עבור לתוכן העמוד
Menu

הרש"פ לא נועדה כדי להקים מדינה פלסטינית

החלטת התובעת בבית הדין הבינלאומי בעיני הפלסטינים • "הישג דיפלומטי לרש"פ", אומר פנחס ענברי

החלטת התובעת של בית הדין בהאג ממשיכה לעורר סערה בישראל. ברש"פ ובחמאס מרוצים מאוד מההישג הדיפלומטי. דברים שאמר המזרחן, פנחס ענברי בראיון היום (ראשון):

ש: אפשר לראות את החלטתו של התובעת הכללית כהישג משמעותי של הדיפלומטיה הפלסטינית?

בהחלט. זה בדיוק מה שהם רצו להשיג. לצייר את ישראל כמדינה מחוץ לקונצנזוס הבינלאומי ומחוץ לאתיקה ולמוסר הבינלאומי וזה מה שהם השיגו.

ש: כשנציגי הרשות הפלסטינית אומרים שהם יכולים להציף את בתי המשפט בשמות הקרבנות ברשימה של פשעים הם יודעים על מה הם מדברים ?

בוודאי סאיב עריקאת והמרכז של הכינו תיקים מפורטים עם פשעים כבכול והם מתכוונים להשתמש בזה.

ש: חמאס חוגג בעקבות הדברים של התובעת ומצד שני התובעת גם העמידה את חמאס במרכז.

כן, אבל את חמאס זה לא מעניין. אין לו התייחסות אל מדינות אירופה אלא הוא יותר שם לב לאיראן ומלזיה ולכן הם לא יכבדו את הרואות בית הדין בהאג. ממתי איסמעיל הנייה או חלאד משעל נוסעים לצרפת לאנגליה, כלומר החשש הוא שמדינות מערביות יטילו סנקציות נגד ישראל. לגבי חמאס לא מדובר בתחום ההתעניינות שלהם.

ש: אם אתה אומר שלרשות יש תיקים אז מה זה אומר לגבי הרשות, הם רוצים לפגוע בישראל בכל מקום שאפשר בזירה הבינלאומית, האם זה גט לישראל?

הגיע הזמן שנבין מה זו הרש"פ. היא לא נועדה על מנת להקים מדינה פלסטינית. סאלם פאייד רצה להקים מדינה פלסטינית הוא פוטר.  הם לא רצו שתהיה מדינה. זו רשות שנועדה לצורך מאבק בישראל ומי שעומד בראש הרשות זה אש"ף , שזה הפלטים. אף אחד מן ההנהגה הפלסטינית לא הגיע מן השטח והם גילו שהמאבק הדיפלומטי דרך המסגרות הבינלאומי ות שנשלטות על ידי מדינות עולם שלישי מתאימות יותר מאשר טרור. המחלקות אצלם אינה מה המטרה – הם לא רוצים מדינה הם רוצים להרוס את ישראל וברמאללה זה דרך מסגרות בינלאומיות וחמאס זה דרך טילים.