עבור לתוכן העמוד
Menu

"הפרוטקשן" לא בדיוק עוזר

מנהיג החיזבאללה , נסראללה איים על ישראל בסופ"ש ותקף את מדינות המפרץ שאירחו שרים לפגישות גלויות • "קטאר היא חלק מהציר של האחים המוסלמים" , אומר קופרווסר

אמש (שבת) נאם חסן נסראללה לרגל "יום השהיד". בדבריו אמר מנהיג ארגון הטרור כי ארגונו "יגיב לכל תקיפה או הפצצה של ישראל בשטח לבנון. לדבריו ההרתעה של הארגון כלפי ישראל התחזקה מאז 2006. תא"ל במיל. יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר רח"ט המחקר באמ"ן הגיב הים לדבריו של נסראללה ואמר כי אזהרותיו של נסראללה אינן חדשות וכי הוא ממשיך להבהיר כי ארגונו לא יתן לכללי המשחק להשתנות.

"הוא מרגיש הרבה יותר נוח כיום לאחר המלחמה בסוריה והגיבוי שקיבל מאיראן להמשיך באיומיו ", אומר קופרווסר.

 

בדבריו ביקר נסראללה גם את מדינות המפרץ אשר אירחו את ראש הממשלה נתניהו ושרים נוספים בתקופה האחרונה ואמר : "סוף סוף הוסרו המסיכות וברור מי עומד באיזה צד – תנאי הכרחי לניצחון בקרב". תא"ל במיל. קופרווסר אומר כי הדבר מראה את המשך המאבק בעולם האיסלמי בין הציר הראדיקלי לבין הציר המתון, הזקוק לישראל לא רק בגלל המלחמה המשותפת נגד איראן אלא גם למען מטרות אחרות.

 

"הפרוטקשן לא בדיוק עוזר"

 

בדבריו התייחס גם חוקר המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה לעניין העסקה עם קטאר ואמר כי "קטאר היא מדינה בעייתית ולא לחינם חמאס מתחבר אליה כחלק מהציר המרכזי של 'האחים המוסלמים'. הציר הזה בעייתי לישראל ומראה כי הבעיה החשובה ביותר – אי הכרה בישראל כמדינת העם היהודי לא תיפתר על ידי "דמי החסות" שניתנו לחמאס וכי ברור לכל כי המאבק ימשך.