עבור לתוכן העמוד
Menu

הפגנות המים מתפשטות ואיראן פורסת "יחידות מיוחדות" ברחבי הערים

גם הערב נערכו הפגנות במספר מחוזות ברחבי איראן • דיווח: יחידות לדיכוי הפגנות נפרסו ברחבי המדינה • אמנסטי אינטרנשונל מדווח על 10 הרוגים עד עתה

בצל ההפגנות שהחלו בבירת איראן, טהראן, עקב משבר המים במדינה והקריאות נגד האייתולות דיווח עיתון "אל שארק אל אווסאט" כי צוותי משימה מיוחדים לדיכוי הפגנות החלו להתפרס ברחבי חבל אחוואז בדרום מערב המדינה.

פריסת הכוחות המיוחדים מגיעה בזמן לא טוב למשטר לאחר שאמש דווח כי ההפגנות הגיעו על הבירה טהראן ונדמה כי המומנטום נמצא בידי המפגינים.

ב-26 ליולי דווח כי התקיימו הפגנות באספהאן, קרמנשה, קראג 'ואחוואז בשעות הערב.

האם רוסיה משנה את כללי המשחק בסוריה?

עוד דיווחו משתמשי המדיה על שיבושים חמורים באינטרנט הסלולרי באזורים שונים, כולל אספהאן, טבריז וערים בחוז'סטן. נראה כי שיבושים אלה הגבילו את שיתוף המידע מהאזורים.
בסרטון מאזור קרמנשה, במערב איראן, הראה ביום שני בערב צמיגים בוערים באמצע כביש בכניסה לעיר. מאוחר יותר, משתמשי הרשתות החברתיות טענו שהיו עימותים בין מפגינים, וכי נורה גז מדמיע וירי לעבר המפגינים.

גם בקראג ', בירת מחוז אלבורז ממערב לטהראן, התקיימה מחאה בערב בתמיכה במחאה באחוואז. בסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות נראים מפגינים קוראים קריאות נגד המנהיג העליון.

הרשויות באיראן מאשימות את מזג האוויר בקיץ ואת כמויות הגשם הדלות שרדו השנה, אך מחוקקים מן המחוז טוענים כי פרויקט התייה של נהר "בהשטאבאד" גורם לעד היום הרשויות מאשימות את המתרחש בעליית הטמפרטורות בקיץ יחד עם רמות גשם נמוכות. האו"ם הוציא אזהרה לאיראן בעקבות המצב ודרש מתן פתרונות לתושבים.

הפרויקט נועד לשלוט ולהפנות את זרימת המים במישורי אחוואז הפוריים לרמות האיראניות הסמוכות, במיוחד לעיר איספהאן, שם ישמש לקירור מפעלי פלדה במחוז .
קטעי וידיאו הופצו בשבת האחרונה ובה נראים הפגנות רבות בעיר המחוז.

פריסת הכוחות המיוחדים לדיכוי מהומות
פריסת הכוחות המיוחדים לדיכוי מהומות

סוכנות הידיעות פארס דיווחה כי חמושים שרכבו על אופנוע פתחו באש לעבר ניידת משטרה בעיר אל-פלאייה (שדגאן), ופצעו ארבעה שוטרים.

הנציבה העליונה של זכויות האדם של האו"ם מישל בצ'לט הביעה ביום שישי דאגה ממקרי מוות ופציעות ומעצרים נרחבים בשבוע האחרון באחוואז.
ארגון אמנסטי אינטרנשונל אישר עד עתה כי מספר ההרוגים עומד על 10 בני אדם.

ההסבר הפשוט – מה ה-BDS מבקש להשיג?