עבור לתוכן העמוד
Menu

גולד: "אנו מבקשים דבר אחד מהאו"ם – את האמת"

נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ינאם היום (שני) בפני באי ההפגנה הענקית אל מול כינוס מועצת זכויות האדם של האו"ם בז'נבה שצפויה לקבל סדרה של החלטות נגד ישראל

ד"ר דורי גולד, שגריר ישראל באו"ם לשעבר וכיום נשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, נאם היום (שני) במסגרת הפגנת ענק שארגן ארגון UNWATCH אל מול כינוס מועצת זכויות האדם בז'נבה, במסגרת הדיון השנתי בו מתקבלות החלטות נגד מדינת ישראל ונגד מדיניותה, כאשר במוקד הפעם ההפגנות במאי 2018 על גדר הגבול ברצועת עזה.

ד"ר גולד מתח בדבריו קו ישיר בין ירי הטילים על תל אביב ביום חמישי לבין מדיניות האו"ם כלפי ישראל. "הדו"ח של המפלה של השופט גולדסטון, כאשר זיכה למעשה את החמאס מפעולותיו, נתן אור ירוק להמשך הירי על ישראל. האם מישהו כאן בזנ'בה מדבר על זכויות האדם של החקלאים ביישובי דרום הנגב המערבי ששדותיהם נשרפו על ידי חמאס", שאל את הקהל ד"ר גולד.

מנכ"ל משרד החוץ לשעבר הביאה דוגמאות רבות לגישה החד צדדית של האו"ם אל מול ישראל לעומת היחס את מדינות אחרות. לדבריו מעולם לא התכנסה "המועצה המיוחדת תחת סעיף ארבע של אמנת ז'נבה" לדיון בהפרת האמנה, אלא רק במקרים שהיו נגד ישראל. "ישנן מדינות מערביות שפתיחו שיטות לחימה שונות ללוחמה עירוניות. שימוש בארטילריה, חיל אוויר ואפילו להביורים על מנת להילחם בכוחות גרילה שעמדו נגדם. היו מדינות שהשתמשו ב"הפצצות שטיח" נגד אזורים שונים כמו שהרוסים ביצעו בצ'צניה ובסוריה", ד"ר גולד המשיך בדבריו והביא כדוגמה את הקרב בג'נין בו העדיפה ישראל להשתמש ולסכן את חייליה ולא לפגוע באוכלוסייה האזרחי שהייתה במחנה הפליטים תוך סיכון חיי חיילי צה"ל.

"ישראל אינה מבקשת כי כוחות בינלאומיים יגנו עליה, היא תעשה זאת בעצמה. אבל ישראל מבקשת דבר אחד מהקהילה הבינ"ל – את האמת. באו"ם ישראל מתקשה להשיג זאת"., סיים את דבריו ד"ר גולד.

 

האם ה"אביב ערבי" הגיע לרצועת עזה?במסגרת ההפגנה אמורים לנאום שגריר ארה"ב בגרמניה ריצ'רד גרנל, עורך לשעבר של המגזין הצרפתי "שארלי הבדו", פיליפ ואל, חברים בפרלמנט האירופי, ד"ר עינת וילף, הקולונל הבריטי ריצ'רד קמפ, ואישים נוספים.

בראיון ל"ישראל היום" האשים ד"ר דורי גולד – בעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר ישראל באו"ם – את האו"ם באחריות להתגברות האנטישמיות בעולם, ולהמשך פעילות הטרור של חמאס נגד ישראל.

ד"ר גולד, המכהן כיום כנשיא המרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה, יהיה אחד הנואמים הראשיים בעצרת בז'נבה. בנוגע לכוונת מועצת זכויות האדם לאמץ דו"ח המאשים את ישראל בהרג מכוון של מפגינים פלשתינים על גבול רצועת עזה, אמר ד"ר גולד ל"ישראל היום": "כשהאו"ם קובע שישראל הורגת במכוון ילדים ואזרחים, הוא תורם להתגברות אווירת האנטישמיות המורגשת כיום בכל רחבי העולם, ובעיקר במערב".

 

ד"ר גולד הוסיף: "איך ניתן להעלות האשמה כזו נגד ישראל, שלפני שמטוסיה הורסים בתים – שמהם נורים טילים איראניים – היא מעבירה סדרה של התרעות לתושבים. מי עושה דברים כאלו? איש לא. ודווקא את ישראל, שעושה הכל כדי שלא לפגוע בחפים מפשע – בוחרים להאשים. על איראן איש לא מדבר".

 

ההפגנה ונאומו של ד"ר דורי גולד יועברו בשידור ישיר החל משעה 13:00 לערך.