עבור לתוכן העמוד
Menu

הקורונה באיראן: סגר לילי והגבלות נוספות – חשש מסגר כללי

בטהראן הבזאר הגדול, קיבלו הוראה לסגור את שעריהן למשך שבועיים. רק סופרמרקטים, מאפיות, חנויות מזון ובתי מרקחת רשאים לפעול במגבלות החדשות • התחלואה ממשיכה לעלות במדינה

איראן החליטה להחמיר בהגבלות ברמה הארצית כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה. מטרת ההגבלות הנוספות הן להמנע מסגר כללי נוסף במדינה.
ההגבלות שנכנסו לתוקף בשבת מגבילות תנועת נהגים בלילה בטהראן.

גורמים רשמיים טוענים כי ההגבלות ישארו בתוקף עד למיגור הנגיף זאת עקב העליה המדאיגה בתחלואה.

יותר מ -100 ערים, כולל טהראן, סווגו כאזורים אדומים בסיכון גבוה במסגרת התוכנית החדשה. תחת הקטגוריה הזו , כלומר סגירת עסקים לא חשובים ואיסור התקהלויות.
באזורים המסווגים כאזורים אדומים, רק שליש מהעובדים מורשים לצאת מהבית לצורכי עבודה, ואסור לנסוע בכביש (כניסה ויציאה מהאזורים).

הרשויות בבירה הטילו עוצר על נהגים בין השעות 21:00 ל -4 בבוקר.

כל החנויות בטהראן, כולל הבזאר הגדול, קיבלו הוראה לסגור את שעריהן למשך שבועיים. רק סופרמרקטים, מאפיות, חנויות מזון ובתי מרקחת רשאים לפעול במגבלות החדשות.
המגבלות הנאכפות באזורים הכתומים חלות על 150 ערים, בעוד שלפחות 155 ערים אחרות נכנסות לקטגוריה של אזורים צהובים עם סיכון נמוך להדבקות.

מניין ההרוגים בעקבות זיהום COVID-19 באיראן עלה על 45,000 לאחר ירידה קלה במספר ההרוגים היומיומיים, כך הודיע משרד הבריאות ביום שני.

במהלך מסיבת עיתונאים אתמול (שלישי), דוברת משרד הבריאות, סימה סאדאת לארי, עדכנה כי מספר המתים מהנגיף עומד על 45,255, ואמרה כי המחלה גבתה את חייהם של 453 חולים במהלך 24 השעות האחרונות.

היא גם ציינה כי לפחות 610,406 חולים החלימו מהנגיף ושחוררו מבתי החולים.

מספר האנשים שנבדקו חיוביים לזיהום COVID-19 באיראן עלה על 866,800 בעקבות גילוי 12,460 מקרים חדשים מאז יום ראשון בצהריים, הוסיפה הדוברת.

בקרב אלו שעוברים כיום טיפול במרכזים רפואיים, ל -5,812 חולים מצבים קריטי.

בהמשך אמרה כי עד כה נערכו באיראן למעלה מ -5,828,000 בדיקות אבחון.