עבור לתוכן העמוד
Menu

הרש"פ ממשיכה לאבד שליטה באזור ג'נין

במערכת הביטחון מודאגים מהיחלשותה של הרש"פ באזור ג'נין וחוסר יכולתה להשתלט על האנרכיה הביטחונית • חמאס נושף בעורפה של הרש"פ וגורמי ביטחון מזהירים כי בסופו של דבר לא יהיה מנוס ממבצע צבאי גדול של צה"ל באזור ג'נין

המבצע של מנגנוני הביטחון של הרש"פ באזור ג'נין לאיסוף כלי נשק בלתי חוקיים ומעצר מבוקשים נתקל בקשיים גדולים, גורמים ביטחוניים אומרים: " הם לא מצליחים להשתלט על הנעשה בשטח והניכור בין הרש"פ לאוכלוסיה באזור ג'נין רק הולך ומחריף."

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

לפני כמה ימים אירעה הסלמה במצב הביטחוני באזור ג'נין לאחר שאנשי ביטחון פלסטינים היכו באלות 3 צעירים פלסטינים, אחד מהם, מוחמד זביידי, הינו בנו של זכריא זביידי, מפקד "גדודי חללי אלאקצא" לשעבר באזור ג'נין שהיה בין 6 האסירים הבורחים מכלא גלבוע חודש ספטמבר שעבר.

סיבת מעצר ותקיפת ה-3 בידי אנשי הביטחון הפלסטינים איננה ברורה, אך האירוע עורר זעם רב בקרב תושבי ג'נין והגביר את המתיחות השוררת בין מנגנוני הביטחון לעבר הקבוצות החמושות בעיר.

המעצר התפרש בשטח כחלק מהתיאום הביטחוני בין הרש"פ לשב"כ הישראלי ומסע נקמה בזכריא זביידי על כך שהצליח להימלט מהכלא הישראלי.

בתגובה לאירוע, תקפו חמושים פלסטינים ביריות ובמטעני חבלה את בניין המוקאטעה בג'נין שם שוכנת מפקדת המחוז של הרש"פ, כעבור כמה שעות שוחררו ה-3 ובהם מוחמד זביידי.

על פי גורמים בג'נין, בעקבות המתיחות השוררת בעיר התקיימו מגעים בין מושל האזור מטעם הרש"פ אכרם רג'וב לבין נציגי הקבוצות החמושות בעיר שבו הושג הסכם הפסקת אש שכולל את הסעיפים הבאים.
א.הפסקת תופעת הירי החי לעבר בניין המוקטאעה בעיר ג'נין.
ב.פתיחת חקירה רשמית בנסיבות מעצרו והכאתו של מוחמד זביידי.
ג. הפסקת תופעת המבוקשים החמושים בעיר בתמורה לכך שהם לא ייעצרו על ידי הרש"פ.
ד. הפסקת ההסתה נגד הרש"פ ברשתות החברתיות.
אולם, ההסכם שהושג לא החזיק מעמד אפילו מספר שעות.

למחרת יצא מושל ג'נין אכרם רג'וב אל אמצעי התקשורת הפלסטינים והאשים כי "כוחות אופל" (כשהוא רומז לחמאס) מסיתים כדי לזעזע את החברה הפלסטינית.

הוא כינה את הירי לעבר בניין המוקטאעה בג'נין במילים "פשע המשרת את הכיבוש", הוא גינה את תקיפתו של מוחמד זביידי ואמר כי מי שהפר את ההוראות מקרב אנשי הביטחון ייענש.

אכרם רג'וב הבטיח גם כי מי שירה אש חיה על בניין המקוטאעה ייענש והודיע כי "הרש"פ תמשיך לרדוף אחר העבריינים והיורים באוויר".
בתגובה על דברי מושל גנ'ין אמר בכיר חמאס ח'אלד אלחאג' כי לארגונו אין שום קשר לאירועים האחרונים בג'נין וכי עמדת הארגון היא כי "פגיעה במוסדות הפלסטינים הינה פשע וגם המעצרים המנהלים והשפלת האנשים הינה פשע גדול יותר."

במערכת הביטחון הישראלית מודאגים מאוד מהמצב הביטחוני באזור ג'נין ומחוסר יכולתה של הרש"פ להשליט סדר ולטפל בתופעת הקבוצות החמושות והשנק הבלתי חוקי.

כמה ימים לאחר פגישת שר הביטחון בני גנץ עם יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס בביתו בראש העין, חשפו גורמי ביטחון בכירים כי צה"ל היה קרוב לצאת למבצע צבאי רחב היקף באזור, אך בסופו של דבר נמנע מכך.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר בשיחות סגורות כי במקום זאת ישראל דירבנה את מנגנוני הביטחון של הרש"פ להיכנס לעיר ג'נין וכי הם עצרו פעילים רבים ותפסו אמצעי לחימה.

תושבים בג'נין מלגלגים על דברי הרמטכ"ל, העיר ג'נין הפכה בשנים האחרונות ל"בירת הטרור" בשטחי הגדה ונראה כי הרש"פ, למרות מאמציה עד כה, לא מצליחה להשתלט על המצב הביטחוני באזור ג'נין.

האווירה כלפי הרש"פ היא עויינת מאוד, התושבים טוענים כי היא מתעמרת בבני המשפחות של האסירים הביטחוניים ו"השהידים" בעוד בניהם של בכירי הרש"פ נהנים מחיים טובים ומהטבות שונות.

להערכת גורמי ביטחון בכירים בישראל, אם הרש"פ לא תתעשת בתוך זמן קצר ותשתלט על האנרכיה הביטחונית באזור ג'נין , צה"ל יצטרך לעשות את העבודה בעצמו באמצעות מבצע צבאי רחב היקף.

הרש"פ ממשיכה לאבד את המשילות בשטח, חמאס נושף בעורפה ומעודד את התופעה שעלולה להקרין גם על אזורים נוספים בגדה.