עבור לתוכן העמוד
Menu

הערכה: משמרות המהפכה בדרך להשתלט על נשיאות איראן

לדברי המגזין "Foreign Affairs" : "השמועה ברחבי איראן: כי הכוח נשאב מהראש ועד לכפות הרגלים, מהאנשים הלובשים טורבונים לגברים הלובשים מגפיים" • הבחירות צפיות להתקיים ב-2021

המגזין "Foreign Affairs" פרסם לאחרונה דיווח החוזה כי משמרות המהפכה של איראן ישתלטו על מוסד הנשיאות של המדינה במהלך בחירות 2021, באמצעות מועמד מטעמם.

בכתבה שפורסמה דווח כי "השמועה ברחבי איראן: כי הכוח נשאב מהראש ועד לכפות הרגלים, מהאנשים הלובשים טורבונים לגברים הלובשים מגפיים".
"הרכבו של הפרלמנט החדש של הוא הדוגמה הטובה ביותר לכך. דוברו של הפרלמנט, מוחמד בג'ר גאליף, הוא אלוף לשעבר ב- IRGC. שני שלישים מוועדת הנשיאות של הפרלמנט הם חברים לשעבר או שעדיין מזוהים עם ה-IRGC או עם עוזריהם".

 

עדיין נחוש: למרות הכישלון לחיזבאללה נחוש לנקום

במגזין נכתב כי איראן "היא מדינה מפוצלת, עם מוסדות נבחרים המנהלים את ענייניה היומיומיים של המדינה בצל כהונתו של המנהיג העליון, שאליו בסופו של דבר פונים ארגוני ביטחון, כולל ה- IRGC במשך יותר משני עשורים. רפורמיסטים בממסד הפוליטי האיראני נאבקים לגבש את כוחם של המוסדות הנבחרים כנגד המדינה המקבילה. כעת הם מסתכמים בכישלונו של אותו פרויקט – ומתכוננים למנהיגי המדינה המקבילה לכבוש את הגופים הבוחרים ו לאחד את הכוח לעצמם. "

 

בעקבות פרסום דבר החבלה: האם איראן תממש את האיום שלה?

המסקנה אליה הגיעו במגזין היא "שבקרוב לאיראן תהיה ממשלה מנוהלת צבאית, היא המסקנה הסבירה ביותר. איראנים מתוסכלים ממתחים מפלגתיים ומהמשברים. הסנקציות האמריקניות רוקנו את רוח החיים הכלכלית של המדינה: כוח הרכישה של האזרח פחת בשני שליש בעשור האחרון".

על פי הדיווח, הנשיא חסן רוחאני אינו מסוגל לעמוד בהבטחותיו מדיניות הפנים או החוץ.