עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה: מדינות ערב נגד איראן

נגיף הקורונה שפוגע בכל מדינות האזור ובמיוחד באיראן שלא נקטה בפעולות מנע וניסתה בימים הראשוניםלכסות על התפשטותה נגיף במדינה, יוצאות נגד איראן ולא רק בגלל הנגיף • המלחמה נגד הקורונה כחלק מן המלחמה האזורית

נדמה כי במספר מדינות במזרח תיכון הרגש האנטי איראני על רקע וירוס הקורונה (COVID-19) ממשיך להתגבר וזאת בעקבות מספר מקרי חולי הקורונה שישנם באיראן וכמובן זאת במסגרת המאבק האזורי.

הקורונה במזרח התיכון: WHO בביקורת על העברת המידע מהמזה"ת

 

 

סעודיה: איראן 'אחראית ישירות'

סעודיה האשימה את איראן כמי שאחראית "ישירות" להתפשטות הנגיף ברחבי העולם.

הקבינט הסעודי, בראשותו של המלך סלמאן בן עבדולאזיז, האשים ב- 10 במרץ גם את טהראן בהתנהגות "בלתי אחראית", בכך שהיא מאפשרת לאזרחים סעודים להיכנס למדינה מבלי להחתים את דרכוניהם, ואמרה שהיא "יוצרת סיכון בריאותי ומערערת את המאמצים הבינלאומיים למלחמה בנגיף, כך נכתב ביומון OKAZ.
עוד נכתב כי חלק ממקרי הקורונה המאושרים במדינה הגיעו מאיראן.

בחריין: איראן "הרשתה מחלה לנסוע"

בחריין האשימה את איראן ב"תוקפנות ביולוגית ", ואמרה כי בכך שניסתה לכסות את מימדי התפשטות הנגיף ולא הסכימה להחתים את דרכוניהם של מטיילים בחריינים ובכך" איראן אפשרה למחלה לנסוע לחו"ל ".

"להערכתי זה מהווה סוג של תוקפנות ביולוגית… שכן זה מסכן את ביטחוננו ובריאותנו ושל אחרים", אמר שר הפנים שייח 'רשיד בן עבדולה אל ח'ליפה בטוויטר ב- 12 במרץ.

לבנון: חיזבאללה "קיבל בברכה את הנגיף"

בלבנון רבים האשימו את ארגון החיזבאללה הנתמך על ידי איראן במקרים של הדבקות בשל הקרבה לאיראן.
הדבקים הראשונים מהנגיף הגיעו מעולי רגל לעיר קום באיראן שחזרו ללבנון.

צייצן אחד בטוויטר התלונן שהמצב מקומם, אחר צייץ כי "היה צריך לאסור טיסות לפני כשבועיים … זה יכול היה להביא לדלקות מגעילות שלא התגלו".

צייצנית אחרת בטוויטר תחת ה- hashtag #corona_ לעגה לחיזבאללה 'שמקבל בברכה' את הנגיף ללבנון. על הבאנר נכתב "גוש הנאמנות של נגיף הנגיף" בתמונה נראה ארגון החיזבאללה מברך בפרסית ובערבית.

ב- 11 במרץ, לאחר שממשלת לבנון אסרה על כל הטיסות מאיראן, איטליה, סין וצפון קוריאה, טיסה אחרונה מאיראן עוד הצליחה לנחות בשדה התעופה הבינלאומי רפיק חרירי של ביירות, אירוע שגרם לזעם של רבים במדיה החברתית.

כאשר הופצו התמונות של הנוסעים היורדים מהטיסה, משתמשי המדיה החברתית לעגו לאופן בו לבשו החובשים את מדיהם, בדקו את הטמפרטורות של הנוסעים ומתחו ביקורת על הרשויות ועל איראן.

תימן: איראן 'אינה מכבדת את אחריותה'

תימן טרם נרשמו נדבקים בנגיף הקורונה, אך משרד החוץ נקט במספר אמצעי זהירות לאור ההתפרצות העולמית.
ב -7 במרץ משרד החוץ התימני מתח ביקורת על איראן ואמר כי "אינה מכבדת את אחריותה ואינה מחויבת לשקיפות בחשיפת מידע על זרים הנכנסים ויוצאים משטחה", כך דיווחה סוכנות הידיעות סבא.

חיזבאללה: מדינות המפרץ 'שמחות לאיד'

אך יש גם תומכים לאיראן באזור.

מנהיג ארגון החיזבאללה בלבנון, חסן נסראללה, גינה בנאום שנשא ב- 13 במרץ, את צורת ההתבטאות בכלי תקשורת במדינות המפרץ, ואמר כי נראה שהם "שמחים לאיד" בגלל המצב באיראן.