ערב.

באחרונה עירבה ישראל את קטאר ואיפשרה לה דריסת רגל גדולה יותר כדי לפתור את המצוקות ההומניטאריות של רצועת עזה בנוסף למעורבות שלה מאז תום מבצע "צוק איתן" בשיקום הבתים שנהרסו במלחמה.

קטאר מממנת את הסולר התעשייתי עבור תחנת החשמל בעזה כדי להגדיל את אספקת החשמל, היא הסכימה לממן את משכורות פקידי חמאס ב-6 החודשים הקרובים בסך 90 מיליון דולר ולדברי  השגריר מוחמד אלעמאדי,  ארצו מנהלת משא ומתן עם ישראל על הגדלת אספקת החשמל מישראל לרצועת עזה ועל הקמת נתיב ימי מרצועת עזה לקפריסין.

אולם, למרות המעורבות הקטארית במאמצי ההסדרה ברצועת עזה, למורת רוחן של מצרים והרש"פ, הדבר איננו מפריע לה לסכסך את ישראל עם הפלסטינים ועם העולם הערבי.

אתר האינטרנט "אלח'ליג' און ליין", הנחשב לאחד משופרות התעמולה הקטארית, פרסם ב-13 בנובמבר כתבה פרשנית הטוענת כי חלה התקרבות חסרת תקדים בין ישראל לסעודיה בימים האחרונים וכי ישראל מתכננת לפתוח במלחמה חדשה על רצועת עזה כדי להסיט את תשומת הלב  העלמית מפרשת העיתונאי ג'מאל חאשוקג'י.

בדיווח נטען כי ישראל רוצה להפוך את רצועת עזה ל "שעיר לעזאזל" כדי להציל את יורש העצר הסעודי מוחמד בן סלמאן המואשם באמצעי התקשורת במתן ההוראה לרצוח את ג'מאל חאשוקג'י בקונסוליה הסעודית באיסטנבול.

מוחמד מצלח,הפרשן לעניני ישראל מצוטט בכתבה במשפט הבא: "ישראל תעשה הכל לשמור על בן בריתה הסעודי עד כדי פתיחת חזית עימות ומלחמה חדשה ברצועת עזה כדי ליצור בעיה ולהסיט את תשומת הלב העולמית מסעודיה".

ואילו הפרשן המדיני ת'אבת' אלעמור מעריך : "ישראל תפתח במלחמה נגד הרצועה כדי להפחית את הלחץ הגדול על סעודיה בגלל פרשת חאשוקג'י".

השקרים של קטאר באמצעות שופרות התעמולה התקשורתיים העומדים לרשותה הינם הסתה חמורה נגד ישראל.

קטאר משחקת כהרגלה משחק כפול, מצד אחד היא מציגה את עצמה כמי שרוצה לסייע לישראל לפתור את המשבר ההומניארי ברצועה אך מאידך גיסא היא משתמשת בישראל כדי לנגח את אויבתה המסורתית סעודיה ובמיוחד את יורש העצר מוחמד בן סלמאן.

הבעיה היא שבקרב הפלסטינים יש רבים האוהבים את תיאוריות הקונספירציה והשקרים של קטאר רק מסייעים להגביר את השנאה נגד ישראל ולהציג אותה כמי שמנסה לעזור ל"רוצח" מוחמד בן סלמאן על גבם ודמם של תושבי רצועת עזה.

הגיע הזמן לחשוף את שקריה של קטאר, השנאה התהומית שלה כלפי סעודיה מעבירה אותה על דעתה עד כדי המצאת עלילות דם נגד ישראל.