עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: הבעיה – "הבושה"

עיתתונאי עיראקי שהחלים מנגיף הקורונה מספר ל"אל ערביה" על הריחוק החברתי שנכפה עליו מבחוץ • לקראת עיד אל פיטר - עוצר בסעודיה ובלבנון

חוקרים רבים מעלים את השאלה, מדוע דווקא במזרח התיכון נכון לעכשיו, נגיף הקורונה לא התפרץ בצורה קשה יותר לנוכח מצב מערכות הבריאות, היכולת לשמור על ההיגיינה והאוכלוסייה החיה בצפיפות בערים הגדולות. חוקר ירדני העלה את האפשרות כי ייתכן והגנום הערבי הוא בעל חסינות מסוימת לנגיף. סיבה נוספת אפשרית היא "הבושה" בחברה הערבית – הבושה להודות כי אתה חולה ונדבקת בנגיף מונעת מרבים ללכת להיבדק.

 

הסלמה? אסד תוקף את פוטין, פוטין משיב אש

סיפורו של עיתונאי עיראקי

 

מוהנאד אננזי שהה כמעט חודש ימים בבידוד במחלקה לחולי קורונה, בבית החולים בעיר מוסול שבצפון עירק. כעת לאחר שהחלים, מספר אננזי כי הוא עומד בפני בידוד מסוג אחר. בידוד חברתי, כך מפרסם העיתון "אל ערבייה".

העיתונאי בן ה-35 , שחלה במארס לאחר שחזר לעירק לאחר ששעלה לרגל מערב הסעודית, מספר כי חלק מהאנשים נמנעים לעבור לידו ברחוב וכי גבר שעקב אחריו במשך זמן במהלך מסע קניות שאל בעלי חניויות האם הם יודעים מי הוא. "האיש הראשון אמר, 'זה מוהנאד, זה שנדבק בנגיף הקורונה'. בעל החנות ענה: 'אז מה, הוא לא בן אדם?'"

אנזזי מסר לסוכנות הידיעות רויטרס כי תגובות שליליות היו החריג ולא הכלל, והוסיף כי מרבית קרובי המשפחה והחברים תמכו וקראו לו בקביעות מאז שחרורו מבית החולים בחודש שעבר.

לאחרונה הוא חזר למרפאה שטיפלה בו ובמספר בני משפחה שחלו גם הם מהמחלה, כולל אביו הקשיש.

"הדבר הקשה ביותר עבורי היה (לחשוב על) המשפחה שלי והאנשים שיצרתי איתם קשר," הוא אמר ונזכר בתחושת אשמה שחש בעת שעבר טיפול.

"חשבתי עליהם הרבה. חששתי שאולי הדבקתי אותם. כשאתה לבד זה שונה מאשר כשאתה חלק ממשפחה בת חמישה חברים. הרגשתי שאני סובל מעומס כבד. "
בסופו של דבר כל המשפחה התאוששה. במהלך ביקורו, אננזי הצדיע למאבטחים בשער בירך כמה מהרופאים והאחיות שטיפלו בו.

בביתו הראה לרויטרס תעודת בריאות מבית החולים המאשרת שהוא כשיר להמשיך לעבוד.

הוא גם פרסם תמונות של עצמו לוחץ יד עם הרופא שלו באתרי המדיה החברתית.

עירק הודיעה על 2,818 מקרים של נדבקים מוירוס הקורונה מה-12 למאי, ו 110- מקרי מוות כתוצאה מהמחלה.

ישראל והרש"פ – המאבק על משכורות המחבלים

סגר כללי בלבנון למשך 4 ימים

ממשלת לבנון הודיעה על "סגר מלא" של המדינה למשך ארבעה ימים, כך הודיע נשיא המדינה בכינוס הממשלה אתמול (שלישי) וזאת במטרה להמנע מגל שני של נדבקים.
הסגר יתחיל הערב.

בלבנון ישנו חשש גדול מגל נוסף של התפרצות. לבנון הצליחה לרשום בשבוע שעבר הישגים רבים במניעת ההדבקות. "הישג זה נמצא בסכנת קריסה" מכיוון שיש אנשים שלא עמדו בהנחיות, צוטט ראש הממשלה חסן דיאב במהלך ישיבת הממשלה.

בלבנון דווח עד עתה על סה"כ 860 נדבקים במדינה.

 

סעודיה: עוצר לקראת עיד אל פיטר

סעודיה הודיעה ביום שלישי כי תטיל עוצר למשך 24 שעות ברחבי הממלכה במהלך חג העיד אל-פיטר בן חמשת הימים (23-27 במאי).

דובאי פתיחת פארקים ומלונות

הפארקים הציבוריים של דובאי נפתחו מחדש תחת כללים חדשים.

דובאי הקלה על כמה מרכיבי הסגר מתחילת חודש הרמדאן בסוף חודש אפריל. כמו כן אושר למלונות לפתוח מחדש את החופים הציבוריים לאורחיהם, אם כי ברים ואטרקציות תיירותיות נותרו סגורות וכללי התרחקות חברתיים חלים ברחבי העיר.

העוצר הכללי ימשך משעה 22:00 עד שעה 6:00 בבוקר.

עם זאת, מפגשים ציבוריים של מעל חמישה אנשים עדיין אסורים, כולל בפעילות ספורט.

בורג ח'ליפה – תיבת תרומות למאבק בקורונה

הבניין הגבוה בעולם, בורג 'ח'ליפה, בגובה 828 מטר, הממוקם בדובאי, הפך לתיבת תרומות צדקה זוהרת, על מנת למגייס כסף למזון לתושבי איחוד האמירויות בזמן משבר הקורונה.

כל אחד מ -1.2 מיליון האורות החיצוניים של המגדל 'נמכרו' בעשרה דירהם (2.70 $), על מנת לקנות ארוחה אחת.

כמרכז התיירות והעסקים של האזור עם שדה התעופה הבינלאומי העמוס ביותר בעולם, הכלכלה של דובאי נפגעה קשה מהנגיף.

אנשים רבים איבדו משרות או שההכנסה שלהם הופחתה. עשרות אלפי מהגרי עבודה הוחזרו למדינותיהם.

"מקווה שיש לך ארוחה מוצקה טובה. אנו לוקחים דברים כמובן מאליו, אך לחיים יש דרך ללמד אותנו כיצד להתעורר, "אמר התורם שערן האריס בתגובה פומבית באתר הקמפיין.

באיחוד האמירויות הערביות רשמו 19,661 מקרים של הדבקות ו-203 מקרי מוות.