עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: מחוות לצוותים רפואיים

כמו במדינות אחרות ברחבי העולם יצאו אזרחי לבנון אל המרפסת ומחאו כפיים לצוותים הרפואיים • באיחוד האמירויות שרו את ההמנון הלאומי • עיראק ממשיכה לקבל עולי רגל שיעים מסוריה

בדומה לאיטליה, ספרד, אבו דאבי וישראל גם תושבי לבנון החליטו ביום ראשון בערב לצאת אל המרפסות ולהצדיע לעובדי הרפואה ה"גיבורים" במלחמתם נגד נגיף הקורונה ה- COVID 19.

היוזמה התפשטה ברחבי הרשת עם האשטאג ל"עודד את הגיבורים" ושותף על ידי אנשי ציבור ובהם עיתונאים, שחקנים וכוכבת הפופ הערבי ראג'ב עלמה.

באחת השכונות בביירות , יצאה אל המרפסת אישה העטופה בדגל המדינה והחלה לשיר את ההמנון בליווי שכניה המתופפים על סירים ומחבתות, כך דווח ב-AFP .
במקומות אחרים, לבנונים תופפו בתופים ו"תקעו" בוובוזלות. סרטים רבים שותפו ברחבי הרשתות החברתיות.

בלבנון דיווחה עד כה על 438 מקרי COVID-19, 10 מקרי מוות דווחו.

כדי לנסות להכיל את התפשטות הנגיף, לבנון הטילה סגר מוחלט על אוכלוסייתה עד 12 באפריל, עם עוצר בלילה בתוקף. בתי ספר, אוניברסיטאות, מסעדות וברים סגורים.רבים חוששים שמערכת הבריאות במדינה עלולה להיות מוצפת במקרים קשים דבר שיביא לקריסה של המדינה המתקשה מאוד כלכלית.איחוד האמירויות: מחווה של האזרחים לרופאים

גם באיחוד האמירויות הערביות יצאו אזרחים רבים אל המרפסות והחלו לשיר את ההמנון הלאומי כביטוי של הכרת תודה ומפגן סולידריות עם כוחות הרפואה.

משבר הקורונה ברש”פ: מאבקי הכוח וההסתה נגד ישראל

שר החוץ של איחוד האמירויות, אנואר גרגאש, אמר ביום ראשון: "הסרטון של אנשים השרים את ההמנון הלאומי של איחוד האמירויות על ידי תושבי הארץ הטובה הזו עם כניסת התוכנית לחיטוי לאומי היה נוגע ללב."

"איחוד האמירויות הערביות מוכיח כל יום שהוא הבית האוהב והרחום של אזרחיה ותושביה. אנו חולקים דאגה משותפת להצלחתנו באתגר זה ולביטחונה של מדינה זו, "הוסיף גרגאש.

איחוד האמירויות הערביות השיקה ביום חמישי, 26 במרץ, קמפיין לחיטוי בפריסה ארצית של שלושה ימים, שהוארך מאוחר יותר עד 5 באפריל, במהלכו פנו הרשויות באנשים להישאר בבית החל מהשעה 18:00-20:00 בכל יום.

על פי משרד הבריאות נכון לאתמול התגלו 102 מקרים חדשים הדבקות ושלושה בני אדם מתו. מספר המקרים המדווחים במדינה עומד על 570.

בסעודיה הוקם מטה לתיאום בקשות לנסיעות בין 13 המחוזות שלה בעקבות האיסור על נסיעה בעקבות העוצר בן 21 יום עליו הוחלט בממלכה.

על פי משרד הבריאות, ישנם כרגע 1,299 מקרי הדבקות ומונה בני אדם מתו.

לא עזר – מת חולה הקורונה באיראן שזכה ל”ריח הנביאים”

ירדן: תיירים שהיו בהסגר בים המלח שוחרר

ירדן החלה היום (שני) לשחרר אלפי מטיילים שנמצאו בהסגר בשבועיים האחרונים במלונות בים המלח.

במלונות שהו יותר מ -4,200 ירדנים ו -1,500 זרים. האזרחים הירדנים ייסעו הביתה באמצעות מוניות "הובר" והם התבקשו להישאר בביתהם 14 יום נוספים.

מטיילים בעלי אזרחות זרה ישוחררו ביום שלישי. ירדן דיווחה על 259 נדבקים ושלושה מקרי מוות ממחלת ה- COVID-19. 18 בני אדם החלימו.

ירדן עצרה את כל הטיסות למדינה וסגרה את גבולותיה ב- 16 במרץ. בהמשך הטילה עוצר במשך כל שעות היממה למשך שלושה ימים.

עיראק: נמשך מעבר עולי רגל שיעים

כמה מעולי הרגלים השיעים החוזרים לעיראק מסוריה נמצאו חיובים בבדיקות קורונה שנעשו להם. הדבר מעלה את החשש העליות לרגל של המתפללים למקומות שונים ברחבי המזרח התיכון מהווה מקור גדול להתפשטות הנגיף, כך אמרו ביום ראשון בכיר בעירק ואנשי הבריאות.

עד כה נרשמו בעיראק 547 מקרי הדבקות ו-45 מקרי מוות, רובם בשבוע האחרון.

רשויות הבריאות נמצאו לפחות 11 בני אדם נמצאו חיוביים בעיר כרבלא מקרב העולים שחזרו מסוריה.

המושל, נוסייף אל-ח'טאבי, אמר בסרטון שפורסם בפייסבוק: "כל מי שחזר לאחרונה מסוריה צריך להכניס עצמו לבידוד". חיטאבי אמר שהממשל המרכזי היה צריך לכלול את סוריה בין מדינות בהן לאזרחים עיראקים אסור להיכנס אליהם.