עבור לתוכן העמוד
Menu

הר הבית ייסגר מהיום בפני יהודים ומוסלמים

לאחר זמן רב הצליחה ישראל בשיתוף עם ירדן להגיע להסכמות על סגירת הר הבית לתפילות בפני כל המתפללים בשל החשש מהדבקות מנגיף הקורונה

בעוד שבמכה ובכל רחבי העולם המוסלמי נסגרים מסגדים לתפילות על רקע חשש הדבקה מקורונה, התקשתה ישראל עד אתמול לאכוף הפסקה מוחלטת של התפילות במסגד אל אקצא ובכיפת הסלע בירושלים. עכשיו, בעקבות מגעים אינטנסיביים מול ירדן, החליטו שתי המדינות לשתף פעולה ולסגור את הר הבית לתפילות מוסלמים ולתיירים.

אחד התנאים שהציבה ירדן לשיתוף פעולה מצידה בעניין זה היה הפסקה מקבילה של ביקורי היהודים בהר, שבתקופת נגיף הקורונה התמעטו בלאו הכי, כתוצאה מהגבלות שהטילה עליהם המשטרה, בנסיון לעמוד בהנחיות משרד הבריאות. כפי הנראה ידוללו עוד ביקורי היהודים בהר, ואולי אף יפסקו לחלוטין. עניין זה עדיין לא ברור.<

/p>

 

 

אמש פרסמה המשטרה הודעה ולפיה "עקב הפרות חוזרות ונשנות של תקנות הבריאות על ידי המוסלמים בהר הבית, הוחלט לסגור את המקום כליל למניעת התפשטות נגיף הקורונה, ובהתאם לכך הר הבית יהיה סגור גם לכניסת יהודים.

ברוב ימי השבוע שעבר היו שערי אל אקצא וכיפת הסלע סגורים, אולם מאות מוסלמים התפללו ברחבה הפתוחה, לא פעם בניגוד לכללי המרחק וההפרדה שקבע משרד הבריאות. גורמי בריאות הביעו חשש, שהתנהלות זאת תוביל לגלי הדבקה שלא יהיה עליהם שליטה. הם התריעו בפני גורמי בטחון שהמאות שסמוכים זה אל זה בהר הבית, עלולים להדביק זה את זה, לחזור לשכונותיהם במזרח העיר, להדביק את קרוביהם וידידיהם, ואלה אף עלולים להעביר את ההדבקה למערב העיר, באיזורי המגורים היהודיים, כאשר הם עורכים קניות במרכולים הגדולים או חוצים לאיזורים המגורים שלך היהודים מסיבות אחרות.

בד בבד החלו פעילי הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית במסע תעמולה שקרא לתושבים הערבים במזרח ירושלים לבוא לאל אקצא, כדי למנוע מישראל לנצל את המצב, שבו מוסלמים רבים אינם מגיעים להר, ולקבוע עובדות שם, שאחר כך יהיה קשה לשנותם. הדברים באו בין היתר, על רקע גמישות שהפגינה המשטרה מול תפילות יהודים בהר הבית, בשעה שהיה ריק ממוסלמים. לשיא הגיעו הדברים כאשר השייח כאמל חטיב, סגן ראש הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית בישראל הזהיר מהמזימה הישראלית לכבוש את אל אקצא בחסות הקורונה.

דבריו של חטיב, הזכירו דברים דומים שלו ושל ראאד סלאח, שחטיב משמש כסגנו. שניהם, כמו רבים בעולם המוסלמי השתמשו באירועים מזדמנים, כמו רעידות אדמה, או חפירות ארכיאולוגיות ( במרחק מהר הבית) כדי להעליל על ישראל, שיזמה וחוללה זאת, כדי לגרום לפגיעה במסגדי הר הבית. מדובר כידוע בעלילה המפורסמת 'אל אקצא בסכנה', שיש לה 'קונים' רבים בעולם המוסלמי, ולפיה כל מעייניה של ממשלת ישראל מכוונים להרס אל אקצא ולשינוי הסטטוס קוו בהר.