עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזה"ת: זינוק מדאיג בטורקיה ובסעודיה במספר הנדבקים

טורקיה עוקפת את סין ואיראן במספר הנדבקים • הקלות בעוצר בירדן • זינוק במספר מקרי הנדבקים בסעודיה

אט אט טורקיה תופסת את המקום הראשון בעולם במספר הנדבקים במזרח התיכון כשהיא חולפת על פני איראן ומדינות בצפון אפריקה. ביום ראשון נרשמו במדינה 86,306 בני אדם שדבקו בנגיף הקורונה. כך מסר שר הבריאות, פרטין קוקה.

הנתונים האחרונים שפורסמו ביום ראשון הראו עלייה של 3,977 מקרים ביממה והעלו את המספר הנדבקים בנגיף אל מעבר למספרם בסין.

קוקה אמר כי 127 בני אדם נוספים מתו, ובכך עלה מספר ההרוגים ל-2,017. 11,976 בני אדם התאוששו עד כה, ומספר הבדיקות שנערכו ביממה האחרונה עמד על 35,344, אמר השר.
טורקיה דיווחה רק על חולה הנגיף הראשון שלה ב -10 במרץ לאחר שלא בוצעו בה בדיקות במשך זמן רב.

בסוף השבוע האחרון 31 ערים כולל הבירה אנקרה והעיר איסטנבול היו בעוצר בפעם השנייה, לאחר שהנשיא רג'פ טייפ ארדואן אמר כי העוצר יימשך כל עוד הוא נחוץ.
העוצר הראשון שהתרחש במדינה הוכרז בהתראה של שעתיים דבר שגרם לזעם רב בקרב הציבור.

אנליסטים פוליטיים אמרו ל ARAB NEWS כי המגיפה חשפה את הפערים בים הנשיא לבין הרשויות המקומיות.

"חשוב לזכור את הניצחונות של העיריות המנוהלות על ידי האופוזיציה בטורקיה בבחירות במרץ 2019", אמר נשיח אוור קורו מאוניברסיטת קוק באיסטנבול.

"אנשים הצביעו בעד מועמדים לאופוזיציה בעיריות הללו בגלל התחושה של יחס לא צודק. כך גם לגבי החיכוכים המתמשכים בניהול ההשפעה החברתית של המגיפה. "
החיכוך בין האופוזיציה לממשלה מסכן את הטיפול באזרחים.
באנקרה בימים האחרונים אף נרשם מחסור חמור במסיכות זאת למרות שטורקיה היא אחת מהיצרניות הגדולות בעולם.

מספר הנדבקים בסעודיה מזנק

בערב הסעודית החלו השבוע בבדיקות מאסיביות בריכוזי נדבקים בנגיף הקורונה. לפי תוצאות ראשונות מספר הנדבקים הוכפל עקב כך וזאת בנוסף להכפלה שהיית בשבוע שעבר.
בשבוע שעבר נרשמו בממלכה כ -500 מקרים חדשים בכל 24 שעות. אך מאז יום שישי, לאחר ששר הבריאות הודיע כי צוותים רפואיים החלו לבצע בדיקות המוניות בשכונות צפופות, מספר הנדבקים רק הולך וגדל.

בשבת דיווחה הממלכה על העלייה היומית הגבוהה ביותר שלה עד כה עם 1,132 מקרים חדשים – יותר מכפליים מ -518 המקרים החדשים שאושרו ביום חמישי, יום לפני הכרזת הבדיקות ההמוניות.

ביום שישי הודיע משרד הבריאות כי 50 אחוז מתוך 762 המקרים החדשים התגלו באמצעות בדיקות שדה. יום לאחר מכן, עלה ל -65 אחוז מתוך 1,132 המקרים החדשים שנרשמו.
על פי משרד הבריאות, ההדבקות הרבים ביותר בערב הסעודית הם של אנשים המתגוררים באזורי מגורים מאוכלסים בצפיפות, במיוחד שכונות בהן לנים עובדים.

 

הקלה בעוצר היומי בירדן

ירדן הודיעה כי תחל להקל על תנועת אנשים במדינה ופתיחה מחודשת של מפעלים מסחריים שנאלצו לסגור את שעריהם בשל נגיף הקורונה והעוצר הכללי.

הצעדים התאפשרו לאחר שבמחוזות קראק, טפילה ומאן לא נרשמו מקרי הדבקות חדשים מאז תחילת המגיפה, כך על פי שר המדינה לענייני תקשורת אמג'ד עדאילה.
הוא אמר כי אזרחים יורשו לצאת מבתיהם בין השעות 10:00-18:00, אך תמונת המצב תיבחן מחדש בעוד שלושה ימים.
אדיילה הוסיף כי עדיין אסור לקיים פגישות פומביות הכוללות טקסי חתונה, והממשלה תפעיל מחדש את העוצר אם האזרחים לא יצייתו לחוקיה.
ירדן הודיעה מוקדם יותר על פתיחה הדרגתית של עיר החוף עקבה בדרום המדינה.