עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה: המספרים המפחדים שאיראן מנסה להסתיר

מקור בכוח המשימה המיוחד של איראן למלחמה בוירוס הקורנה מסר לאתר "רדיו פארדא" מידע מדאיג אודות המצב האמיתי במדינה • הערכה עומדת על כ-3,000 מתים מהנגיף

אתר האופוזיציה האיראנית "רדיו פארדא" מפרסם כי מנתונים שהצליח לאסוף ממחוזות שונים באיראן  ומסוכנויות הידיעות עולה כי לפחות 1,300 בני אדם מתו מנגיף הקורונה (COVID-19) באיראן ולפחות 32,000 אושפזו בבתי חולים ב 30 מחוזות מתוך 31 במדינה.

הנתונים מסתמכים על  גורמים רשמיים ועל  עדויות קליניות (בעיקר תסמינים) ולא על אישור סופי של בדיקת הוירוס.

על פי הדו"ח הרשמי האחרון 853 מתו מ- COVID-19 החל מ -15 במרץ ו -15,000 נגועים בנגיף.

החל שלב נוסף בנקמת איראן על על חיסולו של סולימאני

יתרה מזאת, בשיחה עם רדיו פרדה ביום שני, עובד במערכת הבריאות המעורב מקרוב בכוח המשימה נגד הנגיף ושמו נשמר במערכת,  אישר כי מניין ההרוגים נגיף קורונה (COVID-19) באיראן הוא עד פי שלושה מהמספרים הרשמיים.

"דיווחי בית החולים שהתבססו על ממצאים קליניים ולא על בדיקת הנגיף, כולל תוצאות סריקת CT מצביעים על כך שווירוס הקורונה גבה את חייהם של יותר מ -2,000 בני אדם ברחבי הארץ", הוא אמר והוסיף כי מניין ההרוגים שהוכרז רשמית מבוסס על בדיקה מקיפה של הפרוטוקולים. וכי משרד הבריאות האיראני עוקב אחר רישום סיבת המוות ולא אחר סימפטומים קליניים.

מקורות במשרד הבריאות מסרו לאתר כי במחוז טהראן המונה יותר מ -15 מיליון איש, ישנם לפחות  200 בני אדם מתו מן הנגיף.

התפשטות הקורונה: מגדל דירות בכווית הושם בהסגר

על פי ציוץ מה-14 בדצמבר של ד"ר קיאנוש ג'הנפור, דובר משרד הבריאות, במחוז טהראן. ההדבקה עומדת על  250.4  למיליון נדבקים.. על פי המפקד הלאומי משנת 2016, אוכלוסייה של מחוז טהראן מונה יותר מ 13.2 מיליון נפש. המשמעות היא כי לפחות 3,300 מקרי COVID-19 קיימים במחוז ולפחות 2,100 בעיר הבירה טהראן המונה אוכלוסייה של 8.6 מיליון על פי אותו מפקד.

על פי אותו ציוץ, בעיר קום יש את השיעור הגבוה ביותר של נדבקים בנגיף הקורונה עם 711.9 אנשים למיליון, ולאחריו המחוזות סמנאן (582.3), מרקזי (582.3) ומזנדרן (367.2). הציוץ מזכיר רק 10 מחוזות ואינו מקיף אך כולל מחוזות עם מספר הזיהום והשיעור הגבוהים ביותר.

באיראן רק משרד הבריאות של איראן מורשה לתת דיווח יומי על מספר הנדבקים והמתים במדינה. בהודעה של  המשרד אין פירוט לפי מחוזות ולכן אין חלוקה אפילו לקום ולמחוז טהראן.

במכתב שנשלח על ידי כוח המשימה המיוחד למלחמה בוירוס נכתב כי מספר המתים מן הנגיף אינו רשמי ונכון בשל העבודה שלא מתבצעות בדיקות גם לאחר המוות של המתים על מנת לוודא מה סיבת המוות.

בציוץ שפורסם ב -10 במרץ פרסם הססמאדין אשנה, יועצו של הנשיא חסן רוחאני, צילום של מכתב שנשלח לבתי חולים בטהראן. במכתב מצוינת הנחיה של כוח המשימה הקרבי נגד נגיף Coronavirus המאפשרת לבתי חולים לרשום את אישורי המוות שלהם על סמך תסמינים קליניים ותוצאות סריקת CT של ריאות. בציוץ כתב "שמדובר בצעד חיובי על מנת לבצע תיקון מתודולוגי כדי להגיע למספרים הרשמיים".

האתר לא הצליח לאשר כי הצעד הזה ננקט בפועל בבתי החולים בבירה או במחזות אחרים.

משרד הבריאות הקים אתר (Salamat.gov.ir) וקרא לציבור האיראני להירשם באתר ולסייע באיסוף מידע על התפשטות המחלה.

"זה נכון לחלוטין שהמערכת הפוליטית מחשיבה את מספר המתים מהווירוס כעניין של ביטחון לאומי, למשל משה"מ, ומתעקש להסתיר את העובדות כמו דברים רבים אחרים שהציבור מעולם לא היה מסוגל לדעת. הגישה של משרד הבריאות, עם זאת "אם לא באופן מוחלט, אך לפחות במידה רבה, מבוססת על פרוטוקולים ונהלים רפואיים, ולא על שיקולים פוליטיים", אמר מקור של האתר שמחזיק בידיו מידע אודות פעילות כוח המשימה.