עבור לתוכן העמוד
Menu

השינויים במזה"ת: איחוד האמירויות מבקש לנרמל את היחסים עם טורקיה

בכירים באיחוד האמירויות התבטאו לאחרונה על הרצון לחזור ולנרמל את היחסים עם היריבה טורקיה וזאת לאחר ההתקרבות המחודשת לקטאר

העיתון הסעודי "אל שארק אל אווסאט" מדווח כי איחוד האמירויות הערביות מבקשת לנרמל את היחסים עם טורקיה זאת בתחומים של  כבוד הדדי לריבונות, כך אמר בכיר באיחוד האמירויות, לאחר מתיחות רבת שנים בין המדינות.

אבו דאבי קרא לטורקיה לשקול מחדש את יחסיה עם ה"אחים המוסלמים" כדי לשפר את קשריה עם מדינות ערביות אחרות, כך אמר שר המדינה של איחוד האמירויות לענייני חוץ, אנואר גרגש.

הבחירות ברש"פ: חמאס ישתתף, ומה יקרה עם תושבי מזרח י-ם?

"מה שאנחנו רוצים לומר לטורקיה הוא שאנחנו מבקשים לנרמל את היחסים שלנו במסגרת הכבוד ההדדי לריבונות", אמר גרגש בראיון לרשת Sky.

בשבוע שעבר, בכיר באיחוד האמירויות קרא אף הוא לטורקיה כשותפה המסחרית מספר אחת במדינתו ואמר: ""אין לנו שום סכסוך עם טורקיה."

הנימה החמה יותר מאבו דאבי כלפי יריבתה האזורית מגיעה לאחר שמועצת שיתוף הפעולה במפרץ (GCC)  הכריזה על סיום סכסוך עם קטאר עם חתימת הצהרת אל-אולה בערב הסעודית.

ריאד ובעלות בריתה – איחוד האמירויות הערביות, בחריין ומצרים – החליטו ביוני 2017 על סגר על קטאר שכלל סגירת המרחב האווירי למטוסים קטאריים על רקע טענות שדוחה מגבה קבוצות אסלאמיסטיות והקרבה לאיראן.

בין הדרישות, הייתה סגירת בסיס צבאי טורקי בקטאר. הצהרת אל-אולא, שנחתמה בפסגת GCC השנתית בממלכה הסעודית, סימנה את סיום המחלוקת בת שלוש השנים מבלי שנענה מבין 13 דרישות.

בשבוע שעבר אמר שר החוץ של קטאר, שייח 'מוחמד בן עבדולרמן אל ת'אני, כי יחסי דוחה עם איראן וטורקיה לא יושפעו מהסכם הפיוס האחרון שלה עם המדינות החוסמות.

בכיר באיראן חושף: הוקמו 82 חטיבות לחימה בסוריה ועיראק

"מערכות יחסים דו-צדדיות מונעות בעיקר מהחלטה ריבונית של המדינה … [ו] האינטרס הלאומי", אמר בראיון , "כך שאין השפעה על מערכת היחסים שלנו עם שום מדינה אחרת."