עבור לתוכן העמוד
Menu

איום טילי ה S-300 לא ירתיע את ארה"ב

רוסיה דרשה כינוס חירום של מועצת הביטחון ושגריר רוסיה כינה אתה מתקפה כ"פעולה בלתי חוקית" • "רוסיה ויתרה מראש על התמודדות מול המתקפה" , מעריך קופרווסר

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין קרא לדיון דחוף במועצת הביטחון כדי לדון בתקיפה של ארה"ב בסוריה הבוקר (שבת). המועצה אמורה להתכנס עוד היום ולדון בנושא. הזירה הסורית הפכה מזה שנים לזירת התגוששות בין ארה"ב לבין רוסיה, כאשר ארה"ב נמנעת בכל מחיר להכניס כוחות קרקעיים על מנת להכריע את הקרב ולהפיל את שלטון אסד, הנתמך על ידי רוסיה ואיראן.

לראיון המלא:

לפנות בוקר, ולמרות האזהרות של בכירי הממשל של רוסיה, ארה"ב בריטניה וצרפת תקפו בסוריה מספר מטרות תשתית שעסקו בייצור נשק כימי. זאת בתגובה למתקפה בדומא שגבתה את חייהם של מאות אנשים.

תא"ל במיל יוסי קופרווסר, חוקר בכיר במרכז הירושלמי לענייני ציבור ומדינה ולשעבר מנכ"ל המשרד לנושאים אסטרטגים מעריך כי צבא רוסיה בחר מראש לא להתמודד אל מול המתקפה של המערב. להערכתו של קופרווסר זו הסיבה מדוע לא ראינו את הכוחות הרוסיים ואת מערך ההגנה שלה בסוריה פועל נגד המתקפה, לדבריו של קופרווסר "הרוסים עשו את החשבון מראש" וויתרו למעשה על התמודדות זו.

"לא הייתה אופציה של אחרת וזה היה ברור מלכתחילה" אומר קופרווסר וממשיך "רוסיה הבינה כי ארה"ב היא מעצמה חזקה, בטח כאשר למתקפה זו מצטרפות בריטניה וצרפת".

לדבריו גם הניסיונות הסורים ליירט את הטילים של המערב העלו חרס. "הם ניסו לשגר 40 טילי קרקע אוויר ואף אחד מהם לא גרם לשום נזק, ולא סיכל את המתקפה". הדברים באים בניגוד לדיווחים הבוקר מסוריה ורוסיה כי רוב טילי המערב הופלו על ידי מערך ההגנה הסורי. גם דובר הפנטגון, אישר כי אף גורם לא הצליח לסכל את ההפצצה.

אחר הצהריים החלו דיווחים שונים כי רוסיה שוקלת לספק ל סוריה בעקבות המתקפה טילי קרקע אוויר מסוג S-300 טילים בעלי יכולות מתקדמות יותר מאשר קיימות כיום במאגר הסורי. לדבריו של קופרווסר מדובר באיום שעומד על הפרק כל הזמן, אולם הוא לא יביא את ארה"ב והמערב לשנוי דפוס הפעולה ובוודאי של יגביל אותה.

לדבריו של קופרווסר טראמפ הבהיר היום לרוסיה, סוריה ואיראן כי אם תימשך הפעלת נשק כימי ,ישקול הממשל בארה"ב לשנות את מדיניותו כליל כלפי סוריה והמשטר של אסד.