עבור לתוכן העמוד
Menu

הפנטגון: איראן ממשיכה להיות איום מוגבר על ארה"ב

דו"ח המסכם את הרבעון האחרון מעלה כי חלה עליה במספר ההתקפות של המיליציות האיראניות נגד כוחות ארה"ב באזור • מפקד CENTCOM החדש נגד הקלה בסנקציות על איראן

כוחות איראן ומיליציות בגיבוי של טהראן היוו איום מוגבר על חיילי ארה"ב בסוריה במהלך הרבעון האחרון של 2021, כך נכתב בדו"ח של הפנטגון.

גם מיליציות הנאמנות לאיראן המשיכו להוות איום על אנשי ארה"ב בעיראק במהלך הרבעון. לפי הדו"ח, המתאר את פעילות ממשלת ארה"ב לתמיכה במבצע בעיראק ובסוריה.

חמאס מתלבט: האם להצית את השטח ברקע המהומות בשייח' ג'ראח

הדוח האחרון, מיום 8 בפברואר 2022, העריך את הפעילויות וההתפתחויות בין ה-1 באוקטובר 2021 ל-31 בדצמבר 2021.

הדו"ח ציטט מתקפה ב-20 באוקטובר 2021 על כוחות הקואליציה באל-טנף בסוריה ולפחות שתי התקפות נוספות של מיליציות הנתמכות על ידי איראן על חיילי הקואליציה.

"המודיעין הביטחוני האמריקני דיווח כי כוחות הנאמנים לאיראן המשיכו לתמוך בפעולות המשטר הסורי ברחבי סוריה והמשיכו להרחיב את חופש התנועה שלהם, במיוחד במזרח סוריה, באמתלה של ביצוע פעולות נגד דאעש", נכתב בדו"ח הפנטגון.

איראן גם מחפשת לאבטח את קשרי התחבורה שלה מעיראק ללבנון "ולהרחיב את השפעתה באזור".

הצטרפו לטלגרם שלנו – לחץ כאן

כדי לעשות זאת, איראן והמיליציות שהיא תומכת בהן המשיכו לטפח קשרים עם קהילות שבטיות ערביות במזרח סוריה במהלך הרבעון האחרון של 2021, אמר הפנטגון.

ה-DIA אמר כי איראן מממנת ומאמנת מיליציות מקומיות, כולל "קבוצה שבטית חדשה שהוקמה במזרח סוריה בשם חטיבת האשמיון".

מפקד חדש ל-CENTCOM

סגן גנרל מייקל קורילה, מועמדו של נשיא ארה"ב לתפקיד מפקד אזור המזה"ת הבא אמר ב-8 לפברואר כי הקלה בסנקציות עשויה להועיל לתמיכתה של איראן בנציגויות ובטרור באזור.
"יש סיכון בהקלה בסנקציות שאיראן תשתמש בחלק מהכסף הזה כדי לתמוך בנציגיה ובטרור באזור. ואם יעשו זאת, זה עלול להגביר את הסיכון לכוחותינו באזור", אמר סגן גנרל מייקל קורילה לוועדת השירותים המזוינים של הסנאט.

קורילה, בן 55, מוביל את הקורפוס המוטס ה-18, כולל כוחות התגובה של הצבא בפורט בראג, צפון קרוליינה.

גנרל פרנק מקנזי, מנהיג CENTCOM, נמצא באיחוד האמירויות לשיחות על הגדלת הסיוע של ארה"ב למדינות המפרץ בעקבות התקפות הטילים והמזל"טים על אבו דאבי וסעודיה על ידי החות'ים הנתמכים על ידי איראן בתימן.
כשנשאל על החות'ים, אמר קורילה: "איראן מממנת את החות'ים".

כשנשאל מדוע חלה עלייה משמעותית בהתקפות החות'ים על איחוד האמירויות, אמר קורילה שדעתו האישית היא שההתקדמות של הקואליציה הערבית באזורים כמו מחוז שבווה העשיר בנפט דחפה את החות'ים להגביר את התקפותיהם.

כשנשאל קורילה מה יעשה אם ישובו וירו על אבו דאבי, אמר קורילה שישתמש במערכות הגנה מפני טילי פטריוט כדי להפיל אותם.
הוא הוסיף כי "אחת ההתקדמות" שארה"ב תוכל להסתכל עליהן תהיה הגדלת ההגנה האווירית והטילים המשולבת באזור של שותפיה ובעלות בריתה של וושינגטון.