עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה באיראן: תכנית החזרה לשגרה של רוחאני

הנשיא הודיע על תכנית חדשה לקראת חזרה לשגרה "בביטחון" • המטרה החזרת המשק לפעילות הדרגתית • חברה מקומית ייצרה מסכות עם תמונתו של קאסם סולימאני

משרד הבריאות באיראן מעדכן היום (ראשון) כי  2,560 מקרים חדשים של בני אדם שנדבקו בוירוס הקורונה והביא את המספר הכולל של אלה שנמצאו חיוביים למחלה במדינה על 55,743.

הדובר קיאנוס ג'הנפור (Kianoush Jahanpour), הצהיר כי 158 אנשים נוספים מתו מהנגיף, וכיום מספר המתים במדינה עומד על 3,452.

הוא ציין כי 19,736 אנשים החלימו מהמחלה.

חיסול פעיל חיזבאללה – עבד על "תיק רגיש"

עם תום חגיגות השנה החדשה באיראן, אמצעי התקשורת  הודיעו כי במדינה שוקלים לחדש אתה עבודה במפעלים בדגש על זהירות ודאגה לבריאות . ארגונים ציבורים יחזרו לפעול בכוח אדם של שליש.

עסקים שאינם חיוניים יישארו סגורים עד 8 באפריל במסגרת "תוכנית ההתרחקות החברתית" של הממשלה.

בהתאם לחזרה הדרגתית זו לעבודה, הנשיא חסן רוחאני הודיע ​​על יישום תוכנית "התרחקות חברתית חכמה".

רוחאני סיפק מעט פרטים, אך אמר כי הצעדים נועדו לגרום לאנשים להרגיש "בטוחים שהם ולהרגיש שהם בטוחים".

"אם נגיף הקורונוה יימשך זמן מה, עלינו לנהל אותו באופן שלא מקשה על חייהם של אנשים", הדגיש.

חברי פרלמנט גם חוששים לחזור לעבודה. נשיאות מג'ליס (פרלמנט) ביקשה לבדוק את כל חברי הפרלמנט בפני Covid-19 כדי לאפשר חזרה של הפרלמנט לפעילות.

מספר גדול של פקידים באיראן נמצאו חיוביים למחלה, כולל היו"ר היוצא, עלי לריג'אני.

אך גורמים רשמיים נותרו מודאגים מהתפשטות הנגיף ברחבי המדינה. סגן שר הבריאות איראג 'הרצ'י הביע את דאגתו מכמות התנועה בטהראן.

הרצ'י הצהיר כי מספר המקרים נמצא בירידה ברוב המחוזות והפציר באנשים להמשיך ולקיים אמצעי התרחקות חברתיים.

 

איראן: "כל טעות צבאית תוביל לחיסול הציונות"

 

על פי הדיווח של סוכנות הידיעות הרשמית למחצה ISNA, הוא אמר לאיראנים "להתרגל לחיים עם נגיף הנגיף עד להודעה חדשה".

יזדן סייף, סגן שר החקלאות, הדגיש כי למרות הלחצים Covid-19 לא היה מחסור במוצרי בסיס במדינה.

שר התחבורה, מוחמד אסלמי, הדהד את הדברים, על פי דיווח של סוכנות הידיעות הארצית "טזנים".

אסלאמי הצהיר כי נמלי המדינה היו "מלאים בסחורות בסיסיות" וכי משאיות "עומדות בתור למסירה" כדי להפיץ את הסחורה ברחבי הארץ.

אולם ראש ארגון האורז האיראני , מסיה קשבארץ קרא לשמור על עירנות על מקורות המזון של איראן.

לדבריו, בעוד שמדינות אחרות מגבילות את יצוא האורז שלהן במהלך ההתפרצות, יש צורך לבצע את "התחזיות הנחוצות" כדי להבטיח את הביטחון התזונתי של המדינה.

סורנה סאטארי, סגנית נשיא למדע וטכנולוגיה, אמרה כי איראן אינה צריכה לייבא ציוד כדי להילחם בנגיף. "כל הדרישות של המדינה נענות באופן מקומי," הוא העיר.

מסכות קאסם סולימאני

חברה איראנית המייצרת מסכות הגנה לרופאים ולאזרחים, ייצרה מסכה להגנה עם תמונתו של מפקד כח אל קודס לשעבר, קאסם סולימאני. החברה הממוקמת במחוז אילאם המערבי מייצרת 7,000 מסכות בכל יום.

כמה מהמסכות המעוצבות בדפוס המיוצר על ידי החברה הודפסו גם עם סמלי לוגו של מועדוני הכדורגל הפרספוליס ואסטקלל הפופולריים וכן דמויות אנימציה על מנת לעודד ילדים ומתבגרים לחבוש מסכות.

כמו כן, עיריית העיר שיראז בדרום איראן חנכה את המרכז השלישי שלה לייצור מסכות, דבר שהגדיל את הקיבולת ל 25,000 מסכות בכל יום.

המרכזים הפעילים בפיקוח עיריית העיר שיראז מייצרים גם מספר חליפות מגן לרופאים ואחיות המעורבים ישירות בטיפול בחולי נגיף הקורונה.

בעיר באבול הצפונית תרמו אלפי מסכות, ביגוד מגן וציוד רפואי לאוניברסיטת למדעי הרפואה בעיר שסופקו לבתי חולים.

בינתיים, האוניברסיטה למדע וטכנולוגיה של איראן בטהראן החלה בייצור של 120 ליטר אלכוהול מדי יום שישמשו למטרות חיטוי. הרשויות הוסיפו כי יהיה ניתן ניתן להגדיל את הקיבולת ל -400 ליטר בעתיד הקרוב.

בנוסף, במחוז טהראן, מנכ"ל מרכז ההדרכה והטיפול בפירוזבאדי במחוז שחר-ריי, מג'יד רזיי אמר כי השלב הראשון במחלקה החדשה של בית החולים המיוחד לחולי קורונה התחיל לפעול עם 60 מיטות, והוסיף כי בחלקו יהיו 329 מיטות בקרוב.

כח אלקדס ממשיך לפעול בתימן למרות משבר הקורונה

איראן מנסה מספר כיוונים לפתור את ההדבקות במדינה

 

באוניברסיטת מדעי הרפואה במחוז קרמנשה לבקרת מחלות שאינן מדבקות, אמר ראש המכון כי עד כה נבדקו 1.7 מליון בני אדם בעיר קרמנשה על רקע דיווח בהדבקות בנגיף.

מפקד הבסיס האזורי של הצבא האיראני בדרום מזרח איראן, גנרל אמיר מהדי ממרבאשי, אמר כי 18,900 בני אדם בשתי המחוזות סיסטן ובאלואשסטן וקרמן נבדקו במחסומי הצבא השונים.

גבר בן 106 במרכז קום שנדבק בנגיף ה- COVID-19 התאושש ושוחרר מבית החולים לאחר שבועיים. הגבר הוא החולה המבוגר ביותר בווירוס שטופל באיראן.

ראש המרכז לניהול נגיף הקורונה  בטהראן Alireza Zali אמר כי החוקרים האיראניים השיקו מערכת חדשה המבוססת על בינה מלאכותית שיכולה לאבחן זיהום בנגיף ה- COVID-19 בחולים ללא גישה לרופא מומחה.

"המערכת משמשת באזורים בהם אין רופא (רופא מומחה) או רדיולוג והיא מאפשרת התייעצות למטופל על ידי שימוש בתמונת ה- CT Scan שלו והיא מעריכה את נפח הנגע הריאתי", אמר זלי בשבת.

הוא הוסיף כי המערכת פותחה על ידי שימוש בבינה מלאכותית ומעריכה תחלואה עתידית.

זלי אמר שני בתי חולים נוספים בטהראן מטפלים כעת בחולים הנגועים בנגיף ה- COVID-19 באמצעות טיפול בפלזמה.

"בתי החולים Baqiyatallah ומסיה דנשווארי לוקחים פלזמה מתורמים שהחלימו מנגיף הקורונה" אמר זלי.

 

הוא הוסיף כי בהתחשב בעובדה כי יעילות הטיפול בפלזמה אושרה על ידי ה- FDA, השיטה מיושמת כעת באיראן, וציין כי הנתונים הראשונים הקשורים למספר חולי הקורונה שהחלימו באיראן באמצעות שיטה זו ישוחררו ב הימים הבאים.

בינתיים, סגן מפקד פלוגת הבסיס 'מתנדבי איראן', תת-אלוף מוחמד חוסין סופהר, הודיע ​​כי למעלה מ -600,000 מכוחותיו מסייעים בימים אלו באופן פעיל לגופים הרפואיים במאמצים.