עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: מתחדשת העליה למכה

מנהל לשכת שר החוץ הלבנוני נדבק בקורונה וקיבל את ההודעה על כך בעת ארוחת צהרים עם שר החוץ הצרפתי • במכה מחדשים את מצוות החאג'

ראש לשכתו של שר החוץ הלבנוני,  האדי אשאם, הודיע אתמול לערוץ OTV כיה וא נמצא חיובי לוירוס הקורונה. "קיבלתי טלפון מבית החולים באומרו שהבדיקה הייתה חיובית, כך שבאופן טבעי עזבתי את ארוחת הצהריים והודעתי לכל הנוכחים", סיפר.

את שיחת הטלפון קיבל במהלך פגישה עם ארוחת צהריים עם שר החוץ הצרפתי ז'אן איב לה דריאן.

האשם ביטל את סיורו המיועד לדנמרק ונמצא כעת בבידוד וממתין לבדיקה נוספת.

שר החוץ הצרפתי בפגישתו עם שר החוץ הלבנוני
שר החוץ הצרפתי בפגישתו עם שר החוץ הלבנוני

 

"התוצאה הייתה בלתי צפויה, אך הדבר החשוב ביותר הוא שרמת הנגיף נמוכה ולא מדבקת", אמר.

לאחר האבחנה של האשם, שר החוץ הלבנוני, נסיף חטי ומנהל ענייני המדיניות שלו, עברו גם הם בדיקות PCR אולם תוצאותיהם חזרו לשליליות, כך אמר גורם במשרד הבריאות לסוכנות הידיעות רויטרס.

בלבנון נרשמו עד עתה 3,258 נדבקים ו -43 מקרי מוות כתוצאה מוירוס הקורונה מאז פברואר.

מתחדשת העליה לרגל למכה

בערב הסעודית מתחילים לקבל בשמחה רבה, יש לציין , את העולים לרגל לעיר מכה לקראת מצוות החאג' השנתית. בגלל מגיפת COVID-19, האירוע השנה מוגבל לכאלף עולי רגל, כולם מתוך ערב הסעודית, כ -700 מהם זרים. השנה החאג' יחול בין  28 ביולי ל -2 באוגוסט .

 

 

 

 

​​ב- 22 ביוני הודיע משרד החאג' כי הוא מחדש את האפשרות להגיע למכה , אך העליה תוגבל ל-1000 בלבד הדבר עורר אכזבה רבה בעולם המוסלמי. כבר מתחילת ההתפרצות העולמית, סעודיה פעלה במהירות ובנחישות כדי להגביל את התפרצות המחלה, הגבילה את הטיסות האוויריות, הטילה עוצר ובדיקה והסגר של אלפי אנשים.

 

לשמור על המשוואה

 

בערב הסעודית התבלטו מאוד כיצד לחדש את העליה לרגל זאת על רקע מספרים הולכים וגוברים של נדבקים בנגיף. מאז בתחילת מרץ נרשמו בממלכה 264,973 מקרים ו -2703 מקרי מוות.

במהלך העשור האחרון  בין 1.9 עד 3.2 מיליון עולי רגל בשנה מכל רחבי העולם המוסלמי, הגיעו למכה, דבר שהניב הכנסות שנתיות של יותר משמונה מיליארד דולר למשק הסעודי.

 

לשמור על המשוואה

 

העולים לרגל יצטרכו לשמור על מרחק חברתי ועל כל הכללים של מניעת הדבקות בנגיף.