עבור לתוכן העמוד
Menu

הפיצוץ בנתנז: ישראל וערב הסעודית אשמים – לא נשאיר את המכה ללא תגובה

מאמר מערכת של אתר ISNA מאשים את ישראל ואת ערב הסעודית כי מטרתם להכשיל את השיחות בווינה וקורא לא "ליפול למלכודת של הציונים"

מאמר פרשנות באתר ISNA המקורב לשלטון באיראן מגיב לראשונה לפיצוץ בנתנז  ומפנה אצבע מאשימה לישראל וקושר את המהלך לתחיית השיחות בווינה.
לדברי ISNA "המשטר הציוני באירוע זה מגלה פזיזות רבה יותר, כאילו הוא מבקש שקולו ישמע בטהראן ובוושינגטון".

עוד נכתב כי בעקבות הפיצוצים בנתנז ישנם בכירים במדינה הקוראים להפסיק את השיחות בווינה "באווירה כזו" וטוענים כי הפעולה תוכננה על ידי ישראל וערב הסעודית.

בטהרן התייחס אלי אכבר סאלחי, ראש ארגון האנרגיה האטומית של הרפובליקה האיסלאמית של איראן, לאירוע כ"טרור גרעיני". באיראן מאוכזבים כי אין גינוי בינ"ל לפיצוצים הללו.

"הדיבורים על החזרת הסכם JCPOA לה מתנגדת ישראל מובילים לפעולה עצמאית ועימות של המשטר הציוני נגד איראן. לכן היא מאיימת בגלוי על איראן בפעולה צבאית או מכריזה בגלוי על פעולות הטרור שלה", נכתב.

התמונה שמלווה את הכתבה באתר - הרמז נגד ישראל ברור
התמונה שמלווה את הכתבה באתר – הרמז נגד ישראל ברור

במאמר המערכת נכתב כי "למותר לציין כי באווירה כזו, השעיית השיחות על ידי איראן תהיה לא יותר ממה שמבקש נתניהו ובני בריתו, כולל ערב הסעודית, שהחלו לפעול גם מול מועצת הביטחון, פעולה שהמשיכה בחיסולו של פחריזאדה, בפעולות חבלה נגד ספינות איראניות ומתקני הגרעין".

בסיום המאמר הוצגה העמדה והניתוח בטהראן של המצב הנוכחי: "הרפובליקה האיסלאמית של איראן הראתה בעבר כי היא אינה משאירה את מכות האויב ללא מענה, ומבצעים כמו בנתנז יקבלו מענה מכריע בזמן ובמקום הנכון. עם זאת, כרגע נראה כי מאמציהם והתעקשותם של זרמים פוליטיים מסוימים להפסיק את הדיפלומטיה והשיחות בווינה הם למעשה מלכודת לציונים, שמטרתם לחסום את נורמליזציה של יחסי איראן עם העולם, להפחית את הלחץ הכלכלי המשך פרויקט בניית הביטחון מאיראן."

בתוך כך, אמר הבוקר (שני) שה"ח זריף לסוכנות הידיעות רויטרס כי ישראל היא אחראית לחבלה במתקן בנתנז ואיים ב"נקמה נגד הציונים".