עבור לתוכן העמוד
Menu

השעות הראשונות לסנקציות; שר הפנים של איראן: "לספק את שביעות הרצון של האזרחים"

דיווח: שוויץ תארח את מטה המנגנון לעקיפת הסנקציות מטעם אירופה ואיראן • שער הדולר-ריאל אינו יציב

“Remember the 5th of November”, כך נאמר בסרט " V for Vendetta". נדמה כי המשפט הזה לא היה יכול להיות יותר אקטואלי מאשר היום, יום תחילת הסבב השני של הסנקציות על איראן. ההשפעה היא לא רק המדינה אלא גם על הנהגה ועל האזרח הפשוט.

שעות מספר לאחר כניסת הסנקציות לתוקף התריע  עבדולרזא רחמאני פזלי, שר הפנים של איראן, בנאום שנשא במטה העורף בפני השלכות של חוסר שביעות הרצון של האזרחים. הוא אמר בין היתר שאם המשטר לא יצליח לספק את שביעות הרצון של האזרחים, ניתקל בבעיות יסודיות וניפגע, ולדבריו, "סדר הטבע לא מתבדח עם אף אחד".

עבדולרזא רחמאני פזלי התייחס למהומות שהתרחשו בחודשים האחרונים באיראן ואמר שהמחאות היו מסוג האיום החשוב בין האיומים שנשקפים על איראן, ולא ניתן להתעלם ממנו בקלות. הוא הוסיף כי השכל מחייב שנטפל בבעיה לפני שתהפוך למסובכת וכדי שנשלם הוצאה פחותה עליה.

שר הפנים הדגיש כי טיפול נכון בנושאים חשוב גם כדי שאנטי מהפכניים ואויבים לא יבינו בטעות את משמעות המחאות (שלא יחשבו שהמשטר מעורער ועומד בפני קריסה).

http://www.irna.ir/fa/News/83089527

בהראם ק'אסמי, דובר משרד החוץ של איראן, אמר כי יש התקדמות בשיחות בנושא SPV, Special Purpose Vehicle .  המנגנון שהוצע ע"י איחוד אירופה לתשלומים לאיראן כדי לעקוף את הסנקציות, ויש תקווה שהמנגנון יגיע ע"י הביצוע בעתיד הקרוב.

http://www.irna.ir/fa/News/83089698

שווייץ, ככל הנראה,  תהיה המדינה שתארח את מטה המנגנון של אס פי וי. או שתסייע בהקמת מנגנון לסיוע בנושאים הומניטריים לאיראן תוך כדי דיאלוג אם ארה"ב.

https://www.reuters.com/article/usa-iran-sanctions-swiss/update-1-swiss-talk-with-us-iran-about-humanitarian-payment-channel-for-food-drugs-idUSL8N1XG2GL

הדולר אמריקאי קפץ הבוקר ל-150,500 ריאל בשעה הראשונה להפעלת הסנקציות בבוקר אם כי עתה (15:30) ירד קצת ושערו עומד מול 148000 ריאל.