עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: WHO בביקורת על העברת המידע מהמזה"ת

מדינת המפרץ הודיע על מקרה מוות ראשון באזור מהנגיף • ביקורת בארגון הביאות הבינלאומי על הדיווחים מהמזרח התיכון • במדינות ערב נערכים לתפילות יום השישי במסגדים במתכונת שונה מהרגיל

ארגון הבריאות העולמי (ארגון הבריאות העולמי) מסר היום (רביעי) כי חלק מהמידע על מקרי וירוס הקורונה (COVID-19) מועבר בצורה לא מספקת על ידי מדינות המזרח התיכון.

אחמד אל-מנדהרי, המנהל האזורי של ארגון הבריאות העולמי של מזרח הים התיכון, אמר כי ישנן גישות "לא אחידות" ברחבי האזור במלחמה בקורונה וכי "צריך לעשות הרבה יותר".

 

חשש בלבנון: מחנות הפליטים -החוליה החלשה במלחמה בקורונה

ערב הסעודית

ערב הסעודית הודיעה היום (רביעי) על הגבלות חדשות לעסקים מהמגזר הפרטי להתמודדות עם וירוס הקורונה (COVID-19). משרד המשאב האנושי והפיתוח החברתי הורה למפעלים מהמגזר הפרטי להשעות עבודתם למשך 15 יום, ובמקום זאת להפעיל נהלי עבודה מרחוק, כך נמסר מסוכנות העיתונות הסעודית.
הצעדים כוללים גם צמצום מספר העובדים במשרדים לצוות חיוני באופן מיידי על מנת שאספקת המוצרים תמשך, תוך הקפדה על קיומם של אמצעי הזהירות שקבע משרד הבריאות הסעודית.

בנוסף, ערב הסעודית השעתה את כל תפילות יום השישי במסגדים ברחבי הממלכה .התפילות היחידות שמותרות מחוץ לבית יהיו בשני המסגדים הקדושים במכה ומדינה, על פי דו"ח הספא"א.
" כולם יודעים שמגפה זו מחייבת לנקוט בכל אמצעי זהירות, כולל מניעה של התכנסות כלשהי ללא יוצא מן הכלל", אמר מוחמד אל-עיסא, מזכ"ל הליגה העולמית המוסלמית-מכה.

The temporary closure of mosques in some countries across the Islamic world is considered a “religious duty” in light of the global #coronavirus pandemic, according to Mohammed al-Issa, the Secretary-General of the Muslim World League (@MWLOrg_en).https://t.co/Me8IA1EvOE pic.twitter.com/gsEIaSykq4

— Al Arabiya English (@AlArabiya_Eng) March 18, 2020

 

בחריין

בחריין הקשיחה את אמצעי האכיפה במדינה זאת לאחר שנרשם מקרה מוות ראשון במדינה ביום שני. מספר הנדבקים מוירוס הקורונה (COVID 19) עומד על 237, כך לפי משרד הבריאות.
החל מהיום הממשלה תכיל הגבלות רבות על האזרחים על מנת למנוע את תהליך ההדבקות. סופרמרקטים וחנויות מזון חויבו לייעד את שעת הפתיחה הראשונה שלהם לקשישים ונשים בהריון כדי למזער את הסיכון שלהם לזיהום כחלק מההנחיות.

ארה"ב נסוגה מאזור גבול עיראק-סוריה

כל אולמות הקולנוע, חדרי הכושר, בריכות השחייה הציבוריות ופארקי השעשועים ייסגרו. בתי הקפה של ייסגרו ויוכלו רק לספק אוכל ושתייה באמצעות הזמנות או משלוח.
כל הנוסעים המגיעים למדינה דרך נמלים שונים ייבדקו לאיתור הנגיף ויתבקשו להכנס להסגר עצמי במשך 14 יום, כך נמסר בהנחיות.

כווית

בכווית מאשרים 12 מקרים חדשים של הדבקה ביממה האחרונה. סה"כ הנדבקים עומד על 142.

מצרים

פעיל "האחים המוסלמים" בניו יורק, בהגט סאבר, קרא לתושבים במדינה להדביק בכוונה גורמים ממשלתיים ועובדי מדינה בקורונה. את הדברים שידר בשידור חי בעמוד הפייסבוק שלו.
"אם אתה חייל, אתה יכול להיכנס למשרד הביטחון וללחוץ יד עם כל אלופים בצבא והמשטרה. הדבר נכון גם למערכת המשפט ", אמר סאבר, שיש לו 143,195 עוקבים בפייסבוק.

"אם נדבקת בווירוס הקורונה, אתה צריך לנקום! נקמו נקמתכם, נקמו את כבוד נשותיכם, נקמו את  האנשים הכלואים, ונקמו את האנשים המדוכאים. לך לשם. למה למות לבד? כשאתה מת, למה למות לבד? " סאבר הוסיף.

קטעי הווידאו ששידר גרמו למחלקות רבה בקרב תגובות הגולשים במדיה החברתית. חלקכם ביקשו ממשלת ארה"ב לפעול נגדו.