עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה במזה"ת: במצרים הוכרע הקרב – חובה לצום ברמדאן

סקירה אזורית: בסעודיה המופתי הגדול קורא לקיים את התפילות בבית וטוען כי אין צורך לצום מנגד הסמכות הסונית במצרים קבעה כי חובה לצום לקיים את המצווה אלא אם כן רופא אסר עליך • אבו דאבי משיקה אפליקציית ניתור • עדכון קורונה במזרח התיכון

חג הרמדאן הקרב ובא מעורר חשש רבה בקרב מדינות המזרח התיכון על רקע התפשטות מגיפת הקורונה. החשש הגדול הוא כי אנשים הצמים במהלך היום וירצו לשובר את הצום בסעודה גדולה עם המשפחה וכן יבקשו לקיים תפילות המוניות. הרשויות הדתיות בסעודיה קראו היום (ראשון) למוסלמים ברחבי העולם להתפלל בביתם במהלך הרמדאן, אם הם מתגוררים במדינות שהטילו סגרים או עוצר מוחלט , כך דווח בסוכנותה ידיעות הסעודית.

איתות אזהרה מחיזבאללה לישראל

גם המופתי הגדול של ערב הסעודית קרא לקיים את התפילות בבתים וכך גם את מצוות העיד אל פיטר. המופתי הגדול, השייח 'אבדולזיז אל-שייח', אמר כי תפילת ערבית קבוצתיות לא יתקיימו השנה במסגדים בהתאם לאמצעי זהירות. עוד הוסיף כי אם ההתפרצות תימשך במהלך החג, יש לקיים גם את תפילות עיד אל-פיטר בבית.

נכון לשבת אושרו 1,132 מקרים חדשים של נדבקי קורונה בממלכה וסה"כ עומד מספר הנדבקים על 8,274 בני אדם. במהלך הסופ"ש נעצרו 34 בני אדם על הפרת העוצר הכללי.

כמו כן , נעצרה קבוצה של אנשים שנסתה למכור אישורי תנועה מזויפים ב-800 דולר.

דובאי החליטה מחלקת ענייני האסלאם ופעילות הצדקה (IACAD) כי המוסלמים יכולים לקיים את מצוות התפילה במהלך חודש הרמדאן בביתם.

איראן משפרת את יכולות התקיפה באמצעות מל"טים

דובאי האריכה ביום שישי את העוצר בן ה- 24 שעות ביממה למשך שבוע נוסף, כאשר הרשויות ממשיכות במשימת חיטוי לאומית. משטרת דובאי גם הידקה את ההגבלות על היתרי התנועה.
IACAD הודיע ביום שני על הארכת סגירת המסגדים במדינה עד להודעה חדשה. ההחלטה הגיעה בתיאום עם הרשות הלאומית לניהול משברים וחירום והרשות הכללית לעניינים אסלאמיים.

אל זאהר: איסור לשבור את הצום על רקע הקורונה בכפוף להמלצת הרופאים

הסמכות הבכירה ביותר של העולם הסוני, אל זאהר, הודיעה כי על חל איסור על המוסלמים להימנע מהצום במהלך חודש הרמדאן בשל התפרצות נגיף הקורונה.
בהודעה נמסר כי "לא הוכח מדעית – עד לנקודה זו – כפי שנאמר באתר האינטרנט של המשרד האזורי של ארגון הבריאות העולמי למזרח הים התיכון – כי שתיית מים היא אמצעי מניעה נגד זיהום במחלה זו."

 

 

עוד נמסר: "אין שום הוכחה לכך שהשימוש בשטיפת פה מגן מפני זיהום. יש כמה מותגים של שטיפות פה שעלולות לחסל חיידקים מסוימים למשך כמה דקות ברוק שבפה, אך זה כן לא אומר שהם מונעים הדבקות מקוורנה. "

לפיכך הודיעה אל זאהר כי "אסור למוסלמים לא לצום ברמדאן אלא אם הוכח מדעית כי אי-שתיית מים משפיע בריאותית כאמצעי מניעה להידבקות במחלה זו … ההחלטה בעניין זה אמינה מהימנה. הרופאים, מכיוון שהם המומחים בעניין זה, וההחלטות שלהם מחייבות עבור כל מוסלמי אם לצום או לא. "

אולם באל-אזהר הדגישו את העובדה שאם מוסלמי בצום מבקש להרטיב את פיו, האיסלאם התיר זאת בתנאי שהם לא יגזימו כדי שמים לא יכנסו לקיבה , דבר המבטל את הצום.
בשבת דווח במדינה על 188 מקרים חדשים של הדברות מהנגיף. סה"כ של הנדבקים במדינה עומד על 3,032 מקרים, כך על פי משרד הבריאות.

כמו כן דווח על 19 מקרי מוות חדשים, ומניין ההרוגים עומד על 224.

במצרים הוטל עוצר לילי החל מה-25 במרץ. התחבורה הציבורית הושעתה עד למחר.

כפרים רבים ונפות במדינה נמצאות תחת הסגר. בית החולים כמו אל-סלאם, בית החולים האוניברסיטאי אלכסנדריה ובית החולים אל-שורוק בקהיר נסגרו כולם, כך דווח ב- AFP.
עובדי המגזר הציבורי באיחוד האמירויות הערביות יעבדו חמש שעות במהלך הרמדאן, כך מסרה הרשות הפדרלית למשאבי אנוש ממשלתיים בחוזר ביום ראשון, כך דווח בסוכנות הידיעות (WAM).

חלק מעובדי הממשלה הפדרלית קיבלו חופשה בתשלום מתחילת החודש כחלק מהצעדים המתמשכים במדינה לריסון התפרצות הנגיף.
הממשלה צפויה להכריז בקרוב על שעות העבודה של המגזר הפרטי.

עומאן: צפי למספר שיא של נדבקים

עומאן דיווח על 86 מקרים חדשים של הדבקות בנגיף הקורונה. סה"כ מספר הנדבקים עומד על 1,266, כך הודיע משרד הבריאות ביום ראשון. עד עכשיו מתו 6 בני אדם.
שר הבריאות של עומאן אמר ביום חמישי כי הוא מצפה שמספר המקרים המדווחים היומי במדינה יגיע לשיא של 500 מקרים בין 23 ל 30 באפריל.

לפחות 150 מתוך 500 המקרים עשויים להזדקק לטיפול נמרץ, הוסיף.

בהודעת משרד הבריאות נמסר כי "עם המחויבות שלנו לבידוד בריאותי ולהתרחקות חברתית, אנו נמנע מעצמנו, את המשפחות והקהילה שלנו את התפשטות הנגיף .

אבו דאבי : אפליקציה לניתור חשש להדבקות בדומה לדרום קוריאה

באבו דאבי השיקו אפליקציה חדשה בדומה למספר מדינות אחרות בעולם דרכה ניתן לעקוב אחר אנשים שנבדקו באופן חיובי בנגיף וזאת באמצעות אפליקציה סלולרית חדשה שהושק על ידי מחלקת הבריאות של אבו דאבי (DoH) ביום שבת, כך על פי סוכנות הידיעות אמירות (WAM).

גרסת האפליקציה של אבו דאבי, הנקראת TraceCovid, פועלת על ידי איתור וזיהוי מכשירים אחרים שהאפליקציה מותקנת בהם, דיווח ב- WAM.

כששני אנשים מתקרבים האחד לשני תירשם באפליקציה מקרה שיש להבחן על ידי הרשויות. "לאור המצב הוודאי הקיים כיום, אנו מעוניינים לחזק את הטכנולוגיות המתקדמות שלנו כדי לשמור על בריאותם של חברי החברה במהירות וביעילות," אמר יו"ר ד"ר השייח עבדאללה בן מוחמד אל חאמד.

מרוקו: חובת חבישת מסכות מחוץ לבתים


מרוקו אמורה להאריך את הסגר הלאומי עד ל-20 במאי, כך נמסר מהממשלה ביום שבת. במדינה נרשמו עד עתה 2,685 מקרי הדבקות מאושרים ו-137 דני אדם נפטרו.
מרוקו חייבה את האזרחים ללבוש מסכות חובה, כאשר מי שלא עומד בכך צפוי לקנס.

על פי הערכות קרן המטבע הבינלאומית, צפויה כלכלת המדינה להתכווץ ב -3.7 אחוזים בשנת 2020.

לבנון: בדיקות מאסיביות לאוכלוסייה

 

שר הבריאות הלבנוני חמד חסן אמר כי המדינה תחל בבדיקות מסיביות לגילוי נגיף הקורונה במדינה. כרגע מתכוון המשרד להעלות את מספר הבדיקות היומיות ל- 1,500 ביום.
"התוצאות היום טובות ואנחנו ממשיכים על פי התוכנית ודואגים מאוד שלא תהיה אופטימיות מוגזמת", אמר חסן במסיבת העיתונאים.

ביום שישי הקצה ראש ממשלת לבנון, חסן דיאב, 797 מיליון דולר לכיסוי עלויות נזקי ה-COVID 19 .

הוא הודיע כי הקרן "תסייע לעובדים במגזר הציבורי, תתמוך במגזר הבריאות ובחקלאים ותיתן למפעלים תעשייתיים קטנים הלוואות מסובסדות כדי לעודד את התעשייה הלאומית."
דיאב הוסיף שהמגיפה החמירה את המשבר הכלכלי והמצב הוא "קשה וקריטי".
בלבנון אושרו עד עתה 672 נדבקי וירוס הקורונה , 21 בני אדם מתו.