עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזרח התיכון: גל חדש – נשקלים סגרים

במדינות המפרץ וערב הסעודית עליה מדאיגה של מספר מקרי ההדבקות • נשקל הטלת סגר הכללי מחדש בערב הסעודית • ילדי ירדן חוזרים ללימודים • לבנון מתקשה לצאת מהסגר השלישי

באיחוד האמירויות בה מספר הנדבקים החדשים ממשיך לעלות, החלו רשויות החוק לאסור מפגשים המונים ופעילויות נוספות על מנת לעצור את התפשטות נגיף הקורונה במדינה שהחלה לעלות בצורה מדאיגה.

רשויות דובאי הוציאו קנס בסך 50,000 ש"ח (13,000 $) למארגן מסיבה ביתית פרטית, בעוד שכל אחד מהצדדים נקנס בסכום של 15,000 ש"ח (4,000 $) בגין הפרת הנחיות, כך פרסם משרד התקשורת בדובאי.

"משטרת דובאי, בשיתוף פעולה עם משרד התיירות קנסה בסך 50,000 דולר את מארגן המסיבה  ו -15,000 דולר ארה"ב לכל משתתף במסיבה פרטית ביתית בגין הפרת התקנות של ריחוק חברתי ", צייץ משרד התקשורת.

סרטון ששותף בטוויטר הראה צילומים מטושטשים של אנשים שרוקדים למוזיקה רועשת בבית מעומעם.

 

בינואר הרשויות הוציאו מגבלות מחמירות על מפגשים חברתיים, חתונות, מסעדות וחדרי כושר, על רקע עלייה במקרי COVID-19.

הוועדה העליונה לניהול משברים ואסונות בדובאי התווה את הכללים החדשים שכללו צמצום מספר המשתתפים באירועים חברתיים, הגדלת המרחק הנדרש בין שולחנות במסעדות וציוד אימונים בחדרי כושר.

הרשויות הגבילו את המשתתפים לחתונות, אירועים חברתיים ומסיבות פרטיות לכל היותר 10 קרובי משפחה מדרגה ראשונה בלבד. כלל זה, שנכנס לתוקף ב -27 בינואר, הוחל על כל האירועים בין אם נערכו במלונות, במקומות או בבתים.

מספר הנדבקים היומי באיחוד האמירויות הערביות, הכולל את דובאי, חצה את רף ה -3,000 ב -12 בינואר והמשיך לטפס, והביא למספר של קרוב ל- 4,000 מקרים יומיים.

בדרך לסגר נוסף בערב הסעודית

ההחלטה להטיל סגר כללי חדש על מנת לבלום את התפרצות נגיף הקורונה בסעודיה נשקלת ותיקבע על ידי הקפדה על הציבור באמצעי מניעה בשבועות הקרובים, כך אמר ביום ראשון דובר משרד הפנים, סא"ל טלאל אל-שלוחוב.

"אם אזרחים ותושבים בממלכה ימשיכו להפר את הפרוטוקולים המוטלים כיום על ידי משרד הפנים ומשרד הבריאות, סביר מאוד להניח שעוצר", הוסיף.

"למרות כל המאמצים שהממשלה עשתה והאזהרות הרציפות להקפיד על אמצעי הזהירות, זה מצער שההפרות מנוטרות ללא הרף", אמר אל שלוחוב.

בשבוע שעבר נרשמו 31,868 הפרות ברחבי ערב הסעודית, עלייה של 72 אחוזים מהשבוע הקודם, הוסיף הדובר.

למעלה מ -80% מההדבקות שדווחו בשבועות האחרונים בממלכה נבעו מאירועים משפחתיים, חתונות ומפגשים במסעדות, כך אמר ביום ראשון דובר משרד הבריאות, מוחמד אל-עבד אל-עלי.

"המחקרים העולמיים והמקומיים גילו כי למעלה מ -80 אחוז מההדבקות של נגיף הקורונה מדווחים בעקבות אירועים משפחתיים, חתונות ומפגשים במסעדות", אמר.

אל-עבד אל-עלי הזהיר מפני התכנסות במקומות ציבוריים והיעדר עמידה בפרוטוקולים המרוחקים החברתיים ומסכות פנים.

סעודיה השעתה שירותי סעודה מקורה במסעדות ובתי קפה, ואסרה על התכנסות מחוץ למסעדות לצורך הזמנות .

ירדן בצל הקורונה- חוזרים ללמודים
ירדן בצל הקורונה- חוזרים ללמודים

המדינה דיווחה עד כה על 361,515 מקרים מאושרים של נדבקים ועל 6,402 מקרי מוות הקשורים ל- COVID-19.

במקביל, נהסגרו באופן זמני עשרה מסגדים במספר אזורים ברחבי הממלכה בעקבות התפרצות זיהומי COVID-19 בקרב מתפללים ועובדי המסגד, על פי הצהרת שרים.

משרד העניינים האיסלאמיים, דאווה והדרכת סעודיה הודיעו כי הם סוגרים זמנית מסגד אחד ברובע אד-דילאם בריאד לצורך חיטוי לאחר שמספר עובדים נדבקו .

ערב הסעודית השעתה זמנית טיסות גם מ -20 מדינות, שנכנסה לתוקף באופן רשמי החל מהשעה 21:00 שעון מקומי ב -3 בפברואר, מהלך שהוכרז יום קודם לכן במטרה לרסן את קצב ההדבקה.

האיסור כולל רשימה של 20 מדינות: ארגנטינה, איחוד האמירויות הערביות, גרמניה, ארצות הברית של אמריקה, אינדונזיה, אירלנד, איטליה, פקיסטן, ברזיל, פורטוגל, בריטניה, טורקיה, דרום אפריקה, שבדיה, שוויץ, צרפת. , לבנון, מצרים, הודו ויפן.

ירדן – חזרה ללימודים

החל מה-7 לפברואר החלו התלמידים בירדן לשוב אל ספסל הלימודים. ראשית חזרו ילדי הגנים ובהדרגה ישבו בתי הספר היסודיים ובהמשך גם ילדי התיכון.

ב-8 לחודש נרשמו שישה מקרי מוות ו -1,685 מקרי COVID-19 חדשים והביאו את סך המקרים מאז תחילת המשבר ל -336,839 מקרים.

אן עובייד
אן עובייד

לבנון – לא מצליחים להשתלט על מגפה

אן עובייד, חבר הפרלמנט הוותיק בלבנון והעיתונאי לשעבר שהתמודד פעמיים לנשיאות, נפטר ביום שני מסיבוכים הקשורים ל- COVID-19. הוא היה בן 81.

עובייד, יליד הכפר עלמה שבצפון לבנון, היה שר החינוך, הנוער, הספורט וענייני החוץ בממשלות רפיק חרירי. בשנת 1987, במהלך מלחמת האזרחים, הוא נחטף על ידי חמושים במערב ביירות ושוחרר ללא פגע לאחר ארבעה ימים.

בן למשפחה מרונית בולטת, עוביד עבר קריירה מצליחה כעיתונאי לפני שנכנס לפוליטיקה. הוא היה חבר פרלמנט משנת 1991 עד 2005, וחזר לפרלמנט בשנת 2018 כשזכה במושב המייצג את טריפולי.

לבנון החלה להקל על הסגר הכללי שהיה במשך 3 שבועות זאת למרות מספר גבוהה של נדבקים שממשיך לעלות מדי יום.

במשרד הבריאות דווח על  54 מקרי מוות ו -2,081 מקרי COVID-19 חדשים ביום ראשון, וסה"כ נפטרים ל- 3,616 ומספר המקרים הכולל הסתכם ב -319,917 מאז 21 בפברואר 2020.